ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Supertramp ─ Indelibly Stamped w serwisie ArtRock.pl

Supertramp — Indelibly Stamped

 
wydawnictwo: A&M Records 1971
 
1. Your Poppa Don't Mind (2:58)
2. Travelled (4:15)
3. Rosie Had Everything Planned(2:58)
4. Remember (4:00)
5. Forever (5:05)
6. Potter (2:23)
7. Coming Home to See You (4:39)
8. Times Have Changed (3:42)
9. Friend in Need (3:08)
10. Aries (7:25)
 
Całkowity czas: 40:33
skład:
Roger Hodgson - acoustic, lead and bass guitar, vocal
Frank Farrell - bass guitar, piano, electric piano, accordion, harmony, vocal
Rick Davies - keyboards, harmonica, vocal
Kevin Currie - percussion, drums
Dave Winthrop - flute, saxophone, vocal
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
,0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
,0
Album słaby, nie broni się jako całość.
,0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
,0
Album jakich wiele, poprawny.
,1
Dobra, godna uwagi produkcja.
,3
Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
,4
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
,5
Absolutnie wspaniały i porywający album.
,2
Arcydzieło.
,0

Łącznie 15, ocena: Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
 
 
Recenzja nadesłana przez czytelnika.
Brak oceny
Ocena: * Bez oceny
24.07.2013
(Gość)

Supertramp — Indelibly Stamped

Wielu fanów uważa, że Indelibly Stamped to najsłabsza płyta Supertramp „ery” Rogera Hodgsona. Też tak do niedawna twierdziłem. Po kolejnym całościowym przesłuchaniu uznałem, że album w żaden sposób nie odstaje od innych dzieł zespołu. Progresywno-popowa perełka podana z prawdziwym smakiem.

Jedynym minusem jest utwór otwierający płytę. Rock ‘n’ rollowy koszmarek, jakich wiele na świecie, choć z czasem idzie się do niego przyzwyczaić. „Travelled” to już klasa sama w sobie. Flety i gitary niczym ze starego Genesis i ten dojrzewający jeszcze, ale już chwytający za serce wokal Hodgsona. Kołyszący refren, a na koniec saksofonowy ogień! Słodkie „Rosie Had Everything Planned” kojarzy mi się troszkę z wczesnym Eltonem, słychać nieśmiałą jeszcze i schowaną gdzieś z tyłu harmonijkę Ricka Daviesa (spokojnie, na kolejnych płytach usłyszymy ją w pełnej krasie;)). „Remember” to typowy Davies - soulowo-bluesowe wpływy, a sax i gitara pozwalają sobie na odrobinę szaleństwa. „Potter” to ciekawy rocker, ponadto możemy posłuchać warczącego Dave’a Winthropa na wokalu. „Coming Home to See You” i „Times Have Changed” są zbyt piękne, żeby cokolwiek napisać, trzeba posłuchać – cudo! I zaryzykuję stwierdzenie, że są to najlepsze utwory Supertramp w ogóle! Całkiem wesolutkie „Friend in Need” zawiera interesujące melodie fortepianu i saksofonu. I zagrywka na przyszłość – „najdłuższy utwór zostawiamy na koniec”. „Aries” troszkę w klimacie debiutu jest znakomitym zwieńczeniem krążka. Bongosy, bas i gitara pędzą nieubłaganie, Winthrop szaleje na flecie niczym Pan Anderson z Jethro Tull. W sumie nie tylko on, każdy z muzyków ma chwilę, by zaprezentować swoje umiejętności. Utwór toczy się niczym mantra, nagle zaczyna przycichać i… koniec.

Standardowo trochę o okładce. Chociaż co tu pisać? Najlepsze atuty kobiecego ciała przyozdobione tatuażami – nie jest to szczyt artyzmu, ale na pewno szczyt piękna, każdy facet się zgodzi;).

Ta płyta to magia i absolutny kanon Supertramp, jak wszystkie płyty nagrane z Rogerem Hodgsonem. Portal Allmusic napisał, że album jest lepszy od debiutu, lecz sekcje instrumentalne nadal są zbyt długie. Nie znają się! Zresztą posłuchajcie sami i oceńcie;).

 
Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.