ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Machine Mass Trio ─ As Real As Thinking w serwisie ArtRock.pl

Machine Mass Trio — As Real As Thinking

 
wydawnictwo: MoonJune Records 2011
 
1. Cuckoo (Bianco, Grognard) [09:23]
2. Knowledge (Bianco) [06:09]
3. Let Go (Delville) [04:54]
4. Khajurao (Bianco, Delville, Grognard) [05:22]
5. Hero (Bianco) [10:13]
6. Ufo-Ra (Delville, Bianco) [06:44]
7. Falling Up (Bianco, Delville) [18:03]
8. Palitana Mood (Bianco, Delville, Grognard) [03:05]
 
Całkowity czas: 64:09
skład:
Michel Delville – Guitar, Synth Guitar, Bouzouki, Electronics. Tony Bianco – Drums, Percussion, Loops. Jordi Grognard – Tenor Sax, Flute, Bansouri, Bass Clarinet, Electronic Tempura.
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
,0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
,0
Album słaby, nie broni się jako całość.
,0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
,0
Album jakich wiele, poprawny.
,0
Dobra, godna uwagi produkcja.
,0
Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
,0
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
,1
Absolutnie wspaniały i porywający album.
,0
Arcydzieło.
,0

Łącznie 1, ocena: Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
 
 
Ocena: 7 Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
21.03.2012
(Recenzent)

Machine Mass Trio — As Real As Thinking

Zespół Machine Mass Trio założyło dwóch muzyków – gitarzysta i perkusista formacji douBt (w której skład wchodził też Alex Maguire – klwiszowiec związany m.in. z Hatfield And The North – i śpiewający basista Richard Sinclair). Panowie dokooptowali do składu młodego belgijskiego saksofonistę (grającego też na flecie i  klarnecie basowym) i w trójkę nagrali album „As Real As Thinking” – improwizowaną, intrygującą mieszankę jazzu, muzyki etnicznej, elektroniki i rocka.

“Cuckoo” ma w sobie coś z jamów elektrycznego okresu Milesa Davisa, choćby z uwagi na wyeksponowany, transowy rytm; na ten milesjański trop naprowadza też charakterystyczne brzmienie klarnetu basowego, który ma tu pierwsze solo. Po nim następuje solówka gitary. „Let Go” poraża słuchacza maniakalną intensywnością: są tu i szarpiące uszy partie dęciaków, i gęste partie perkusji, i nieco gitarowych, mocno przesterowanych dźwięków. Dla kontrastu, wciśnięta pomiędzy te dwa utwory „Knowledge” jest kompozycją stonowaną, kładącą nacisk na tworzenie nastroju; snujące się na podkładzie perkusji dźwięki instrumentów dętych przypominają nieco niektóre nagrania zespołu Tuatara. W „Khajurao” mamy gitarę naśladującą sitar, orientalne drony syntezatora i fletowe ozdobniki; w „Hero” popisy dęciaków ładnie bazują na funkującym, kroczącym rytmie. „Ufo-Ra” zaczyna się jak dość typowe jazzowe nagranie – saksofon, dynamiczna, synkopowana gra perkusji, trochę wtopionej w tło, nienachalnej elektroniki; dopiero w drugiej części nagrania te elektroniczne elementy wysuwają się na pierwszy plan. „Falling Up” to długi, improwizowany duet gitarowo-perkusyjny, Michel i Tony często przetwarzają tu brzmienia swoich instrumentów za pomocą elektroniki; zresztą trudno wyróżnić w tej 18-minutowej kompozycji wyraźniej zaznaczoną melodię – „Falling Up” wyraźnie skupia się na stronie brzmieniowej, zaskakując słuchacza wieloma nietypowymi, przetworzonymi dźwiękami. Na sam koniec mamy zaś „Palitana Mood” – w którym mamy orientalne flety, i dźwięki buzuki, i nieco nadających klimat klawiszowych dronów…

Specyficzna to płyta, wymagająca odpowiedniego nastroju. Polecana zwłaszcza tym, którzy lubią dźwiękowe eksperymenty z pogranicza szeroko pojmowanego jazzu.

 
Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.