01. Approaching The Cavern [01:25] 02. Man Walking From A To B [03:39] 03. In The Caves Of The Iron Mountain [03:37] 04. Drumming On Water [03:29] 05. Devil's Kitchen [03:42] 06. Shakers In Five [03:53] 07. Glass Beads [03:32] 08. Joyous Lake [02:41] 09. Catskill Gallery: The Abandoned IBM Plant [01:52] 10. Catskill Gallery: Woodstock, The Indian Burial Ground [01:39] 11. Catskill Gallery: Swimming The Shokan Rooftops [01:26] 12. Catskill Gallery: Overlook Mountain [03:21] 13. Shepherd's Song [03:46] 14. Catacombs [04:18] 15. Magic Meadow [03:40] 16. The Widow Jane Mine [03:14] 17. Squeeze Box [01:13]
Całkowity czas: 50:35
skład:
Steve Gorn - bansuri flute, clarinet, ocarina, overtone vocals;
Jerry Marotta - taos drums, percussion, concertina;
Tony Levin - stick, NS Electric Upright, NS BoxBass
Gorn Steve, Levin Tony, Marotta Jerry — From The Caves Of The Iron Mountain
Trójka przyjaciół, muzyków najwyższej klasy, spotkała się w jaskini Widow Jane Mine, w górach Catskill Mountains w stanie New York w USA. Steve Gorn, Tony Levin i Jerry Marotta From The Caves Of The Iron Mountain. Z pomocą przyjaciół rozpakowali sprzęt, ustawili mikrofony i zaczęli improwizować. Nagrania odbywały się w jaskini, w przeróżnych miejscach: na lądzie, w wodzie, w łódce, pod sufitem a ich reżyserem był Tchad Blake. Doskonale wykorzystali historyczną przestrzeń, by osiągnąć niepowtarzalne brzmienie swoich instrumentów. Nazwy utworów pochodzą od historycznych miejsc w okolicy. Tchad wykorzystał unikalną technikę, polegającą na umieszczeniu mikrofonów w swoich uszach. Informacja na opakowaniu zaleca słuchanie tej płyty w słuchawkach. Tak też zrobiłem.
Ktoś Idzie. Świerszcze. Nocne Odgłosy. Klarnet. Uderzenie Bębnów. Niepokojący Rytm. Niepokojąca Gitara. W Głebi Klarnet. Odsłuch Przedni – Bębny. Odsłuch Tylny – Chapman. Indiański Śpiew - Bansuri. Ambient. Bas Przy Samej Ziemi. Dzwoneczki. Czarna Pantera. Pueblo Taos. Czy Można Grać Wodą? Plusk. Ktoś Idzie. Saksofon. Chapman. Mgła. Dźwięk Za Ścianą. Ucho Prawe – Mikrofon. Ucho Lewe – Mikrofon. Dżwięk się przesuwa. Tchad Się Porusza. Shaker. Specjalne Palce. NS BoxBass*. Kuszenie. Pustynia. Skorpion. Noc Jest Najbliżej. Indianie. Dzwoneczki. Słońce. Orzeł Na Niebie. Kapiąca Woda. Niepokojący Rytm. Lata Sześćdziesiąte. Woodstock. Restauracja. Spokój. Odprężenie. Kapiąca Woda. Mrok. Duchy Przeszłości. Strach. Klaustrofobia. Miasto Shokan. Powódź. Miasto zatopione. Rezerwuar Ashokan. Budda. Monastyr. Ciche Bębny. Nisko. Przy Podłodze. Poranek. Słońce. Radość. Spacer Po Przełęczy. Kwiaty. Bansuri. Ktoś Idzie. Waha Się. Najmroczniejszy Kąt Jaskini. Zmarli. Duchy Zmarłych. Poruszenie. Strach I Ciekawość. Mroczna Materia. Wgniatające Bębny. Uciekaj. Uciekaj. Ciekawość. Środek Jeziora. Dźwięk Na Wodzie. Magia. Mroczna Magia. Bolesna Magia. Imperium Otomańskie. Inwazja. Przemarsz Wojska. Księżniczka. Puls. Mocny Puls. Łańcuchy. Ciemność. Ogień. Taniec. Ukojenie. Głos. Harmonia. Radość. Zdjęcia. Zielona Łąka. Słońce.
Bardzo dobra płyta. Przedziwna, w zasadzie bez piosenek – tu jest po prostu Muzyka. Dziwna, niepokojąca, nieprzewidywalna, przeszywająca. Nie pozwalająca o sobie zapomnieć. Użyte mikrofony, instrumenty i miejsce uczyniły te nagrania magicznymi. Książeczka opisuje każdy utwór, a także przedstawia dodatkowe historie. Dodatkowo na płycie znajdziemy prawie siedemnastominutową Opowieść z Widow Jane Mine. Tales From The Widow Jane Mine to fragmenty filmów z nagrań, oraz wypowiedzi muzyków i przyjaciół.
* NS BoxBass – akustyczna gitara basowa, której prototyp zbudował Ned Steinberger. Użyta tylko podczas tej sesji.