ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Przemyk, Renata ─ Rzeźba dnia w serwisie ArtRock.pl

Przemyk, Renata — Rzeźba dnia

 
wydawnictwo: Universal Music Polska 2014
 
1. Czas M
2. Kot
3. Kłamiesz
4. Rzeźba dnia
5. Nic to jest
6. Raczej
7. Co tam niebo
8. Dwojedno
9. Zamiana
10. Wilk
11. Życie bez
 
skład:
Renata Przemyk - wokal
Jarosław JARO Baran - produkcja muzyczna, aranżacja, instrumenty, realizacja, miks, mastering
Kamil Błoniarz - akordeon
Błażej Chochorowski - aranżacja, sample, loopy, bas
Maciej Mąka - aranżacja, bas, syntezatory, gitary
Krzysztof Pająk - pianino
Sławek Puka - instrumenty perkusyjne

Gościnnie:
Magda Brudzińska - altówka
Tomasz "Kukush" Kukurba - altówka, flet, wokal
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
,0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
,0
Album słaby, nie broni się jako całość.
,0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
,1
Album jakich wiele, poprawny.
,1
Dobra, godna uwagi produkcja.
,1
Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
,1
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
,2
Absolutnie wspaniały i porywający album.
,0
Arcydzieło.
,0

Łącznie 6, ocena: Dobra, godna uwagi produkcja.
 
 
Brak oceny
Ocena: * Bez oceny
01.02.2016
(Recenzent)

Przemyk, Renata — Rzeźba dnia

Tym razem mały skok w bok od rockowych i progresywnych klimatów. Ostatnio często w moim odtwarzaczu gości krążek Renaty Przemyk Rzeźba dnia. I choć to album wydany już ponad rok temu warto go przypomnieć.

Bo to ciekawa i dosyć zaskakująca propozycja w dyskografii artystki. Czerpiąca do tej pory z wielu muzycznych szuflad, od poezji śpiewanej, poprzez pop, do rocka, na Rzeźbie dnia zmierzyła z się materią mocno elektroniczną, przebojową i momentami wręcz taneczną. I co ciekawe, wcale nie wypadło to banalnie, bo wszystko tu spiął charakterystyczny i mocny głos Przemyk oraz jej intrygujące teksty. Poza tym, wiele elementów typowych dla jej twórczości jednak tu pozostało.

Jak chociażby nośna, popowa wręcz melodyka. W tym aspekcie na uwagę zasługują Kłamiesz, Nic to jest, Raczej, Co tam niebo, czy Życie bez. Pozostało też trochę poetyckiego zadumania. Okej, dominuje tu elektronika, słyszalna już w otwierającym całość Czas M przechodzącym w klimaty dance’owe. Z drugiej strony to kompozycja utrzymana w duchu world music o silnie etnicznym zabarwieniu. Jeszcze odważniej poczyna sobie Przemyk w ultra przebojowym Kłamiesz – pędzącym do przodu, ewidentnie electro popowym. Takie taneczne elementy dostaniemy też w Nic to jest. A to wszystko i tak drobiazgi wśród różnorodności na tej płycie. Raczej zwraca uwagę partią akordeonu i refrenem w stylu bałkańskiego folku, w Zamianie i Wilku ocieramy się o trip hop, w tym drugim możemy jeszcze usłyszeć orientalną wokalizę. Z kolei tytułowa Rzeźba dnia ma walczykowaty rytm i mogłaby trafić na album… Czesława Mozila. A jest jeszcze wzniosła ballada Co tam niebo z piękną figurą folkową zagraną na altówce przez Magdę Brudzińską.

Wiem, że pewna syntetyczność (patrz elektroniczne bity) tego materiału może odstraszyć wielbicieli bardziej poetyckiej, czy rockowej formy. Z drugiej strony to rzecz bardzo eklektyczna, w której jest miejsce nie tylko na sample, czy loopy, ale też i na akordeon, pianino, flet i altówkę. Wszystko to czyni z Rzeźby dnia pozycję co najmniej intrygującą.

 
Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.