ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Kyd, Jesper ─ Assassin's Creed II (OST) w serwisie ArtRock.pl

Kyd, Jesper — Assassin's Creed II (OST)

 
wydawnictwo: Capitol Records 2009
 
CD1:
Earth (3:59)
Venice Rooftops (3:19)
Ezio’s Family (3:58)
Florence Tarantella (1:52)
Home In Florence (4:30)
Approaching Target 1 (3:36)
Approaching Target 2 (6:07)
Venice Fight (2:02)
Florence Escape (2:50)
Tour of Venice (3:16)
Flight Over Venice (5:10)
Back In Venice (1:33)
Dream of Venice (4:24)
Home of the Brotherhood (3:27)
Leonardo’s Inventions, Pt. 1 (2:12)
Venice Combat Low (1:44)
Venice Escape (3:27)

CD.2
Darkness Falls In Florence (4:05)
Sanctuary (4:06)
The Madam (1:05)
Approaching The Target 3 (5:53)
Flight Over Venice 2 (5:19)
Ezio In Florence (2:19)
Venice Industry (3:09)
Stealth (2:23)
Venice Combat (2:04)
Notorious (1:15)
Night Mission In Venice (2:12)
Chariot Chase (3:21)
The Plague (3:30)
Wetlands Combat (2:49)
Wetlands Escape (2:37)
Leonardo’s Inventions, Pt. 2 (2:48)
Hideout (2:40)
The Animus 2.0 (4:14)
 
Całkowity czas: 113:15
skład:
Jesper Kyd - all the magic; Melissa Kaplan - additional vocals
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
,0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
,0
Album słaby, nie broni się jako całość.
,0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
,0
Album jakich wiele, poprawny.
,0
Dobra, godna uwagi produkcja.
,0
Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
,0
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
,1
Absolutnie wspaniały i porywający album.
,1
Arcydzieło.
,1

Łącznie 3, ocena: Absolutnie wspaniały i porywający album.
 
 
Ocena: 8+ Absolutnie wspaniały i porywający album.
31.03.2014
(Recenzent)

Kyd, Jesper — Assassin's Creed II (OST)

Pierwsza część gry Assassin's Creed osiągnęła olbrzymi sukces, już 2 lata później wyszła oczekiwana przez rzeszę fanów druga część. Rozpoczynała ona tym samym zupełnie nową opowieść - dokończoną w kolejnych "Revelations" i "Brotherhood". Przenieśliśmy się do XV/XVI wiecznej Europy, a dokładnie na tereny renesansowych Włoch. Ścieżka dźwiękowa, w mojej opini stanowiąca olbrzymi procent sukcesu tej produkcji, składa się z dwóch płyt (prawie 2 godziny muzyki). 
 
Od pierwszych taktów słychać, że jest to muzyka nieco inna niż na "debiucie". Brzmienie jest o wiele bardziej przestrzenne i wyraźne, instrumenty doskonale słyszalne i wyselekcjonowane, całość jawi się niczym wyjście z lochów na wiosenną, słoneczną łąkę. Ambientowe fragmenty, jeśli występują, to w postaci intrygujących elektroniczno-orkiestrowych płynnych motywów, a nie ponurych, dusznych, ascetycznych dźwięków znanych z AC1. Co najważniejsze, muzykę nagrano przy pomocy 35-osobowej grupy smyczkowej i 13-osobowego chóru, a więc jest to działo o wiele bardziej złożone, wielowarstwowe i monumentalne. Słychać, że Jesper spędził dużo czasu nad opracowaniem charakterystycznych tematów i odpowiednim przełożeniem ich na orkiestrę/chór. Miał wiele narzędzi w ręku i zrobił z nich użytek. 
 
To właśnie na AC2 tak wyraźnie słyszę połączenie "antycznego" z "nowoczesnym". XXI wiek godnie reprezentują np. wstawki gitary elektrycznej ("Venice Fight", "Florence Escape") czy ciekawe presety klawiszowe ("Home in Florence"), bardziej dynamiczna jest także część perkusyjna. Dźwięki te płynnie przechodzą w klimat renesansowej Italii (gitary akustyczne, smyczki, chórki), a wszystko brzmi profesjonalnie i filmowo. 
 
Kyd stworzył też wiele charakterystycznych i wpadających w ucho motywów, przeplatających się przez cały album, będących wizytówką serii AC i głównego bohatera, Ezio ("Venice Rooftops", "Flight Over Venice", "Leonardo's Inventions", "Sanctuary"). Spośród 35 kawałków można wyróżnić części szybsze i głośniejsze, bardziej delikatne i tajemnicze, te emocjonalne jak i bombastyczne, wykorzystujące całą moc smyczków/chóru. Pełen przekrój. Wiele spośród nich stało się hitami, mając kilka milionów odsłon na YT, co jak na ścieżkę dźwiękową z gry komputerowej jest nie lada wyczynem (np. "Venice Rooftops", "Earth", "Ezio's Family"). 
 
Świetny, kompletny soundtrack, pełen pasji i renesansowego klimatu, na którym Jesper Kyd pokazał pełnie swoich możliwości. Najlepsza część sagi "Assassin's Creed". Przynajmniej muzycznie.
 
 



 
Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.