ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Riis, Bjørn ─ Coming Home  w serwisie ArtRock.pl

Riis, Bjørn — Coming Home

 
wydawnictwo: Karisma Records 2018
dystrybucja: Rock Serwis
 
1. Daybreak [4:00]
2. Coming Home [6:44]
3. Drowning [6:14]
4. Tonight's the Night [3:16]
5. Lullabies in a Car Crash (alternate version) [6:29]
 
Całkowity czas: 27:27
skład:
Bjørn Riis - guitars, vocals, bass, keyboards, piano

With:
Henrik Fossum - drums
Asle Tostrup - loops and effects
Simen Valldal Johannessen - vocals, keyboards
Vegard Sleipnes - backing vocals & percussion
Ole Michael Bjørndal - lead guitar
Sichelle McMeo Aksum - vocals
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
 
 
Brak oceny
Ocena: * Bez oceny
22.02.2018
Mariusz Danielak (Recenzent)

Riis, Bjørn — Coming Home

Dziś przedpremierowo. Bjørn Riis, doskonale znany naszym czytelnikom kompozytor i gitarzysta norweskiej formacji Airbag, nie zwalnia tempa i niespełna rok od wydania swojego drugiego solowego albumu Forever Comes to an End chwali się kolejnym wydawnictwem. Tym razem niespełna półgodzinną EP-ką Coming Home, zawierającą pięć kompozycji.

Dwie z nich to niedługie, instrumentalne i bardzo ilustracyjne tematy (Daybreak, Tonight's the Night) mające oczywiście sporo Floydowego klimatu, ale też i takiej bardzo przestrzennej psychodelii. To kompozycje nawiązujące w pewnym sensie do takich nieco ambientowych rzeczy jak Absence i The Calm ze wspomnianej, drugiej płyty artysty.

Najważniejsze są jednak dwa inne utwory. Tytułowy Coming Home, choć rozpoczęty dźwiękami akustycznej gitary i towarzyszącym jej wnet wokalem, w drugiej części zyskuje żarliwe, pełne dramatyzmu, gitarowe solo Riisa, będące prawdziwą ozdobą tego mini albumu. Wyjątkowy nastrój kompozycji podkreśla warstwa liryczna, dotykająca problemu lęku i niepewności przed zapomnieniem wśród najbliższych, już po naszej śmierci. Druga piosenka, Drowning, intryguje z kolei ładnym duetem wokalnym Riisa z norweską wokalistą Sichelle Mcmeo Aksum, która wspomagała już zresztą muzyka na Forever Comes to an End. Ich intymne harmonie dobrze wzmacniają miłosny ale i zarazem bolesny przekaz kompozycji. Całość uzupełnia „alternatywna”, akustyczna i mocno odmieniona wersja Lullabies in a Car Crash,  tytułowego utworu z debiutu sprzed czterech lat.

To najbardziej ascetyczne i wyciszone wydawnictwo Riisa. Jakby w kontrze do tak mocnych i zaskakujących utworów z poprzedniej płyty jak Forever Comes to an End i Getaway. Nie jest to rzecz wielka, jednak wielbiciele talentu artysty powinni ją docenić.

 
Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS ArtRock.pl na Facebook.com
© Copyright 1997 - 2025 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.