ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Nawiasemówiąc ─ Życia sposób w serwisie ArtRock.pl

Nawiasemówiąc — Życia sposób

 
wydawnictwo: Produkcja własna / Self-Released 2012
 
1. Oddychanie (Dolata, R.Bibersztajn) [05:03]
2. XXIII (Gdy świeci nam neonów blask…) (Dudkowski, Dudkowska, Barańczak) [03:12]
3. Wirus (Dudkowski, Dolata) [03:44]
4. Wiem (Dudkowski, Dolata, Dudkowska, Kończak) [04:32]
5. IV (Idą błękitne, ciche, zamyślone) (Dudkowski, Dudkowska, Przerwa-Tetmajer) [04:25]
6. (Karymi koniami…) (Dudkowski, Dudkowska, Bryll) [03:02]
7. Tańcząca (Dudkowski, Dudkowska, Dodot) [03:30]
8. Anioł (Dudkowska, Ciszak) [04:41]
9. Jesteśmy wielcy (Dudkowski, Dudkowska) [05:00]
10. Życia sposób (Dolata, E.Bibersztajn) [04:18]
11. Schiza (Dudkowski, Dolata) [02:49]
 
Całkowity czas: 44:52
skład:
Katarzyna Ciszak – śpiew. Joanna Dudkowska – gitara basowa. Karol Dudkowski – gitara. Michał Dolata – gitara. Janusz Kozłowski – perkusja. Gościnnie: Mateusz Schmidt – śpiew. Dawid Szmatuła – instrumenty klawiszowe. Bartosz Szumnarski – chimes, shaker, rainstick, tamburyn, conga.
 
Brak ocen czytelników. Możesz być pierwszym!
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Brak głosów.
 
 
Ocena: 7 Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
27.09.2012
(Recenzent)

Nawiasemówiąc — Życia sposób

Fajna rzecz. Jak udało mi się wyszperać w necie, to już druga płyta tego zespołu (była jeszcze płytka demo). Pierwszą nagrali w 2006 jako Luzem; jako Nawiasemówiąc występują od 2009.

Od strony technicznej nie sposób piątce muzyków zarzucić czegokolwiek: instrumentaliści są więcej niż kompetentni, sprawnie poruszają się po rejonach rocka, jazz-rocka czy ballady, linie gitar i gitary basowej ładnie zaplatają się ze sobą niczym w King Crimson lat 80., nie brakuje dynamicznych pochodów gitary basowej i łamanych partii perkusji, a całą tą mozaikę uzupełniają poetyckie teksty (nierzadko do wierszy dawnych, nieco już zapomnianych mistrzów pióra) i nastrojowy, anielski śpiew wokalistki. Nie brakuje tu też zapadających w pamięć momentów: „Oddychanie” to dość klasyczna w formie ballada: ładna linia gitarowa, niespieszne tempo, fortepianowe dodatki… „XXIII” łączy elementy melodyjnej piosenki z gitarowo-basowymi strukturami zgrabnie nawiązującymi do King Crimson, nie brakuje tu też zmian tempa i nastroju, całość zaaranżowana jest bardzo logicznie. Instrumentalny „Wirus” to rzecz o bardziej rushowym zabarwieniu: sporo tu pokomplikowanych partii instrumentalnych, do tego syntezatorowe dodatki, choć pojawiają się też bardziej tradycyjne wstawki (solo gitary). „Wiem” zgrabnie łączy delikatną, melodyjną piosenkę i gitarowo-rytmiczne komplikacje (z ładnie wyeksponowaną linią basową). Gitarowe otwarcie „IV” nieco może się kojarzyć z Dżemowym „Pawiem”; całość nieco przypomina „XXIII” – gitary i gitara basowa zgrabnie się zaplatają, a do tego delikatny, nieco anielski śpiew i poetycki tekst. Dodajmy do tego zgrabną zespołową popisówkę pt. „Schiza”, mającą w sobie coś z klimatu Porcupine Tree (transowe, gitarowe riffowanie urozmaicone kontrapunktowymi wstawkami) i...

I właśnie. Płyta trochę rozpada się na dwie części: w tej drugiej połowie płyty słychać, że o ile od strony technicznej muzykom Nawiasemówiąc umiejętności nie brakuje, tak jeszcze nie do końca porywa strona kompozytorska. W drugiej części (z pominięciem „Schizy” i ładnej ballady „Anioł”) płyty utwory stają się nieco monotonne, nieco szwankuje strona czysto melodyczna, a kolejna porcja zgrabnie zaplatających się gitarowych partii przy braku chwytliwej, zgrabnej melodii, na jakiej można by ją osadzić, w pewnym momencie trochę nuży.

Nawiasemówiąc to na pewno zespół z bardzo dużym potencjałem, który jakby nie do końca udało się jeszcze przekuć w nagrania. Tym niemniej, na pewno będę śledził poczynania piątki muzyków z zainteresowaniem: ten zespół stać na naprawdę bardzo dobre płyty. Ja w każdym razie trzymam kciuki.

 
Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.