ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Filkins, Sean ─ War And Peace & Other Short Stories  w serwisie ArtRock.pl

Filkins, Sean — War And Peace & Other Short Stories

 
wydawnictwo: Festival Music 2011
 
1. Are You Sitting Comfortably? [1:06]
2. The English Eccentric [8:46]
3. Prisoner of Conscience, Part 1: The Soldier [19:21]
4. Prisoner of Conscience, Part 2: The Ordinary Man [11:02]
5. Epitaph for a Mariner [20:53]
Part 1 - Sailor's Hymn
Part 2 - Siren's Song
Part 3 – Maelstrom
Part 4 - Ode To William Pull
Part 5 – Epitaph
6. Learn How to Learn [7:28]
 
Całkowity czas: 68:49
skład:
Sean Filkins / Lee Abraham / Gerald Mulligan / John Sammes / Darren Hewitt / Gary Chandler / Dave Meros / John Mitchell / Rob Arnold / Christopher James Harrisom / Alistair Begg / Ben Rouse / Marc Clayton / Garima
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
,0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
,0
Album słaby, nie broni się jako całość.
,0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
,0
Album jakich wiele, poprawny.
,0
Dobra, godna uwagi produkcja.
,0
Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
,0
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
,4
Absolutnie wspaniały i porywający album.
,3
Arcydzieło.
,5

Łącznie 12, ocena: Absolutnie wspaniały i porywający album.
 
 
Ocena: 7 Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
07.02.2012
(Recenzent)

Filkins, Sean — War And Peace & Other Short Stories

Kolejny, warty zauważenia, progresywny album, który światło dzienne ujrzał w ubiegłym roku i jakoś nie doczekał się jeszcze recenzji w naszym serwisie. Określenie „progresywny” znalazło się tu oczywiście nieprzypadkowo, gdyż płytę War And Peace & Other Short Stories firmuje były wokalista, tworzącej w takich klimatach, brytyjskiej formacji Big Big Train (artysta zaśpiewał na tak udanych albumach jak Gathering Speed i The Difference Machine). Nie tylko jednak jego nazwisko powinno zaintrygować wielbicieli progresywnego rocka, bowiem w charakterze gości usłyszymy tu gitarzystę i wokalistę Jadis, Gary’ego Chandlera, Dave’a Merosa ze Spock’s Beard, Johna Mitchella z Areny i wreszcie byłego basistę Galahad, Lee Abrahama.

Po takim zestawie personalnym trudno spodziewać się muzycznych zaskoczeń. Już bardzo charakterystyczny, wysoki głos głównego bohatera tego krążka, powinien zachęcić do sięgnięcia po niego miłośników wyżej wymienionych płyt Big Big Train. Dodajmy jednak od razu, że solowe poczynania Filkinsa mają w sobie więcej rockowego pazura, niż subtelne i wyważone dźwięki grupy, z którą niegdyś był związany. Pozostali muzycy operują też w klimatach, które lubią. Rozbudowane, długie, wielowątkowe i bogato zaaranżowane kompozycje (mandolina, mellotron, flet, organy, sitar) ze sporą ilością klawiszowych, czy gitarowych popisów – oto obraz War And Peace & Other Short Stories. Dodajmy do tego jeszcze ciepły glos Filkinsa i naprawdę bardzo ładne melodie w każdym z utworów.

Największe wrażenie robią, mające charakter progresywnych suit, dwuczęściowa Prisoner Of Conscience, trwająca łącznie ponad 30 minut i niespełna 21 - minutowa Epitaph For A Mariner. Obie, w warstwie literackiej, mające odniesienia do osobistych wspomnień Filkinsa związanych z historią jego rodziny. W pierwszej z nich mamy na początku delikatną partię fletu, a po niej orientalnie brzmiącą sekwencję. Wchodząca później akustyczna gitara świetnie pasuje do towarzyszących jej wokalnych harmonii, które z kolei kontrastują z pojawiającym się mocnym gitarowym graniem. Z czasem usłyszymy nawet trochę latynoskich dźwięków i coś, czego zabraknąć nie mogło – ładnego, patetycznego popisu na gitarze. W podobny, wielobarwny sposób, zbudowana jest pięcioczęściowa  Epitaph For A Mariner, rozpoczęta kościelnymi organami i wokalizą w wykonaniu córki Filkinsa, a zakończona nostalgicznym tematem na pianinie. Krótsze rzeczy też robią wrażenie, jak choćby agresywny początkowo The English Eccentric. W nim zapachnie nam muzyką Genesis z lat siedemdziesiątych a w pewnym momencie nawet Pendragonem. Pojawiający się w szóstej minucie temat jest wręcz kopią tego, znanego z Pendragonowego klasyka Queen Of Hearts.

 
Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.