"It seemed like a natural choice to mix things up for the Blood Money score. After the electronic-driven score for Hitman: Codename 47, the orchestral Hitman 2: Silent Assassin score was a new direction for the sound of Hitman, although there are still a few purely electronic tracks in Hitman 2: Silent Assassin. For the third title, Hitman: Contracts, we wanted to go back to the games's roots and create an updated and more modern electronic score. So the Hitman series has a strong background in electronic music."
Tak sam Jesper Kyd opisał soundtrack do kolejnej części Hitmana, "Blood Money" (najlepszej chyba części gry, a przynajmniej równie dobrej co najnowsze "Absolution"). Czerpiąc co najlepsze z poprzednich części, zarówno tych elektronicznych jak i symfonicznych, Kyd stworzył w 2006 roku dzieło conajmniej dorównujące poprzedniczce. W nagraniu tradycyjnie wzięła udział Budapest Symphony Orchestra i chór Hungarian Radio Choir. Tym razem balans został znacznie przesunięty na część symfoniczną, ambientowe i elektroniczne smaczki serwowane są jako dodatki. Co ważne, wszystkie partie dla orkiestry skomponował sam Jesper Kyd, pokazując jak kreatywnym, uniwersalnym i profesjonalnym jest artystą.
Album jak i gra podzielone są na konkretne misje, którym towarzyszą charakterystyczne dla nich, różnorodne motywy muzyczne. Poczynając od mocnego "Apocalypse", każdy z utworów (2-7 min) to wciągające, kompletne kompozycje, a w każdej z nich dzieje się sporo, głównie jeśli chodzi o emocje i klimat. Na pierwszy rzut oka wszystkie oparte są o podobny schemat - symfoniczne, tajemnicze tła uzupełnione dodatkowymi instrumentami i subtelnym bitem. Ucho konesera i fana wychwyci jednak odmienne klimaty, zmiany napięcia i nastroju w poszczególnych utworach. Najbardziej znanymi, a przy okazji moimi ulubionymi, są motywy z "Vegas", "Night Time in New Orleans", legendarny "Club Heaven", "Funeral" i tytułowy temat z "Ave Maria". Wraz z kolejnymi odsłuchami odkrywamy więcej i więcej. Dodatkowo brzmienie (stereofonia, niskie tony, przestrzeń, dynamika) zostały jeszcze poprawione w stosunku do "Contracts".
"Blood Money" to ostatnia pozycja z serii Hitman, gdzie za soundtrack odpowiada Jesper Kyd. Rok później (2007) zabrał się za Assassin's Creed, tworząc kolejny świat muzycznego pejzażu na najwyższym poziomie.