ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Subsignal ─ A Poetry Of Rain w serwisie ArtRock.pl

Subsignal — A Poetry Of Rain

 
wydawnictwo: Gentle Art Of Music 2023
 
1. A Poetry of Rain (Instrumental)
2. The Art of Giving In
3. Marigold
4. Sliver (The Sheltered Garden)
5. Impasse
6. Embers Part II: Water Wings
7. Melencolia One
8. A Wound is a Place to let the Light in
9. The Last of its Kind
10. A Room on the Edge of Forever (Bonus Track CD)
 
skład:
Markus Steffen - guitars
Arno Menses - vocals
Martijn Horsten - bass
Markus Maichel - keyboards
Dirk Brand - drums
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
,0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
,0
Album słaby, nie broni się jako całość.
,0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
,0
Album jakich wiele, poprawny.
,0
Dobra, godna uwagi produkcja.
,0
Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
,2
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
,1
Absolutnie wspaniały i porywający album.
,0
Arcydzieło.
,0

Łącznie 3, ocena: Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
 
 
Ocena: 8 Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
01.02.2024
(Recenzent)

Subsignal — A Poetry Of Rain

Stacjonująca w Monachium formacja Subsignal w ubiegłym roku powróciła ze swoim szóstym albumem. W tej chwili to już kwintet niemiecko – niderlandzki, bowiem do składu dołączył Martijn Horsten z Rotterdamu, który zastąpił długoletniego basistę, Ralfa Schwagera. Co istotne, nie wpłynęło to zupełnie na brzmienie, czy styl grupy, wszak wyrazista sekcja rytmiczna to ważny aspekt ich muzycznego DNA.

To płyta, która ukazała się po pięcioletniej przerwie od wydania krążka La Muerta. Gitarzysta Markus Steffen nie zaskoczył mówiąc o przyczynach kilkuletniej wydawniczej ciszy: to wszystko znowu miało związek z pandemią, wkradły się egzystencjalne niepokoje. Bardzo wyjątkowy nastrój płyty, który wydaje się w równym stopniu kojący, jak i melancholijny, ma oczywiście wiele wspólnego z wyjątkowymi czasami pandemii koronawirusa. To on doprowadził nieuchronnie do zmian w naszym codziennym życiu.

Cóż, temat został już przez wielu artystów mocno przegadany, niemniej trudno odmówić temu nowemu albumowi pewnego uroku. Bo choć lirycznie płyta ociera się o pewną schematyczność, to muzycznie oferuje piękne dźwięki. Jak powiedział wspomniany Steffen: muzycy podążają na nim za „kultywacją smutku”, niczym poeci w okresie renesansu.

Subsignal uchodzi za grupę progresywno metalową i w dalszym ciągu sporo w ich brzmieniu mocnych gitarowych riffów, matematycznie połamanych i podbitych intensywną oraz nieszablonową sekcją rytmiczną. Jednak na A Poetry Of Rain grupa jeszcze mocniej łagodzi brzmienie, stawiając na nostalgię, melancholię i dużą muzyczną przestrzenność. Kluczem wydają się teraz perfekcyjnie i czysto brzmiące dźwięki gitary akustycznej. Dominują też balladowe tempa oraz naprawdę ładne, czasami takie jesienne, melodie oddane nie tylko wokalnie ale i w formie ujmujących, gitarowych solówek. Wystarczy posłuchać zaczynającego się jak Springsteenowskie Streets of Philadelphia, Marigold, w którym czuję jednak ducha Tears For Fears, albo Impasse, Embers Part II: Water Wings, A Wound Is a Place to Let the Light In i The Last of Its Kind. Gneralnie można jeszcze do wspomnianej sugestii dorzucić Kansas czy Toto.

To bardzo ładna płyta. Bez fajerwerków, nie wnosząca wiele do ich emploi, niemniej sprawiająca słuchaczowi mnóstwo przyjemności.

 
Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.