ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Flor de Loto ─ Live at RoSFest w serwisie ArtRock.pl

Flor de Loto — Live at RoSFest

 
wydawnictwo: Oskar 2021
 
DVD:

1. Paraíso
2. Tempestad
3. Eterna Proyección
4. Regression
5. Líneas De Nazca
6. Keyboard Solo
7. Espejo Del Alma
8. El Cóndor Pasa/Locomotive
9. Volver A Nacer
10. Eclipse
11. Mundos Bizarros
12. Animal
13. Hasta El Final
14. Imperio De Cristal

Extras:
15. Animal (Video Clip)
16. Esclavitud De Tu Ser (Video Clip)
17. Regression Feat. Fabio Lione (Video Clip)

CD:

1. Paraíso
2. Tempestad
3. Eterna Proyección
4. Regression
5. Líneas De Nazca
6. Espejo Del Alma
7. El Cóndor Pasa/Locomotive
8. Volver A Nacer
9. Eclipse
10. Mundos Bizarros
11. Animal
12. Hasta El Final
13. Imperio De Cristal
 
skład:
Alonso Herrera - Vocals, Guitar
Alejandro Jarrin - Bass
Sergio Checho Cuadros - Quena, Zampona and Traverse Flute
Gabriel Iwasaki - Keyboards
Alvaro Escobar - Drums
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
,0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
,0
Album słaby, nie broni się jako całość.
,0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
,0
Album jakich wiele, poprawny.
,0
Dobra, godna uwagi produkcja.
,0
Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
,0
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
,1
Absolutnie wspaniały i porywający album.
,0
Arcydzieło.
,2

Łącznie 3, ocena: Absolutnie wspaniały i porywający album.
 
 
Ocena: 8 Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
12.06.2021
(Recenzent)

Flor de Loto — Live at RoSFest

Live at RoSFest to kolejny owoc bodajże już dwuletniej współpracy formacji Flor de Loto z naszym rodzimym wydawcą – poznańskim Oskarem. Nie pisaliśmy jeszcze o ich płytach, zatem warto krótko przybliżyć zespół.

Flor de Loto to peruwiańska formacja założona w 1998 roku przez gitarzystę Alonso Herrerę i Efraína Rosasa na Papieskim Uniwersytecie Katolickim w Limie i działająca początkowo jako instrumentalny kwartet. Zespół zadebiutował w 2005 roku albumem Flor de Loto i od tego czasu wydał osiem studyjnych płyt okraszonych niezwykle charakterystyczną, kolorową grafiką. W swoim kraju mają ponoć już statut kultowy i uchodzą za jeden z najważniejszych zespołów południowoamerykańskiej sceny prog rocka. Na ich stronie można przeczytać, że Flor de Loto jest tym, co stałoby się, gdyby Iron Maiden spotkało Jethro Tull w ruinach Machu Picchu. I to koncertowe wydawnictwo w bardzo dobry sposób oddaje ich muzyczny styl…

Live at RoSFest pierwotnie ukazał się w 2019 roku jako podwójny zestaw zawierający koncertowy Blu-ray oraz ostatni studyjny krążek Eclipse. Rzecz została wydana w limitowanym nakładzie 300 ręcznie numerowanych kopii. Teraz materiał zyskuje szerszą dystrybucję, tym razem w formatach CD + DVD. Na albumie znajdziemy półtoragodzinny koncert jaki dała formacja 6 maja 2018 roku podczas słynnego progresywnego Rites of Spring Festival w Majestic Theater w Gettysburgu w stanie Pensylwania. Był to historyczny, pierwszy występ formacji w Stanach Zjednoczonych, co zresztą w dużych emocjach podkreśla ze sceny Alonso Herrera. Grupa zaprezentowała wówczas trzynaście kompozycji, z czego siedem z ostatniego albumu Eclipse. Wszystkie one wpisane są w ich charakterystyczne brzmienie. Jego bazą jest rock progresywny i hard rock uzupełnione jednak partiami tradycyjnych andyjskich i peruwiańskich instrumentów: fletu quena i fletni zampoña (za nie odpowiada niezwykle sympatyczny wirtuoz tych instrumentów Sergio Checho Cuadros). To z tego powodu często są nazywani peruwiańskim Jethro Tull. Gdy dodamy do tego wokale wykonywane w języku hiszpańskim mamy obraz zespołu silnie inspirującego się andyjskim folkiem.

Sam występ ma swoją dramaturgię - entuzjastycznie reagująca publiczność szczelnie wypełniająca salę i będący w dobrej formie muzycy (no może trochę bym się przyczepił do śpiewu Herrery, który jest zdecydowanie lepszym gitarzystą niż wokalistą) wykonujący atrakcyjne melodycznie i pełne energetyczności utwory na czele z Hasta El Final czy ich wersją słynnej peruwiańskiej ballady El Cóndor Pasa. Koncert sfilmowano w standardowy sposób, choć jako przyzwyczajany powoli do formatu Blu-ray, ponarzekałbym nieco nad jakością obrazu. Do podstawowego koncertu dorzucono trzy standardowe teledyski do utworów Animal, Esclavitud De Tu Ser i Regression, w którym zaśpiewał sam Fabio Lione z Rhapsody of Fire i brazylijskiej Angry. Na dysku CD dostajemy ten sam koncert uszczuplony o zapowiedzi Herrery i dobre klawiszowe solo Gabriela Iwasakiego. Całość wydano bardzo stylowo w eleganckim digipaku. Polecam, choćby jako świetny wstęp do poznania muzyki tego peruwiańskiego Kwiatu Lotosu.

 
Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.