ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Credo ─ Against Reason w serwisie ArtRock.pl

Credo — Against Reason

 
wydawnictwo: Festival Music 2011
 
1. Staring At The Sun (10:02)
2. Cardinal Sin (12:03)
3. Intimate Strangers (8:39)
4. Against Reason (3:26)
5. Insane (8:01)
6. Reason To Live (3:10)
7. Conspiracy (MCF) (10:51)
8. The Ghosts Of Yesterday (13:34)
 
Całkowity czas: 69:46
skład:
Tim Birrell – guitars
Martin Meads – drums
Mike Varty – keyboards, vocals
Jim Murdoch - bass guitar, vocals
Mark Colton – vocals, percussion
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
,0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
,0
Album słaby, nie broni się jako całość.
,0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
,0
Album jakich wiele, poprawny.
,0
Dobra, godna uwagi produkcja.
,0
Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
,2
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
,0
Absolutnie wspaniały i porywający album.
,0
Arcydzieło.
,0

Łącznie 2, ocena: Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
 
 
Ocena: 6 Dobra, godna uwagi produkcja.
26.08.2013
(Recenzent)

Credo — Against Reason

Troszkę spóźniona recenzja ostatniego studyjnego wydawnictwa Brytyjczyków z Credo, wszak album pojawił się na rynku dwa lata temu. Cóż, sam zespół biegłością w wydawaniu kolejnych krążków również nie grzeszy. Przypomnijmy, że formacja zadebiutowała w 1994 roku albumem Field Of Vision, by dopiero... jedenaście lat później pochwalić się drugim krążkiem – Rhetoric, chyba najlepszym swym dokonaniem. Po drodze było jeszcze DVD This Is What We Do – Live In Poland zarejestrowane w katowickim Teatrze Wyspiańskiego i wydane przez nasz rodzimy Metal Mind.

I oto po sześciu latach od wydania Rhetoric muzycy postarali się o trzeci studyjny materiał, który wielkich stylistycznych zmian nie przyniósł. Against Reason jest bowiem zestawem ośmiu kompozycji przygotowanych wprost dla wielbiciela neoprogresywnego rocka. Dodajmy od razu – zestawem nieco przydługim (70 minut) i chwilami nużącym. No ale artyści pozwalają słuchaczowi tylko na dwa krótkie, ponad trzyminutowe, oddechy: instrumentalny i przestrzenny Against Reason oraz nastrojowy i balladowy zarazem Reason To Live. Reszta to około dziesięciominutowe cegły z całymi swoimi neoprogresywnymi wadami i zaletami, które z pewnością nie wznoszą albumu do poziomu wspomnianego już Rhetoric.

Muzykom zabrakło przede wszystkim pomysłu na przejmujące melodie, których nie brakowało na poprzedniku. Do tego niektóre numery wydają się rozciągane i rozbudowywane na siłę. Przykładem niech tu będzie Cardinal Sin, z początku z fajną, bujającą rytmiką, podkreśloną funkującym basem, oraz z ładnym zwolnieniem, zawierającym kunsztowną partię solowej gitary i jesienne dźwięki instrumentów klawiszowych. Niestety, jego końcówka została jakby sztucznie doklejona dla pewnego kontrastu. Niepotrzebnie. Albo weźmy taki rozpoczynający całość Staring At The Sun, mający ciekawszą zwrotkę, niż na siłę przebojowy refren.

Reszta to neoprogowa średnia będąca kalką patentów słyszanych już na płytach takich formacji jak Shadowland lub Arena, tak z okolic albumu Contagion. Klawiszowe zagrywki, gitarowe aranżacje, czy harmoniczne wokale nie pozostawiają w tym względzie złudzeń (w sumie nie powinno to dziwić, wszak obok Mike'a Varty'ego przy materiale w studiu grzebał Karl Groom). Warto wszakże dodać, że udało się panom najlepszą rzecz zostawić na sam koniec. The Ghosts Of Yesterday ma i przyzwoity refren, ciekawe gitarowe solo a i trochę delikatnego jazzu w klawiszowych formach. Niezła płyta, można posłuchać.

 
Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.