ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Believe ─ World Is Round w serwisie ArtRock.pl

Believe — World Is Round

 
wydawnictwo: Metal Mind Productions 2010
 
1. World Is Round - Part 1 [0:34]
2. No Time Inside [5:16]
3. World Is Round - Part 2 4:27]
4. Cut Me Paste Me [2:48]
5. Lay Down Forever [5:52]
6. So Well [4:20]
7. Bored [4:46]
8. Guru [4:54]
9. New Hands [5:58]
10. Poor King of Sun/Return [9:53]
 
Całkowity czas: 52:27
skład:
Mirek Gil – gitary / Karol Wróblewski – wokal / Satomi – skrzypce / Vlodi Tafel – perkusja / Przemas Zawadzki – gitara basowa / Konrad Wantrych – instrumenty klawiszowe
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
,0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
,1
Album słaby, nie broni się jako całość.
,2
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
,3
Album jakich wiele, poprawny.
,2
Dobra, godna uwagi produkcja.
,0
Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
,2
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
,9
Absolutnie wspaniały i porywający album.
,0
Arcydzieło.
,7

Łącznie 26, ocena: Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
 
 
Brak oceny
Ocena: * Bez oceny
24.12.2010
(Recenzent)

Believe — World Is Round

Nie wiem czy to najlepsza płyta Believe, ale z pewnością najbardziej „inna”. Różnorodna, wielobarwna, chwilami mocno psychodeliczna. Tę jej inność widać też w paru, nazwijmy to, technicznych aspektach. Po pierwsze, do muzyki Believe powróciły klawisze i to od razu z osobą nowego muzyka – grającego niezbyt progresywnie, Konrada Wantrycha. To naprawdę nowa jakość.

Po drugie, muzycy zrezygnowali z usług nadwornego tekściarza formacji, Roberta Sieradzkiego, dając pole do popisu wokaliście, Karolowi Wróblewskiemu. A ten napisał naprawdę bardzo ciekawe liryki o cykliczności ludzkiego losu, pewnej monotonii życia, czy pokonywaniu trudnych życiowych zakrętów (piękny New Hands, poświęcony perkusiście formacji), dobrze zilustrowane muzyką grupy. Mówiąc o Wróblewskim, trudno nie wspomnieć o tym, iż wraz z kolejnym albumem  rozwinął się on jako wokalista. To z pewnością obecnie jeden z najciekawszych głosów młodego rockowego pokolenia. Artysta potrafiący wyrażać sobą prawdziwe emocje. A nie każdy to ma. Trudno też nie zauważyć faktu, iż ten młody muzyk odgrywa coraz większą rolę w kapeli, choćby w sensie… czysto medialnym.

Po trzecie. Od powyższych uwag już niedaleko do wyraźnie widocznej zespołowości. Muzyka i wszelkie związane z nią pomysły nie są zawłaszczone przez Gila – absolutnego wszak lidera zespołu. I to słychać. Choćby w jak zwykle intrygującej grze perkusisty Vlodiego Tafla, która co najmniej kilku utworom dodała ciekawego feelingu. No a poza tym, gdy słucha się nowej muzyki grupy, nie chce się już deliberować o tym, czy gitary jest za mało, a skrzypiec za dużo, czy może odwrotnie (jak to drzewiej bywało). Bo muzycy mają swój rozpoznawalny styl. Styl wyrazisty, spójny i nie warto go rozbierać na czynniki pierwsze, tylko chłonąć w całości.

Trochę naczekała się ta płyta recenzji w naszym serwisie. I może dobrze. Wszak jak to mówią, lepiej późno, niż wcale. Tym bardziej, że to dźwięki, które potrzebują dystansu. Melodie, zawsze będące silną stroną Gila, także i tu czarują, choć wymagają tym razem większej cierpliwości. Mamy wszak tu tak zaskakująco drapieżne rzeczy, jak krótki i niemalże metalowy Cut Me Paste Me z przesterowanym refrenem, także ciężkawy i ciemny Lay Down Forever, bądź wreszcie równie mocny Guru, w którym Wróblewski pokazuje, że naprawdę potrafi ryknąć. Po przeciwległej stronie są - urzekający lekkością, folkowy So Well oraz piękna ballada New Hands. Bardziej tradycyjnym, „progresywnym” słuchaczom polecam Bored z ładnym solem Gila, zaś poszukującym jakichś odmienności, kończący całość, bardziej złożony, okraszony partią sitaru, orientalizujący Poor King Of Sun / Return.

 
Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.