ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Karmakanic ─ In A Perfect World w serwisie ArtRock.pl

Karmakanic — In A Perfect World

 
wydawnictwo: InsideOut Music 2011
dystrybucja: EMI Music Poland
 
1. 1969 [14:14]
2. Turn It Up [6:55]
3. The World Is Caving In [9:00]
4. Can't Take It With You [5:44]
5. There's Nothing Wrong With The World [7:23]
6. Bite The Grit [4:59]
7. When Fear Came To Town [9:55]
 
Całkowity czas: 58:10
skład:
Jonas Reingold - fretted & fretless bass, backing vocals
Marcus Liliequist – drums
Göran Edman – vocals
Lalle Larsson - keyboards, backing vocals
Nils Erikson - vocals, keyboards
Krister Jonsson - guitars
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
,0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
,0
Album słaby, nie broni się jako całość.
,0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
,0
Album jakich wiele, poprawny.
,1
Niezła płyta, można posłuchać.
,1
Dobry, zasługujący na uwagę album.
,2
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
,1
Absolutnie wspaniały i porywający album.
,0
Arcydzieło.
,18

Łącznie 23, ocena: Absolutnie wspaniały i porywający album.
 
 
Ocena: 7 Dobry, zasługujący na uwagę album.
30.03.2012
(Recenzent)

Karmakanic — In A Perfect World

In A Perfect World to ostatni, bardzo zresztą świeży, bo wydany w zeszłym roku, album Szwedów. Z „rodziny The Flower Kings” mamy tu oczywiście głównodowodzącego całym tym ambarasem,  Jonasa Reingolda, oraz perkusistę Marcusa Liliequista, który przewinął się przez grupę Stolta w latach 2005 – 2006 i który zastąpił w Karmakanic, obecnego na każdym z poprzednich albumów, Zoltana Csorsza. Ten mały personalny remanent jest oczywiście nieprzypadkowy, gdyż muzyka Szwedów na In A Perfect World nie ulega wielkim trasformacjom i choć nie brak w niej pewnych zaskoczeń, w dalszym ciągu może zainteresować miłośników macierzystej grupy Reingolda.

Tradycyjnie już artyści rozpoczynają od najdłuższej (gwoli przypomnienia: na Entering The Spectra był to ponad 12 – minutowy kawałek tytułowy, na Wheel Of Life trwająca prawie 15 minut pierwsza część Masterplan a na Who's The Boss In The Factory niespełna 20 – minutowy Send A Message From The Heart) i… tradycyjnie już najlepszej rzeczy w zestawie. Tu tę rolę pełni 14 – minutowy epik o wymownym tytule 1969. To taki Reingoldowy powrót do czasów młodości i refleksja nad zmieniającym się szybko światem. A jak jest muzycznie? Sporo tu przede wszystkim Yesów, w aranżacyjnym bogactwie i w wokalnych harmoniach. Wzrusza ponadto nostalgiczny, dobrze korespondujący z treścią kompozycji, główny melodyjny wątek. Sam kawałek jest przykładem solidnego symfonicznego rocka i idealnym przeciwieństwem, następującego po nim, Turn It Up. Bardziej zwięzłego i przebojowego. W swoim pomyśle na ten numer muzycy zbliżyli się nieco do propozycji legendarnej Asii, która świetnie potrafiła (potrafi?) łączyć popową lekkość z ambitniejszym graniem.

Warty zauważenia jest też kolejny w zestawie, zaczęty a capella The World Is Caving In, ładnie zwieńczony orkiestrowym finałem i solową gitarą w stylu Latimera. Can't Take It With You utrzymany w klimacie bossa novy i okraszony przetworzonym  wokalem ocierającym się o rapowankę, wydaje się być muzycznym żartem. Zdecydowanie zbytecznym. There's Nothing Wrong With The World i Bite The Grit niewiele już wnoszą do obrazu Karmanicowego progrocka, choć ten drugi zwraca uwagę mocnym, metalowym zwieńczeniem. Stylistycznie odstaje trochę od całości When Fear Came To Town. To w pierwszej części akustyczna ballada pachnąca Ameryką, później wzbogacona o ładne bluesrockowe gitarowe solo.

Nierówny to album. Krążek z wartościowymi momentami, ale i niepotrzebnymi dłużyznami. Z pewnością słabszy do swojego bardziej spójnego poprzednika. Mimo tego fani Karmakanic nie powinni nim być rozczarowani.

 
ArtRock.pl na Facebook.com
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.