ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Southern Empire ─ Civilisation w serwisie ArtRock.pl

Southern Empire — Civilisation

 
wydawnictwo: InsideOut Music 2018
 
1. Goliath's Moon (9:12)
2. Cries For The Lonely (19:13)
3. Crossroads (29:15)
4. Innocence & Fortune (10:22)
 
Całkowity czas: 68:02
skład:
Danny Lopresto - lead & backing vocals, electric & acoustic guitars
Cam Blokland - electric & acoustic guitars, mandolin, backing vocals
Sean Timms - keyboards, electric & lap steel guitars, percussion, backing vocals
Jez Martin - bass, flugelhorn, backing vocals
Brody Green - drums, percussion, backing vocals

With:
Steve Unruh - violin, flute
Marek Arnold - soprano sax
James Capatch - tenor & soprano saxes, flute
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
,0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
,0
Album słaby, nie broni się jako całość.
,0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
,0
Album jakich wiele, poprawny.
,0
Dobra, godna uwagi produkcja.
,0
Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
,0
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
,1
Absolutnie wspaniały i porywający album.
,3
Arcydzieło.
,0

Łącznie 4, ocena: Absolutnie wspaniały i porywający album.
 
 
Ocena: 8 Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
01.10.2018
(Recenzent)

Southern Empire — Civilisation

Dwa lata od udanego debiutu drugim albumem chwali się australijska formacja Southern Empire. Przypomnę szybciutko, iż to grupa założona przez Seana Timmsa, byłego muzyka Unitopii, niejako w odpowiedzi na stworzony przez innego członka Unitopii, Marka Trueacka, projekt United Progressive Fraternity.

Nowy album zatytułowany Civilisation powinien przypaść do gustu wszystkim tym, którym spodobał się debiut Southern Empire. Bo wszystko tu przygotowano i opracowano według sprawdzonych wzorów. Grupa utrzymała dokładnie taki sam skład, do tego ponownie zaprosiła gości, wśród których po raz kolejny jest sam Steve Unruh, ale też na przykład saksofonista Marek Arnold (Toxic Smile, Stern Combo Meissen, Cyril, Flaming Row). No i podobnie jak na pierwszej płycie ciekawą szatę graficzną przygotował Ryan Stephens.

A sami muzycy opracowali album wręcz bliźniaczo podobny pod względem konstrukcyjnym do pierwszego krążka. Tym razem mamy może nieco mniej kompozycji, bo tylko cztery, ale ponownie gwoździem programu jest prawie półgodzinna suita Crossroads (która pierwotnie miała trafić na album Unitopii), zbudowana na wzór The Bridge That Binds z debiutu. To wręcz wzorcowy przykład ich muzyki. Rozbudowanego, zaaranżowanego z symfonicznym rozmachem progresywnego rocka. Utwór rozpoczynają etniczne bębny i zaśpiewy a później mamy w nim i dobry refren, saksofonowe solo, elementy muzyki orientalnej, jazzowej, klezmerskiej, flamenco i samby. Mnóstwo w nim zwrotów akcji i wątków a zwieńczeniem jest oczywiście wzniosły, patetyczny finał.

Czy pozostałe numery zasługują zatem na mniejszą uwagę? Wręcz przeciwnie! Rozpoczynający płytę, prawie 10 - minutowy Goliath's Moon jest bardzo żwawą, nośną melodycznie kompozycją z majestatycznym zwolnieniem w środku i gitarową solówką. A skoro mowa o tej ostatniej, najpiękniejsze z nich, takie pełne żaru, mamy jeszcze w mniej mnie przekonującym Innocence & Fortune oraz w drugim kolosie, niespełna 20 – minutowym Cries For The Lonely. W tym ostatnim utworze znajdziemy wręcz progmetalowe riffy, wkrótce jednak skontrowane skrzypcowymi figurami i ponownie etnicznymi klimatami w stylu dawnej Unitopii.

Sporo zatem jak widać tu różnorodności i aranżacyjnego bogactwa. Album wydaje się jednak jeszcze bardziej spójny i dojrzały od poprzednika, bo tym razem w proces jego powstania zaangażowali się inni muzycy Southern Empire. I ta zespołowość wyszła im na dobre. Polecam.

 
Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS
Picture theme from Riiva with exclusive licence for ArtRock.pl
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.