ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Jurczyński, Adam ─ Beyond The Horizon  w serwisie ArtRock.pl

Jurczyński, Adam — Beyond The Horizon

 
wydawnictwo: Lynx Music 2019
dystrybucja: Rock Serwis
 
1. Cosmic Abyss
2. Zero Gravity
3. The Mony
4. Over the Edge
5. Genesis of Agresion
6. Orion Shadow
7. Kasiopea
8. Dark Side of Jupiter
9. Beyond The Horizon
 
skład:
Adam Jurczyński – guitars, bass
Babi - drums, percussion

Guest:
Robert Gajgier - keyboards (Genesis of Agression)
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
,0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
,0
Album słaby, nie broni się jako całość.
,0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
,0
Album jakich wiele, poprawny.
,0
Dobra, godna uwagi produkcja.
,0
Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
,0
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
,3
Absolutnie wspaniały i porywający album.
,2
Arcydzieło.
,0

Łącznie 5, ocena: Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
 
 
Ocena: 7 Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
17.10.2019
(Recenzent)

Jurczyński, Adam — Beyond The Horizon

Nowa twarz w obozie Lynx Music, choć wcale nie taka nowa na muzycznej scenie. Bo pochodzący z Piekar Śląskich Adam Jurczyński brał udział w wielu muzycznych projektach takich jak Ipecacuana, Kolbyscray czy Abysal. Ponadto był członkiem zespołów Oberschlesien i New Oberschlesien. Aktualnie związany jest z takimi zespołami jak Drakon i Michał Stawiński Oberschlesien. Szczególnie nazwa Oberschlesien może wydawać się nieobca naszym czytelnikom i po trochu kierować na manowce w kwestii tego, co gra Jurczyński na swoim solowym debiucie. Bowiem Beyond The Horizon niewiele ma wspólnego z „polskim Rammsteinem” i granym przez niego industrialnym metalem.

To przede wszystkim materiał instrumentalny złożony z dziewięciu kompozycji napisanych, zaaranżowanych, wyprodukowanych oraz zagranych na gitarze i basie przez samego Jurczyńskiego (wsparli go Bobi za bębnami oraz Robert Gajgier za klawiszami). Mamy tu oczywiście sporo mocnego, gitarowego grania, włożonego w soczyste, selektywnie brzmiące i dobrze poukładane riffy, jednak bliżej im tym razem do progmetalowej, czy progresywnej konwencji. Dowodem na to jest choćby ciekawie grająca sekcja rytmiczna szukająca różnorodnych form.

Tym bardziej że artysta ładnie operuje klimatem i nastrojem, czyniąc kompozycje zróżnicowanymi, mającymi w sobie sporo muzycznego kontrastu. Owego oddechu dodają bardzo dobre partie solowej gitary zagrane z dużą swobodą i luzem. Pod tym względem warto szczególnie wyróżnić dwa tu moje ulubione utwory – rozpoczynający całość Cosmic Abyss oraz Over The Edge.

Nie jest to oczywiście granie odkrywcze i oryginalne, Jurczyński nie stosuje tu jakichś nowych patentów i zagrywek a każdy interesujący się gitarowym rockiem dostrzeże inspiracje takimi „wielkimi wioślarzami” jak Steve Vai, Joe Satriani, czy John Petrucci. Wszystkie gitarowe figury są jednak bardzo melodyjne i w większości szybko zapamiętywalne, dzięki czemu nie można powiedzieć, że to niestrawny, ciężko przyswajalny gitarowy kloc, w którym króluje przerost formy nad treścią.

Dobra rzecz, która może świata nie podbije, niemniej słucha się jej ze sporą przyjemnością, może też fajnie zabrzmieć w koncertowym entourage ‘u.

 
Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.