ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Big Big Train ─ Folklore w serwisie ArtRock.pl

Big Big Train — Folklore

 
wydawnictwo: English Electric Recordings 2016
dystrybucja: Burning Shed
 
1. Folklore (7:30)
2. London Plane (10:11)
3. Along The Ridgeway (6:06)
4. Salisbury Giant (3:36)
5. The Transit Of Venus Across The Sun (7:18)
6. Wassail (6:47)
7. Winkie (8:26)
8. Brooklands (12:38)
9. Telling The Bees (6:03)
 
Całkowity czas: 69:03
skład:
Andy Poole - bass, keyboards
Greg Spawton - guitars, keyboards, bass
David Longdon - vocals, flute, banjo, mandolin, organ, glockenspiel
Dave Gregory - electric guitar
Nick D'Virgilio - drums
Danny Manners - double bass
Rachel Hall – violin
Rikard Sjöblom – guitars

With:
Dave Desmond - trombone
Ben Godfrey - trumpet, cornet
Nick Stones - French horn
John Storey - euphonium
Jon Truscott - tuba
Lucy Curnow - violin
Keith Hobday - viola
Evie Anderson - cello
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
,0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
,0
Album słaby, nie broni się jako całość.
,1
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
,0
Album jakich wiele, poprawny.
,0
Dobra, godna uwagi produkcja.
,0
Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
,0
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
,4
Absolutnie wspaniały i porywający album.
,4
Arcydzieło.
,2

Łącznie 11, ocena: Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
 
 
Ocena: 8 Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
07.07.2016
(Recenzent)

Big Big Train — Folklore

Big Big Train to zespół, który nigdy mnie nie rozczarował. Ćwierć wieku na scenie (to już prawdziwi weterani!), dosyć regularnie, co dwa – trzy lata, wydawane albumy i… zawsze muzyka z dużą klasą. Nie inaczej jest i tym razem. Zresztą, czy mogło być inaczej? Zespół już od jakiegoś czasu ustabilizował swój skład, stając się swoistą supergrupą. Teraz jeszcze dołączyli do nich znany z Beardfish Rikard Sjöblom oraz skrzypaczka Rachel Hall, która już gościnnie pojawiała się na wcześniejszych wydawnictwach. W ten sposób Big Big Train jest już 8 – osobową, progresywną orkiestrą nagrywającą bardzo stylowe płyty.

Bo taki jest Folklore. Może nic nowego na tym krążku nie znajdziemy, jednak pietyzm, aranżacyjne bogactwo i wysokiej klasy brzmienie, które słychać już od pierwszego dźwięku, robią spore wrażenie. Niby formacja głęboko inspiruje się latami siedemdziesiątymi, w tym przede wszystkim twórczością wczesnego Genesis (takie klawiszowe formy w Salisbury Giant mogłyby trafić np. na Supper’s Ready), jednak jest już w tym tak charakterystyczna, że rozpoznawalna na przysłowiowy kilometr. A pomaga jej w tym specyficzny, nostalgiczny i smutny wokal Davida Longdona, mnóstwo folkowych naleciałości i wszechobecne ciepłe melodie.

Jest zatem tutaj to, za co wielbiciele takiej muzyki cenią ich od lat. Rozbudowane, wielowątkowe kompozycje (London Plane, Brooklands), Hammondowe zagrywki (Wassail), wirtuozerskie partie fletu, obowiązkowe dęciaki (Along the Ridgeway, The Transit of Venus Across the Sun), gdzieniegdzie lekki posmak jazzu i sporo smyków (z klasycznym instrumentarium mamy tu jeszcze ośmioro gości!) nadających płycie symfoniczności.

Trudno tu cokolwiek wyróżniać, każda z kompozycji ma swój smak i nieważne, czy są to żywe Folklore i Wassail, czy bardziej stonowany The Transit of Venus Across the Sun. No może odstaje od całości kończący płytę Telling the Bees mający formę wręcz popowej piosenki. Wyjątkowo udana płyta.

 
Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.