CD1: Earth (3:59) Venice Rooftops (3:19) Ezio’s Family (3:58) Florence Tarantella (1:52) Home In Florence (4:30) Approaching Target 1 (3:36) Approaching Target 2 (6:07) Venice Fight (2:02) Florence Escape (2:50) Tour of Venice (3:16) Flight Over Venice (5:10) Back In Venice (1:33) Dream of Venice (4:24) Home of the Brotherhood (3:27) Leonardo’s Inventions, Pt. 1 (2:12) Venice Combat Low (1:44) Venice Escape (3:27)
CD.2 Darkness Falls In Florence (4:05) Sanctuary (4:06) The Madam (1:05) Approaching The Target 3 (5:53) Flight Over Venice 2 (5:19) Ezio In Florence (2:19) Venice Industry (3:09) Stealth (2:23) Venice Combat (2:04) Notorious (1:15) Night Mission In Venice (2:12) Chariot Chase (3:21) The Plague (3:30) Wetlands Combat (2:49) Wetlands Escape (2:37) Leonardo’s Inventions, Pt. 2 (2:48) Hideout (2:40) The Animus 2.0 (4:14)
Całkowity czas: 113:15
skład:
Jesper Kyd - all the magic;
Melissa Kaplan - additional vocals
Ocena:
8+ Absolutnie wspaniały i porywający album.
31.03.2014
(Recenzent)
Kyd, Jesper — Assassin's Creed II (OST)
Pierwsza część gry Assassin's Creed osiągnęła olbrzymi sukces, już 2 lata później wyszła oczekiwana przez rzeszę fanów druga część. Rozpoczynała ona tym samym zupełnie nową opowieść - dokończoną w kolejnych "Revelations" i "Brotherhood". Przenieśliśmy się do XV/XVI wiecznej Europy, a dokładnie na tereny renesansowych Włoch. Ścieżka dźwiękowa, w mojej opini stanowiąca olbrzymi procent sukcesu tej produkcji, składa się z dwóch płyt (prawie 2 godziny muzyki).
Od pierwszych taktów słychać, że jest to muzyka nieco inna niż na "debiucie". Brzmienie jest o wiele bardziej przestrzenne i wyraźne, instrumenty doskonale słyszalne i wyselekcjonowane, całość jawi się niczym wyjście z lochów na wiosenną, słoneczną łąkę. Ambientowe fragmenty, jeśli występują, to w postaci intrygujących elektroniczno-orkiestrowych płynnych motywów, a nie ponurych, dusznych, ascetycznych dźwięków znanych z AC1. Co najważniejsze, muzykę nagrano przy pomocy 35-osobowej grupy smyczkowej i 13-osobowego chóru, a więc jest to działo o wiele bardziej złożone, wielowarstwowe i monumentalne. Słychać, że Jesper spędził dużo czasu nad opracowaniem charakterystycznych tematów i odpowiednim przełożeniem ich na orkiestrę/chór. Miał wiele narzędzi w ręku i zrobił z nich użytek.
To właśnie na AC2 tak wyraźnie słyszę połączenie "antycznego" z "nowoczesnym". XXI wiek godnie reprezentują np. wstawki gitary elektrycznej ("Venice Fight", "Florence Escape") czy ciekawe presety klawiszowe ("Home in Florence"), bardziej dynamiczna jest także część perkusyjna. Dźwięki te płynnie przechodzą w klimat renesansowej Italii (gitary akustyczne, smyczki, chórki), a wszystko brzmi profesjonalnie i filmowo.
Kyd stworzył też wiele charakterystycznych i wpadających w ucho motywów, przeplatających się przez cały album, będących wizytówką serii AC i głównego bohatera, Ezio ("Venice Rooftops", "Flight Over Venice", "Leonardo's Inventions", "Sanctuary"). Spośród 35 kawałków można wyróżnić części szybsze i głośniejsze, bardziej delikatne i tajemnicze, te emocjonalne jak i bombastyczne, wykorzystujące całą moc smyczków/chóru. Pełen przekrój. Wiele spośród nich stało się hitami, mając kilka milionów odsłon na YT, co jak na ścieżkę dźwiękową z gry komputerowej jest nie lada wyczynem (np. "Venice Rooftops", "Earth", "Ezio's Family").
Świetny, kompletny soundtrack, pełen pasji i renesansowego klimatu, na którym Jesper Kyd pokazał pełnie swoich możliwości. Najlepsza część sagi "Assassin's Creed". Przynajmniej muzycznie.