ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Cosmos ─ Mind Games w serwisie ArtRock.pl

Cosmos — Mind Games

 
wydawnictwo: Produkcja własna / Self-Released 2012
 
1. Contact (7.39)
2. Skygarden (4.12)
3. Lost Years (6.48)
4. Freak Show (5.45)
5. No Point In Living (5.44)
6. Hollow Man (4.19)
7. Paranoia (7.13)
8. There Are Millions Of Reasons To Carry On (4.46)
9. Close To The Edge (6.25)
10. Sequences (7.25)
 
Całkowity czas: 61:22
skład:
Reto Iseli - drums, vocals
Heiko Garrn – bass
Olivier Maier - guitars, vocals
Daniel Eggenberger – keyboards
Mirjam Heggendorn - vocals
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
,0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
,0
Album słaby, nie broni się jako całość.
,0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
,0
Album jakich wiele, poprawny.
,0
Dobra, godna uwagi produkcja.
,2
Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
,3
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
,1
Absolutnie wspaniały i porywający album.
,0
Arcydzieło.
,1

Łącznie 7, ocena: Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
 
 
Ocena: 6 Dobra, godna uwagi produkcja.
31.07.2012
(Recenzent)

Cosmos — Mind Games

Są takie zespoły jak włoski The Watch, recenzowany przeze mnie niedawno kanadyjski Red Sand, czy szwajcarski Cosmos, które naczelną dewizą swojej twórczości uczyniły wiernopoddańcze oddawanie się muzycznym pomysłom wymyślonym niegdyś przez ich mistrzów (w tym wypadku odpowiednio: Genesis, Marillion i Pink Floyd). Warto zauważyć jednak, że nie są to tak popularne w dzisiejszych czasach „kowerbendy”, tylko kapele tworzące swój autorski repertuar.

Cosmos wielbi Floydów od samych początków swojego istnienia, czyli od 1990 roku. Zbyt płodny wydawniczo nie jest. Nagrał w tym czasie jedno demo (Different Faces), dwa pełnowymiarowe albumy (The Deciding Moments Of Your Life, Skygarden), płytę DVD (Live) oraz ten ostatni, wydany dosłownie przed chwilą, krążek.

Mind Games nie zmienia absolutnie obrazu ich muzyki. Każdy, kto pokochał ich za klonowanie floydowskiego stylu nie będzie tym albumem rozczarowany. Dostaje bowiem dziesięć premierowych kompozycji utrzymanych w niespiesznych tempach, snujących się zazwyczaj dostojnie i okraszonych przestrzennymi partiami instrumentów klawiszowych oraz gitarowymi solówkami brzmiącymi dokładnie tak, jakby wychodziły spod palców Davida Gilmoura. A gdyby jeszcze ktoś i po tych aspektach nie zauważył podobieństw do muzyki Anglików, otrzymuje dodatkowo pięknie dopieszczone,  męsko – damskie harmonie wokalne (za żeński wokal odpowiada tym razem Mirjam Heggendorn, która zastąpiła Silvię Thierstein). W takiej sytuacji jedynym problemem słuchacza jest ciągle nękające go pytanie: z którego numeru, bądź z której płyty zjechali ten patent? Zresztą – czy to faktycznie problem? Dla niektórych może okazać się on niezłą zabawą – zgadywanką? Postaram się zatem – miłośnikom takich zagwozdek – nie przeszkadzać. Tylko dla małej zachęty podpowiem, że w Lost Years możemy się natknąć na klawiszowe partie jakby żywcem wyjęte z Shine On You Crazy Diamond, a w kończącym Sequences na gitarę wprost z Another Brick In The Wall.

Dobra. Oddajmy cesarzowi, co cesarskie. Płyty słucha się całkiem sympatycznie, tym bardziej że brzmi profesjonalnie a melodie są przedniej próby. Z drugiej strony, pierwsze dwa albumy wydają się pod tym względem bardziej nośne. Można oczywiście na siłę szukać jakichś odmienności. Że to na przykład album nieco bardziej „mroczny”. Podmetalizowane, twardsze riffy w rozpoczynających album Contact i Skygraden mogłyby to potwierdzać. To jednak detale. Bo to przede wszystkim album dla tych, którzy lubią słuchać tego, co już dobrze znają.

 

Recenzje zespołu

recenzja albumu Cosmos - Live
Cosmos
Live
Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS
Picture theme from Riiva with exclusive licence for ArtRock.pl
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.