ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu A.C.T ─ Trifles and Pandemonium  w serwisie ArtRock.pl

A.C.T — Trifles and Pandemonium

 
wydawnictwo: Produkcja własna / Self-Released 2016
 
DVD1:
1. The End
2. Everything's Falling
3. Abandoned World
4. The Wandering
5. Waltz With Mother Nature
6. Take It Easy
7. A Supposed Tour
8. Svetlana
9. Wailings From A Building
10. Mr. Landlord
11. Dance Of Mr. Gumble
12. Manipulator
13. Joanna
14. Call In Dead
15. A Wound That Won't Heal
16. A Mother's Love
17. Manager's Wish
18. A Truly Gifted Man

DVD2:
1. The story so far...
2. The making of TRIFLES and Pandemonium
3. Interviews from the past
4. Tributes
 
Całkowity czas: 210
skład:
Jerry Sahlin - keyboards,synthesizers, lead and backing vocals
Ola Andersson - guitars, lead and backing vocals
Peter Asp - bass, synth bass, bass pedals
Herman Saming - lead and backing vocals, keyboards
Thomas Lejon - drums, percussion

Guests:
Tomas Erlandsson - percussion, electronic drums pads
Sara Wendelford - lead vocals
Linnea Olnert - lead and backing vocals
Joakim Rudolf - additional keyboards
 
Brak ocen czytelników. Możesz być pierwszym!
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Brak głosów.
 
 
Ocena: 8 Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
23.05.2021
(Recenzent)

A.C.T — Trifles and Pandemonium

Spokojnie, to nie jest żadna koncertowa nowość sympatycznych Szwedów z A.C.T., których płyty szeroko recenzowaliśmy w naszym serwisie. Rzecz ukazała się pięć lat temu i jest jedynym jak do tej pory koncertowym materiałem formacji Jerry’ego Sahlina i Oli Anderssona. A to dlaczego dziś ta zaległość? Z prostego i dosyć żartobliwego powodu. Przypomniałem sobie, że Szwedzi wydając pięć lat temu Trifles and Pandemonium byli na swój sposób prekursorami lawinowo organizowanych do niedawna pandemicznych koncertów bez udziału publiczności. Niektóre z nich wszak zostały zarejestrowane i wydane w formie wizyjnej, jak na przykład Dead Air Katatonii, czy God Has Failed - Live & Personal RPWL.

Materiał tu zapisany został na żywo między 6 a 8 czerwca 2014 roku w Tyringe w Szwecji. Składa się na niego osiemnaście kompozycji wybranych w głosowaniu przez fanów zespołu. Jest zatem bardzo reprezentatywny, gdyż z każdego albumu otrzymujemy po trzy utwory. Jedynym wyjątkiem jest ostatni, promowany wówczas Circus Pandemonium, z którego słyszymy pięć kompozycji.

Trifles and Pandemonium przypomina pod względem wizualnej koncepcji recenzowany niedawno tu przeze mnie koncertowy album RPWL. Piątka muzyków rozmieszczona jest w sporej hali/magazynie o nieco industrialnym wyglądzie, otoczona muzycznymi gratami. Wszystko zarejestrowane jest bardzo profesjonalnie i dynamicznie z pewną dozą artystycznej alternatywy. Widzimy chodzących między muzykami kamerzystów i fotografa, bądź stojące gdzieś w oddali osoby z obsługi. Oczywiście, że przeszkadza trochę to, że nie słyszymy reakcji publiczności i między poszczególnymi piosenkami jest cisza. Obniża to nieco dynamikę występu. Z drugiej strony Szwedzi (szczególnie Herman Saming) są niezwykle energetyczni i sugestywni w prezentowaniu kolejnych numerów. To efekt oczywiście ich żywej i witalnej muzyki (praktycznie nie mamy tu żadnego balladowania) ale też dynamicznych i bogatych świateł. Wszystko brzmi soczyście, selektywnie i naturalnie (nie wiem oczywiście na ile popracowano jeszcze z tym materiałem w studiu) i w pełni oddaje ich jedyny w swoim rodzaju, szalony, wodewilowo-cyrkowo-burleskowy rock progresywny. Jednym słowem, to fajna rzecz dla wszystkich tych, którzy chcieliby poznać ten ich wyjątkowy muzyczny świat w 90 minutowym skrócie. Gwoli ścisłości, rzecz ukazała się na dwóch płytach DVD. Na drugiej znajdują się cztery, trwające łącznie dwie godziny, materiały filmowe dotyczące historii grupy, ale też klasyczne The Making Of Trifles and Pandemonium.

I jeszcze jedno… Polecam pomysłowo przygotowany wstęp do koncertu w klimacie niemalże prawdziwego horroru. Naprawdę można się trochę przestraszyć. A przy okazji fabularyzowanych tu wątków, ciekawostką jest to, że w role woźnego, wściekłej damy, krzyczącego i cichego ducha oraz chłopca w masce i dziewczynki bez maski wcielili się członkowie rodziny Sahlina.   

 
Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.