ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Kyd, Jesper ─ Assassin's Creed II (OST) w serwisie ArtRock.pl

Kyd, Jesper — Assassin's Creed II (OST)

 
wydawnictwo: Capitol Records 2009
 
CD1:
Earth (3:59)
Venice Rooftops (3:19)
Ezio’s Family (3:58)
Florence Tarantella (1:52)
Home In Florence (4:30)
Approaching Target 1 (3:36)
Approaching Target 2 (6:07)
Venice Fight (2:02)
Florence Escape (2:50)
Tour of Venice (3:16)
Flight Over Venice (5:10)
Back In Venice (1:33)
Dream of Venice (4:24)
Home of the Brotherhood (3:27)
Leonardo’s Inventions, Pt. 1 (2:12)
Venice Combat Low (1:44)
Venice Escape (3:27)

CD.2
Darkness Falls In Florence (4:05)
Sanctuary (4:06)
The Madam (1:05)
Approaching The Target 3 (5:53)
Flight Over Venice 2 (5:19)
Ezio In Florence (2:19)
Venice Industry (3:09)
Stealth (2:23)
Venice Combat (2:04)
Notorious (1:15)
Night Mission In Venice (2:12)
Chariot Chase (3:21)
The Plague (3:30)
Wetlands Combat (2:49)
Wetlands Escape (2:37)
Leonardo’s Inventions, Pt. 2 (2:48)
Hideout (2:40)
The Animus 2.0 (4:14)
 
Całkowity czas: 113:15
skład:
Jesper Kyd - all the magic; Melissa Kaplan - additional vocals
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
 
 
Ocena: 8+ Absolutnie wspaniały i porywający album.
31.03.2014
Michał "Telperion" Nowak (Recenzent)

Kyd, Jesper — Assassin's Creed II (OST)

Pierwsza część gry Assassin's Creed osiągnęła olbrzymi sukces, już 2 lata później wyszła oczekiwana przez rzeszę fanów druga część. Rozpoczynała ona tym samym zupełnie nową opowieść - dokończoną w kolejnych "Revelations" i "Brotherhood". Przenieśliśmy się do XV/XVI wiecznej Europy, a dokładnie na tereny renesansowych Włoch. Ścieżka dźwiękowa, w mojej opini stanowiąca olbrzymi procent sukcesu tej produkcji, składa się z dwóch płyt (prawie 2 godziny muzyki). 
 
Od pierwszych taktów słychać, że jest to muzyka nieco inna niż na "debiucie". Brzmienie jest o wiele bardziej przestrzenne i wyraźne, instrumenty doskonale słyszalne i wyselekcjonowane, całość jawi się niczym wyjście z lochów na wiosenną, słoneczną łąkę. Ambientowe fragmenty, jeśli występują, to w postaci intrygujących elektroniczno-orkiestrowych płynnych motywów, a nie ponurych, dusznych, ascetycznych dźwięków znanych z AC1. Co najważniejsze, muzykę nagrano przy pomocy 35-osobowej grupy smyczkowej i 13-osobowego chóru, a więc jest to działo o wiele bardziej złożone, wielowarstwowe i monumentalne. Słychać, że Jesper spędził dużo czasu nad opracowaniem charakterystycznych tematów i odpowiednim przełożeniem ich na orkiestrę/chór. Miał wiele narzędzi w ręku i zrobił z nich użytek. 
 
To właśnie na AC2 tak wyraźnie słyszę połączenie "antycznego" z "nowoczesnym". XXI wiek godnie reprezentują np. wstawki gitary elektrycznej ("Venice Fight", "Florence Escape") czy ciekawe presety klawiszowe ("Home in Florence"), bardziej dynamiczna jest także część perkusyjna. Dźwięki te płynnie przechodzą w klimat renesansowej Italii (gitary akustyczne, smyczki, chórki), a wszystko brzmi profesjonalnie i filmowo. 
 
Kyd stworzył też wiele charakterystycznych i wpadających w ucho motywów, przeplatających się przez cały album, będących wizytówką serii AC i głównego bohatera, Ezio ("Venice Rooftops", "Flight Over Venice", "Leonardo's Inventions", "Sanctuary"). Spośród 35 kawałków można wyróżnić części szybsze i głośniejsze, bardziej delikatne i tajemnicze, te emocjonalne jak i bombastyczne, wykorzystujące całą moc smyczków/chóru. Pełen przekrój. Wiele spośród nich stało się hitami, mając kilka milionów odsłon na YT, co jak na ścieżkę dźwiękową z gry komputerowej jest nie lada wyczynem (np. "Venice Rooftops", "Earth", "Ezio's Family"). 
 
Świetny, kompletny soundtrack, pełen pasji i renesansowego klimatu, na którym Jesper Kyd pokazał pełnie swoich możliwości. Najlepsza część sagi "Assassin's Creed". Przynajmniej muzycznie.
 
 



 
Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS ArtRock.pl na Facebook.com
© Copyright 1997 - 2025 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.