ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Delikatesy ─ 3/2013 w serwisie ArtRock.pl

Delikatesy — 3/2013

 
wydawnictwo: Delikatesy Produkcja 2013
dystrybucja: serpent.pl
 
1. Koniec nocnych rejsów [2:10]
2. Mgła [6:25]
3. Hotel „Bałtyk” [3:46]
4. Czekanie na cud [6:57]
5. Ocean [4:37]
6. Głęboki sen [7:31]
7. Nie ma już nas [3:53]
8. Wrota doliny [10:12]
9. Kolejny dzień [2:54]
10. Obrazek na szkle [4:13]
11. Ostatni akt [13:06]
12. (...) [0:59]
 
Całkowity czas: 66:43
skład:
Adam Fyda - organy, string performer, fortepian, instrumenty klawiszowe, automat perkusyjny, dzwonki, śpiew
Damian Leszczyński - śpiew, gitara akustyczna, gitara elektryczna, sample, lap-steel, gitara basowa, mandolina, banjo, instrumenty klawiszowe, instrumenty perkusyjne
Iwar Romanek - gitary elektryczne, e-bow, gitara basowa

Gościnnie:
Przemysław Jędrzejczak - saksofon
Piotr Romanowski - perkusja
Tomasz Sikorski - gitara basowa
Anna Zawiślak - altówka
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
,0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
,0
Album słaby, nie broni się jako całość.
,0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
,1
Album jakich wiele, poprawny.
,0
Dobra, godna uwagi produkcja.
,0
Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
,0
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
,1
Absolutnie wspaniały i porywający album.
,0
Arcydzieło.
,1

Łącznie 3, ocena: Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
 
 
Ocena: 6 Dobra, godna uwagi produkcja.
06.01.2015
(Recenzent)

Delikatesy — 3/2013

Troszkę naczekał się ten album na recenzję, wszak swoją premierę miał w 2013 roku, co zresztą sugeruje jego tytuł. Nadrabiajmy zatem szybko zaległości. Delikatesy to studyjny projekt trzech wrocławskich muzyków - Damiana Leszczyńskiego, Adama Fydy i Iwara Romanka - znanych m.in. z zespołów The King Stones, Outsider, Coll, Cez, Reksio Rozpruwacz, czy Behavior. Wszyscy są twórcami zawartej tu muzyki, grają na większości instrumentów, Leszczyński jest autorem warstwy tekstowej oraz ciekawych zdjęć w książeczce schowanej w zgrabnym i gustownie wydanym digipaku. Oni też materiał wyprodukowali i dokonali realizacji nagrań przy dodatkowej pomocy Piotra Papiera.

Nie jest to pierwszy ich materiał. Artyści mają na swoim koncie EP-ki Delikatesy (1995) i Grob Mohbern (1997) oraz albumy 2 (1998) i Rarytasy (2000). Ten trzeci ich krążek nie zawiera muzyki premierowej, bowiem znalazło się na nim dwanaście kompozycji nagranych w latach 2003 – 2005. Jedno z nich, utwór […] pochodzi z sesji z 2001 roku, zaś finalnych dogrywek dokonano w domowych studiach w 2012 i 2013 roku.

Muzyka Delikatesów zawarta na 3/2013 przywołuje w dużej mierze stylistykę poezji śpiewanej. Decyduje o tym bogate wykorzystanie instrumentów akustycznych (gitara akustyczna, fortepian, altówka, banjo) ale też i wokal Damiana Leszczyńskiego śpiewającego w naszym rodzimym języku. Przyznam, że barwa jego głosu i sposób śpiewania budzi we mnie skojarzenia z wokalem Miłosza Sosińskiego, wokalisty ostródzkiego iland, którego kilka płyt w naszym serwisie recenzowałem. Zresztą, taka kompozycja, jak Obrazek na szkle mogłaby na którąś z płytek iland trafić.

Z drugiej strony, choć takiego nastrojowego, delikatnego grania jest tu sporo (rozpoczynający całość Nocny rejs, ascetyczne kompozycje Kolejny rejs i […]), to Delikatesy sięgają też do typowo rockowego grania. Taka jest Mgła, mój ulubiony numer w zestawie, oparty na fajnej, przepuszczonej przez efekt wah-wah, figurze gitarowej. Czuć w tym numerze trochę psychodelii, słyszalnej także w Czekaniu na cud, utworze opartym na wyrazistym basie. Żywy i taki brudno-rockowy jest Ocean, z kolei Głęboki sen lekko zalatuje w refrenie Kazikowym Kultem. Warto też zauważyć Hotel „Bałtyk”, w którym nasza Martyna Jakubowicz spotyka… The Doors, oraz zdecydowanie folkowe Wrota doliny, w których dostajemy orientalną partię gitary. Zaskakiwać może zdominowany przez automat perkusyjny Nie ma już nas. Dopełnieniem całości są dobrze korespondujące z muzyką teksty Leszczyńskiego, mające często charakter bardzo osobistych obserwacji odnoszących się do znanych mu miejsc, czy osób. Niezła płyta, można posłuchać.

 
Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.