ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Nosound ─ Afterthoughts w serwisie ArtRock.pl

Nosound — Afterthoughts

 
wydawnictwo: Kscope 2013
dystrybucja: Rock Serwis
 
1. In My Fears (7:56)
2. I Miss The Ground (5:00)
3. Two Monkeys (5:43)
4. The Anger Song (4:19)
5. Encounter (4:52)
6. She (5:39)
7. Wherever You Are (5:33)
8. Paralysed (8:08)
9. Afterthought (4:44)
 
Całkowity czas: 51:57
skład:
Giancarlo Erra - vocals, guitars, keyboards
Paolo Martellacci - keyboards, vocals
Alessandro Luci - bass, upright bass, keyboards
Paolo Vigliarolo - acoustic & electric guitars
Gigi Zito - drums, percussion, vocals
Guest musicians:
Chris Maitland - drums
Marianne De Chastelaine - cello
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
,0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
,0
Album słaby, nie broni się jako całość.
,0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
,0
Album jakich wiele, poprawny.
,0
Dobra, godna uwagi produkcja.
,0
Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
,4
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
,5
Absolutnie wspaniały i porywający album.
,2
Arcydzieło.
,2

Łącznie 13, ocena: Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
 
 
Ocena: 7 Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
24.08.2013
(Recenzent)

Nosound — Afterthoughts

Czwarty studyjny materiał Nosound nie przynosi żadnych diametralnych zmian, trudno jednak mówić o jakimś rozczarowaniu. Jaki jest koń, każdy widzi i pewnie żaden z fanów śledzących uważne poczynania grupy Giancarlo Erry nie spodziewał się zaskakującej stylistycznej wolty. W dalszym ciągu mamy zatem do czynienia z bardzo nastrojowym, przestrzennym i atmosferycznym graniem czerpiącym garściami z Sol29, Lightdark i A Sense Of Loss, czyli dotychczasowych albumów Włochów.

Cóż, taki jest świat Nosound – umiejętnie budowany na bazie zwykłej piosenki, rozwijającej się  niespiesznie i obudowanej to ambientowym, to lekko postrockowym klimatem. Jeśli kogoś już nuży, może zatrzymać się na wydanym cztery lata temu – znakomitym zresztą - A Sense Of Loss. Jeżeli jednak dalej potrzebuje obcowania z nieco odrealnionym, pełnym pięknej melodyki graniem, wymagającym skupienia i to najlepiej późną nocą, powinien zanurzyć się w Afterthoughts.

Płytę rozpoczyna In My Fears, jeden z najlepszych numerów w zestawie i do tego reprezentatywny dla całego krążka. Rozpoczęty spokojnie, z czasem zyskuje rockowego żaru, by kończyć się patetycznym, wzniosłym, mocno rozbudowanym instrumentalnie finałem, gdzieś ocierającym się o charakterystyczną dla postrocka ścianę dźwięku. Podobnie skonstruowany jest następujący po nim I Miss The Ground, znakomity The Anger Song, czy wreszcie She. Niebagatelną rolę odgrywa tu perkusja. Pojawiający się na płycie były muzyk Porcupine Tree, Chris Maitland, gra naprawdę mocno i chwilami bardzo gęsto nadając muzyce Nosound bardziej progresywnego charakteru. Swoistą przeciwwagę stanowią partie wiolonczeli autorstwa Marianne De Chastelaine szczególnie słyszalne w bardziej onirycznym Encounter. Warto też dostrzec Paralysed, w którym Erra śpiewa po raz pierwszy na albumach Nosound w swoim ojczystym języku i w którym to utworze pojawia się przejmujące i dostojne gitarowe solo. 

 
Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.