ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Kyd, Jesper ─ Hitman Blood Money OST w serwisie ArtRock.pl

Kyd, Jesper — Hitman Blood Money OST

 
wydawnictwo: Sumthing Else Music Works 2006
 
1. "Apocalypse" 4:33
2. "Secret Invasion" 5:06
3. "Before the Storm" 2:40
4. "47 Attacks" 2:12
5. "Hunter" 6:21
6. "Action in Paris" 3:10
7. "Amb Zone" 3:56
8. "Night Time In New Orleans" 3:17
9. "Vegas" 6:28
10. "Club Heaven" 5:52
11. "Invasion on the Mississippi River" 4:15
12. "Rocky Mountains" 2:41
13. "Day Light in New Orleans" 4:43
14. "Trouble in Vegas" 3:35
15. "Funeral" 2:47
16. "Main Title" 3:05
 
Całkowity czas: 64:47
skład:
Jesper Kyd - all instruments;
Budapest Symphony Orchestra;
Hungarian Radio Choir;
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
,1
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
,0
Album słaby, nie broni się jako całość.
,0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
,0
Album jakich wiele, poprawny.
,0
Niezła płyta, można posłuchać.
,0
Dobry, zasługujący na uwagę album.
,0
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
,0
Absolutnie wspaniały i porywający album.
,1
Arcydzieło.
,0

Łącznie 2, ocena: Album jakich wiele, poprawny.
 
 
Ocena: 8 Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
03.03.2014
(Recenzent)

Kyd, Jesper — Hitman Blood Money OST

"It seemed like a natural choice to mix things up for the Blood Money score. After the electronic-driven score for Hitman: Codename 47, the orchestral Hitman 2: Silent Assassin score was a new direction for the sound of Hitman, although there are still a few purely electronic tracks in Hitman 2: Silent Assassin. For the third title, Hitman: Contracts, we wanted to go back to the games's roots and create an updated and more modern electronic score. So the Hitman series has a strong background in electronic music."
 
Tak sam Jesper Kyd opisał soundtrack do kolejnej części Hitmana, "Blood Money" (najlepszej chyba części gry, a przynajmniej równie dobrej co najnowsze "Absolution"). Czerpiąc co najlepsze z poprzednich części, zarówno tych elektronicznych jak i symfonicznych, Kyd stworzył w 2006 roku dzieło conajmniej dorównujące poprzedniczce. W nagraniu tradycyjnie wzięła udział Budapest Symphony Orchestra i chór Hungarian Radio Choir. Tym razem balans został znacznie przesunięty na część symfoniczną, ambientowe i elektroniczne smaczki serwowane są jako dodatki. Co ważne, wszystkie partie dla orkiestry skomponował sam Jesper Kyd, pokazując jak kreatywnym, uniwersalnym i profesjonalnym jest artystą.  
 
Album jak i gra podzielone są na konkretne misje, którym towarzyszą charakterystyczne dla nich, różnorodne motywy muzyczne. Poczynając od mocnego "Apocalypse", każdy z utworów (2-7 min) to wciągające, kompletne kompozycje, a w każdej z nich dzieje się sporo, głównie jeśli chodzi o emocje i klimat. Na pierwszy rzut oka wszystkie oparte są o podobny schemat - symfoniczne, tajemnicze tła uzupełnione dodatkowymi instrumentami i subtelnym bitem. Ucho konesera i fana wychwyci jednak odmienne klimaty, zmiany napięcia i nastroju w poszczególnych utworach. Najbardziej znanymi, a przy okazji moimi ulubionymi, są motywy z "Vegas", "Night Time in New Orleans", legendarny "Club Heaven", "Funeral" i tytułowy temat z "Ave Maria". Wraz z kolejnymi odsłuchami odkrywamy więcej i więcej. Dodatkowo brzmienie (stereofonia, niskie tony, przestrzeń, dynamika) zostały jeszcze poprawione w stosunku do "Contracts". 
 
 
"Blood Money" to ostatnia pozycja z serii Hitman, gdzie za soundtrack odpowiada Jesper Kyd. Rok później (2007) zabrał się za Assassin's Creed, tworząc kolejny świat muzycznego pejzażu na najwyższym poziomie.
 

 
ArtRock.pl na Facebook.com
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.