ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Jarre, Jean Michel ─ Jean Michel Jarre In Concert Houston-Lyon w serwisie ArtRock.pl

Jarre, Jean Michel — Jean Michel Jarre In Concert Houston-Lyon

 
wydawnictwo: Dreyfus 1987
 
1. Oxygene V (Jarre) [01:16]
2. Ethnicolor (Jarre) [09:39]
3. Chants Magnetiques I/Magnetic Fields I (Jarre) [04:35]
4. Souvenir de Chine/Souvenir Of China (Jarre) [03:32]
5. Equinoxe (Jarre) [03:43]
6. Rendez-Vous III (Harpe Laser/Laser Harp) (Jarre) [04:27]
7. Rendez-Vous II (Jarre) [11:07]
8. Ron’s Piece (Jarre) [04:40]
9. Rendez-Vous IV (Jarre) [04:54]
 
Całkowity czas: 48:00
skład:
Jean-Michel Jarre – Seiko DS-250, Elka Synthex, Moog, Roland JX-P8, Fairlight CMI, E-mu Emulator II, Eminent 310A, EMS Synthi AKS, Laser Harp, RMI, OBX, DX100, Matrisequencer, Roland TR-808, Linn 9000, Prophet, Casio CZ 5000, ARP 2600. Concert Houston: Michel Geiss – Synthetiseurs / Synthesizers. Sylvain Durand – Claviers et synthetiseurs / Keyboards and Synthesizers. Dominique Perrier – Claviers et synthetiseurs / Keyboards and Synthesizers. Francis Rimbert – Claviers et synthetiseurs / Keyboards and Synthesizers. Pascal Lebourg – Claviers et synthetiseurs / Keyboards and Synthesizers. Christine Durand – Soprano. Joe Hammer – Batterie / Drums. Kirk Whalum – Sax Alto. The High School Of The Performing Arts, The Singing Boys Of Houston – Chorale/Choir. Rendez-Vous Lyon: Michel Geiss – Synthetiseurs / Synthesizers. Francis Rimbert – Claviers et Synthetiseurs / Keyboards and Synthesizers. Pascal Lebourg – Claviers et Synthetiseurs / Keyboards and Synthesizers. Sylvain Durand – Claviers et Synthetiseurs / Keyboards and Synthesizers. Guy Delacroix – Basse / Bass. Joe Hammer – Batterie / Drums. Dino Lumbroso – Percussions. Kirk Whalum – Sax Alto. Christine Durand – Soprano. Les musiciens de / Musicians of L’Orchestre National de Lyon. Les musiciens de L’ Opera de Lyon. Marianne Pollin, Anne Rouch, Anne Menier, Cecile Molinaro, Claude Boisselier, Marie-Caroline Mathias, Francoise Guiriec, Aloyo Tsuzuraki – Violons / Violins. Philippe Cauchy, Jean-Michel Bardet, Raymond Patry, Marc Desseigne, Jean Gotthold, Pierre Girard – Trombones. Michel Molinaro, Joel Nicod – Cors / Horns. Choeurs d’enfants / Children Choir of La Cigale de Lyon. Voix feminines / Female Voices of Le Cantrel de Lyon. Christian Wagner – Direction des choeurs / Choir Conductor.
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
,0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
,0
Album słaby, nie broni się jako całość.
,0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
,0
Album jakich wiele, poprawny.
,1
Dobra, godna uwagi produkcja.
,0
Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
,0
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
,3
Absolutnie wspaniały i porywający album.
,3
Arcydzieło.
,2

Łącznie 9, ocena: Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
 
 
Ocena: 8 Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
07.08.2012
(Recenzent)

Jarre, Jean Michel — Jean Michel Jarre In Concert Houston-Lyon

Ćwiara minęłaTM AD 1987!

“Chińskie Koncerty” to był dość specyficzny album: dokumentacja nietypowych koncertów w Państwie Środka, w repertuarze oprócz doskonale znanych utworów sporo nowości zainspirowanych podróżą do Chin plus „Dżonki rybaków o zmierzchu” – adaptacja ludowej melodii chińskiej. „Cities In Concert” to już inna sprawa. Sama klasyka (choć „Oxygene” pojawia się tylko jako nieco ponad minutowe intro), wybrana z dwóch wielkich plenerowych koncertów – najpierw 5 kwietnia 1986 Jarre pobił swój własny rekord co do ilości widzów na koncercie, gromadząc w Houston na występie dla upamiętnienia 150-lecia powstania Houston i stanu Teksas półtora miliona ludzi; równo pół roku później w rodzinnym Lyonie u stóp wzgórz Fourvieres zebrało się 800 tysięcy osób. Koncert miał też wyjątkowego widza; z katedry w Lyonie show Jarre’a podziwiał bowiem Jan Paweł II, który wcześniej pobłogosławił zebranych.

Na płycie mamy wybrane fragmenty obu koncertów: oprócz przebojów („Magnetic Fields I”, „Rendez-Vous IV”, „Souvenir Of China”) także ambitne, bardziej złożone utwory („Ethnicolor” i przede wszystkim „Rendez-Vous II”). Całość zagrana została bardzo dynamicznie, z energią – zwłaszcza finałowe „Rendez-Vous IV” wbija w ziemię – i odpowiednio zmiksowana (świetnie słychać reakcję publiczności – zwłaszcza właśnie w „Rendez-Vous IV”). Nie brakuje momentów nastrojowych (elegijne „Ron’s Piece) i ciekawostek: dzwony katedry lyońskiej i błogosławieństwo papieża intrygująco otwierają „Rendez-Vous III”, w którym sam główny bohater widowiska popisuje się na laserowej harfie; orkiestra bardzo efektownie uzupełnia należycie dramatyczny, podniosły „Rendez-Vous II”; w pierwszą, teksańską część płyty zmontowano z muzyką fragmenty radiowych zapowiedzi, informacje o korkach wokół Houston w czasie koncertu; a na sam koniec „Rendez-Vous IV” znów słyszymy głos Jana Pawła II. Dobrej nocy!

Wspólnie z Chińskimi Koncertami – must have, jeśli chodzi o Jarre’a. A tak poza tym – bardzo fajny album koncertowy.


 

Płyta funkcjonuje na rynku pod kilkoma tytułami - głównie jako "Cities In Concert Houston-Lyon".
 
Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.