ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Sea Vine ─ Sea Vine w serwisie ArtRock.pl

Sea Vine — Sea Vine

 
wydawnictwo: Lynx Music 2013
dystrybucja: Rock Serwis
 
1.Clouds [13:58]
2.Circus (or Kissing Through the Gasmasks) [5:29]
3.Raindrop [3:13]
4.Going Anywhere [3:25]
5. Światłocienie
Chiaroscuro [3:47]
6. The Little Ones (Come and See) [15:00]
 
skład:
Michał Cywiński - grand piano, Fender Piano, Moog, Hohner String Melody, guitars, drums
Konrad Daszczyński - guitars
Milena Szymańska - vocals
Mateusz „Tymon” Walerski – drums
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
,0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
,1
Album słaby, nie broni się jako całość.
,0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
,1
Album jakich wiele, poprawny.
,0
Dobra, godna uwagi produkcja.
,1
Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
,0
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
,2
Absolutnie wspaniały i porywający album.
,0
Arcydzieło.
,0

Łącznie 5, ocena: Dobra, godna uwagi produkcja.
 
 
Ocena: 5 Album jakich wiele, poprawny.
26.12.2013
(Recenzent)

Sea Vine — Sea Vine

Sea Vine to kolejny, powstały w 2012 roku na Pomorzu, młody polski zespół obracający się w stylistyce progresywnego grania. To troje muzyków (Michał Cywiński, Milena Szymańska, Mateusz Tymon Walerski; na tym krążku towarzyszy im na gitarze także Konrad Daszczyński) korzystających w dużej mierze z brzmienia instrumentów analogowych, których dźwięk silnie determinuje ich granie.

Ten debiutancki album, opublikowany przez Lynx Music, poprzedziła wydana własnym sumptem chwilę wcześniej mała płytka z niemalże tym samym programem. Recenzowany debiut poszerzony został o trwającą kwadrans kompozycję The Little Ones. Młodzi artyści  mówiąc o swojej muzyce podkreślają, że nie uznają gatunkowych podziałów i twierdzą, że ma ona charakter muzyki programowej, w której każdy utwór dotyczy mniej lub bardziej osobistych odczuć, przeżyć czy doświadczeń każdego z muzyków.

Jak to wygląda w praktyce? Bardzo przeciętnie. Bo pod płaszczykiem ładnych i ambitnych haseł dostajemy krążek w dużej mierze nierówny i chwilami przekombinowany. Na Sea Vine otrzymujemy 45 minut dźwięków w większości instrumentalnych (wokal Mileny Szymańskiej pojawia się tylko w trzech utworach), bardzo ilustracyjnych, czerpiących w istocie z szeroko rozumianego art rocka oraz jazz rocka. Już zdominowany elektroniką Circus szczególnie w pierwszej części ociera się lekko o eksperymentalne granie, dopiero później nabiera wyrazu wraz z rozmarzonym wokalem wspomnianej Szymańskiej, będącym swoistą krzyżówką głosu Petronelli Nettermalm z Paatos i… Björk. Eksperymentalną formę, w mocno jazzowej konwencji, podtrzymuje Going Anywhere. Dwie pozostałe krótsze kompozycje to całkiem przyjemny, będący instrumentalną miniaturą na pianino, Raindrop oraz numer Światłocienie/Chiaroscuro, szczególnie w pierwszej części nastrojowy i bardzo klimatyczny.

Najistotniejsze jednak na Sea Vine wydają się rzeczy rozbudowane - Clouds i The Little Ones. Pierwsza z nich jest z pewnością najlepszym utworem w zestawie. Wielowątkowa, z ciekawą melodyką, jazzowymi wtrętami, spacerockowymi klawiszami i odpowiednią dawką charakterystycznej dla progrocka wzniosłości. Tego patosu nie brakuje także w The Little Ones, choćby dzięki udanej solowej partii gitarowej Konrada Daszczyńskiego, jednak i w tej kompozycji muzycy niepotrzebnie starają się na siłę eksperymentować. A mogła z The Little Ones wyjść rzecz bardziej zwarta i tym samym mniej nużąca.

Cóż, słuchając debiutu Sea Vine mam nieodparte wrażenie, że muzycy są dopiero na etapie poszukiwania własnej artystycznej wypowiedzi. Widać, że lubią bawić się dźwiękami i niewątpliwie spore fragmenty Sea Vine mogą się obronić w połączeniu z filmowym obrazem. Niemniej muzyka, sama w sobie, dużymi fragmentami się nie broni…

 
Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.