ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Mostly Autumn ─ Studio 2 w serwisie ArtRock.pl

Mostly Autumn — Studio 2

 
wydawnictwo: Produkcja własna / Self-Released 2023
 
1. The Man Without a Name (4:00)
2. Silver Glass (6:02)
3. Passengers (5:24)
4. The Last Climb (7:28)
5. The House on the Hill (4:12)
6. Gaze (4:31)
7. Tomorrow Dies (7:13)
8. Into the Stars (4:02)
9. Simple Ways (6:04)
10. Heart Body and Soul (4:38)
11. Silhouettes of Stolen Ghosts (3:07)
12. Heroes Never Die (9:48)
 
Całkowity czas: 66:29
skład:
Olivia Sparnenn-Josh - lead & backing vocals, keyboards
Bryan Josh - electric guitars, keyboards, lead vocals, tambourine
Chris Johnson - guitars, keyboards, backing vocals
Iain Jennings - keyboards, Hammond
Angela Gordon - flute, backing vocals
Andy Smith - bass
Henry Rogers - drums
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
,0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
,0
Album słaby, nie broni się jako całość.
,0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
,0
Album jakich wiele, poprawny.
,2
Dobra, godna uwagi produkcja.
,0
Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
,0
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
,0
Absolutnie wspaniały i porywający album.
,1
Arcydzieło.
,0

Łącznie 3, ocena: Dobra, godna uwagi produkcja.
 
 
Ocena: 7 Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
27.12.2023
(Recenzent)

Mostly Autumn — Studio 2

I jeszcze jedna „wydawniczo-koncertowa” zaległość z tego roku – nowe wydawnictwo Mostly Autumn. Wiem, w ich przypadku to żaden rarytas, czy zaskoczenie. Trzymając się li tylko progresywnego podwórka można powiedzieć, że grupa dzielnie rywalizuje pod tym względem z legendarnym Marillionem, którego oficjalne i fanklubowe wydawnictwa live trudno już zliczyć. Istniejąca od niespełna 30 lat formacja Bryana Josha dorobiła się, oprócz kilkunastu studyjnych albumów, 17 płyt koncertowych!

O tym ostatnim, choćby krótko, warto jednak wspomnieć. Bo to dość niestandardowa koncertówka i do tego nagrana w dość wyjątkowym miejscu. Otóż w kwietniu 2022 roku grupa miała niesamowitą okazję spędzić dwa dni w londyńskich studiach Abbey Road, włącznie z tym najsłynniejszym, Studio 2, w którym swoje płyty nagrywali The Beatles czy Pink Floyd. Wspomniany lider grupy tak wspomina te dni: rozładunek naszego sprzętu na Abbey Road, w Studio 2, było jak nietykalny sen, który miałeś w dzieciństwie, i którego teraz byłeś częścią. Giganci muzyki oddychali nam na karku a wszystkie ich klasyczne piosenki wciąż pełzały po ścianach.

W takich okolicznościach muzycy zarejestrowali na żywo wybór kilkunastu utworów (głównie klasyków, w tym Passengers, The Last Climb czy Heroes Never Die) ze swojej dyskografii. Z towarzystwem kwartetu smyczkowego, jednak bez publiczności, poza oczywiście obecnymi na miejscu inżynierami dźwięku, ekipą filmową i kilkoma widzami. Dlatego też nie usłyszymy tu żadnych braw i entuzjastycznych reakcji zebranych a całe przedsięwzięcie można wrzucić do kategorii, „na żywo ale w studio”.

Generalnie brak publiczności i smyczkowe aranże czynią tę rejestrację bardziej subtelną a samo brzmienie formacji jest zdecydowanie delikatniejsze, uwydatniające klimat poszczególnych kompozycji, ich piękne melodie i nastrojowość, podkreślone krystalicznie czystym głosem Olivii Sparnenn-Josh. Z drugiej strony, kończące całość, jak zwykle genialne, Heroes Never Die, ma tak emocjonalny i energetyczny finał, jak nigdy. Czuć w nim tę chemię, radość i dumę w zespole z grania tej kapitalnej kompozycji w tak historycznym miejscu. Na te zimowe wieczory polecam.

 
Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.