ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Padre ─ From Faraway Island  w serwisie ArtRock.pl

Padre — From Faraway Island

 
wydawnictwo: Lynx Music 2012
dystrybucja: Rock Serwis
 
1. Frantic Day
2. From Faraway Island
3. Red Rain
4. I Have Been Blind
5. Last Words
6. Dancing Prayers
7. Drowsy Town
8. Dull and Ignorant
 
Całkowity czas: 42:04
skład:
Grzegorz Fieber - drums
Julia Stolpe - backing vocal
Marek Smełkowski - vocal
Maciej Tomczyk - acoustic guitars, bass
Krzysztof Lepiarczyk - keyboards
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
,0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
,0
Album słaby, nie broni się jako całość.
,0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
,0
Album jakich wiele, poprawny.
,0
Dobra, godna uwagi produkcja.
,0
Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
,2
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
,3
Absolutnie wspaniały i porywający album.
,5
Arcydzieło.
,2

Łącznie 12, ocena: Absolutnie wspaniały i porywający album.
 
 
Ocena: 7 Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
20.12.2012
(Recenzent)

Padre — From Faraway Island

From Faraway Island to debiutancki album nowego projektu Krzysztofa Lepiarczyka. Ten grający na instrumentach klawiszowych muzyk znany jest już miłośnikom progresywnego rocka choćby z dwóch albumów grupy Loonypark (Egoist, Straw Andy), którą zresztą zakładał wraz z Jakubem Grzesło pięć lat temu. Z recenzowanym albumem nie odchodzi zbyt daleko od swojej – jak sądzę – ulubionej neoprogresywnej stylistyki. To w dalszym ciągu artrockowe dźwięki podane jednak w bardziej ascetycznej, akustycznej formule. Pewnym łącznikiem z Loonypark jest ponadto świetna okładka, którą zdobi praca Leszka Kostuja oraz grający na perkusji Grzegorz Fieber.

From Faraway Island to osiem numerów i niewiele ponad 40 minut muzyki. W sam raz dla dźwięków nieprzynoszących jakichś znaczących zwrotów muzycznej akcji. Dzięki temu krążek nie pozwala sobą znużyć. Pozwala natomiast się zadumać, zatrzymać, wyciszyć i trochę odetchnąć od wszechogarniającego zgiełku. Bo to album pełen ciepła i subtelności, mimo że rozpoczyna go bardzo skoczny, szczególnie w zwrotce, Frantic Day. Jego przeciwwagę stanowi pojawiający się zaraz po nim, najdłuższy w zestawie, utwór tytułowy. W pewnym momencie artysta zakłóca w nim muzyczną narrację serwując, jakby doklejoną, partię gitary na tle rytmicznej klawiszowej sekwencji. Zgrabnie wypada też promujący to wydawnictwo Red Rain z ładną melodyką, ciekawymi harmoniami wokalnymi i „smyczkowymi” tłami.

Moim ulubionym kawałkiem na tym krążku jest jednak I Have Been Blind – kompozycja, która z pełnym „elektrycznym” instrumentarium i przy pewnych aranżacyjnych modyfikacjach mogłaby przerodzić się w naprawdę zacny fragment artrockowego grania. Na Last Words warto zwrócić uwagę ze względu na ożywiające całość i dodające nieco dramatyzmu partie wokalne Julii Stolpe. Dodajmy przy okazji, że głównym głosem Padre jest Marek Smełkowski – wokalista mający interesującą barwę głosu i spore możliwości interpretacyjne (co ciekawe, drobnymi chwilami swoją ekspresją przypomina Mariusza Dudę). To skoro jeszcze jesteśmy przy indywidualnych cenzurkach nie sposób nie wspomnieć o  Macieju Tomczyku, którego niektóre partie zagrane są w klimacie… Ala di Meoli.

From Faraway Island to w sumie może nic nadzwyczajnego. Ot płyta, na której królują akustyczne dźwięki gitary i bogate klawiszowe aranżacje, połączone z miłymi dla ucha partiami wokalnymi. A jednak dobrze sprawdza się w te zimowe, nieco pochmurne i przy okazji przedświąteczne wieczory.

 
Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.