ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Tiersen, Yann ─ Infinity w serwisie ArtRock.pl

Tiersen, Yann — Infinity

 
wydawnictwo: Mute Records 2014
 
1. "∞" (Infinity) [2:58]
2. "Slippery Stones" [4:18]
3. "A Midsummer Evening" [4:13]
4. "Ar Maen Bihan" [6:53]
5. "Lights" [3:41]
6. "Grønjørð" [5:24]
7. "Steinn" [4:14]
8. "In Our Minds" [5:12]
9. "The Crossing" [5:43]
10. "Meteorites" [6:49]
 
Całkowity czas: 49:24
skład:
Muzycy:
Yann Tiersen – vocals, toy instruments, acoustic and electric instruments, harmonium, strings, violin, celesta, digital and analogue manipulations, analogue synthesizers, tape effects, modular sequencing, drum programming
Neil Turpin - drums on all tracks except on "Steinn"
Dave Collingwood – drums on "Steinn"
Yvon Salou – accordion on "Grønjørð"
Gareth Jones – modular sequencing on "Ar Maen Bihan"
Hildur Ársælsdóttir – musical saw on "Meteorites"

Wokal:
Maria Huld Markan Sigfúsdóttir – vocals on all tracks except on "∞" (Infinity), "Ar Maen Bihan", "Grønjørð", "In Our Minds", "The Crossing", "Meteorites"
Edda Rún Ólafsdóttir – vocals on all tracks except on "∞" (Infinity), "Ar Maen Bihan", "Grønjørð", "Steinn", "In Our Minds", "The Crossing", "Meteorites"
Hildur Ársælsdóttir – vocals on all tracks except on "∞" (Infinity), "Ar Maen Bihan", "Grønjørð", "Steinn", "In Our Minds", "The Crossing", "Meteorites"
Neil Turpin – vocals on all tracks except on "∞" (Infinity), "Ar Maen Bihan", "Steinn", "Grønjørð", "In Our Minds", "The Crossing", "Meteorites"
Stéphane Bouvier – vocals on all tracks except on "∞" (Infinity), "Ar Maen Bihan", "Grønjørð", "Steinn", "In Our Minds", "The Crossing", "Meteorites"
Felix Classen – vocals on all tracks except on "∞" (Infinity), "Ar Maen Bihan", "Grønjørð", "Steinn", "In Our Minds", "The Crossing", "Meteorites"
Ólavur Jákupsson – vocals on all tracks except on "∞" (Infinity), "Ar Maen Bihan", "Steinn", "In Our Minds", "The Crossing", "Meteorites"
Lionel Laquerrière – vocals on all tracks except on "∞" (Infinity), "Ar Maen Bihan", "Grønjørð", "Steinn", "Meteorites"
Gaëlle Kerrien – vocals on all tracks except on "∞" (Infinity), "Ar Maen Bihan", "Grønjørð", "Steinn"
Sólrun Sumarliðadóttir – vocals on all tracks except on "∞" (Infinity), "Ar Maen Bihan", "Grønjørð", "In Our Minds", "The Crossing", "Meteorites"
Emilie Quinquis – vocals on all tracks except on "∞" (Infinity), "Grønjørð"
Metig Simon – vocals on "Ar Maen Bihan"
Aidan Moffat – vocals on "Meteorites"

Dodatkowe partie grane przez zespół Amiina:
Maria Huld Markan Sigfúsdóttir – violin on all tracks except on "∞" (Infinity), "Lights"
Hildur Ársælsdóttir – violin on all tracks except on "∞" (Infinity), "Lights"
Edda Rún Ólafsdóttir – viola on all tracks except on "∞" (Infinity), "Lights"
Sólrun Sumarliðadóttir – cello on all tracks except on "∞" (Infinity), "Lights"
 
Brak ocen czytelników. Możesz być pierwszym!
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Brak głosów.
 
 
Recenzja nadesłana przez czytelnika.
Ocena: 8 Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
02.09.2016
(Gość)

Tiersen, Yann — Infinity

Yann Tiersen znany jest przede wszystkim jako twórca ścieżki dźwiękowej do filmu „Amelia”. Jednakże jego twórczość wykracza daleko poza granice muzyki będącej tłem dla filmowych obrazów. Przykładem tego jest  album „∞”, znany również pod nazwą „Infinity”.

Płyta zawiera 10 kompozycji, które nie tworzą jednego spójnego obrazu bądź historii. Jednakże każdy z utworów posiada pewien element, który sprawia, że całość ukazuje się jako beztroskie marzenie lub wspomnienie.  W celu osiągnięcia tego efektu Yann Tiersen zaprosił do współpracy wielu muzyków i wokalistów, dzięki którym album otrzymał nieprzeciętną treść i bogactwo instrumentalne.

Płytę otwiera tytułowa kompozycja „Infinity”, która wydaje się być niepokojącym preludium do jej dalszej części. Wydaje się – bowiem w drugiej części utwór zyskuje melodię, która wyłania się niczym słońce zza chmur. Dalej znajdujemy już utwory, które, podobnie jak ten pierwszy, mają w sobie coś z mroku, ale mimo to wyczuwa się w nich nutkę radosnych marzeń. Tak jest np. z utworem „Slippery Stones”, którego początek zabiera słuchacza w niespokojne i chaotyczne dźwięki, z czasem przekształcające się w piękną i swobodną piosenkę. Kolejna kompozycja, „A Midsummer Evening”, w podobny sposób wodzi słuchacza za nos, zabierając go w coraz ciemniejsze miejsca, aby w efekcie doprowadzić go w melodyjne i radosne rejony.

Warto również zwrócić uwagę na kompozycję „Steinn”, która w języku islandzkim oraz angielskim opisuje – wydawałoby się – prozaiczną scenę zmiany miejsca położenia pewnego kamienia. Scena ta jednak pozostawia słuchacza w  poczuciu niepokoju i niedopowiedzenia, jakby za tą historią kryło się coś jeszcze... Na albumie pojawia się ponadto język bretoński w utworze „Ar Maen Bihan”, który w połączeniu z kobiecym szeptem i tajemniczą muzyką ponownie wprowadza słuchacza w stan dysonansu i niepewności. Jednak dźwięki, jakie go otaczają są tak pociągające i urzekające, że przebywanie z nimi w tych mrocznych światach staje się prawdziwą przyjemnością.

Obecnie niewiele powstaje albumów, które potrafią zaciekawić swą muzyką. Coraz rzadziej stajemy się odkrywcami, coraz rzadziej możemy doświadczyć przyjemnego zdziwienia dźwiękami, które do nas docierają i które potrafią nas porwać i zachwycić.  Nie sposób jednak obawiać się o nudę w muzyce Yanna Tiersena. Albumem „Infinity” potwierdza nie tylko swoją wartość w środowisku muzycznym, ale również udowadnia, że wiele jest jeszcze dźwięków do odkrycia.

 
Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.