ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Masi, Alex ─ In the name  of Bach w serwisie ArtRock.pl

Masi, Alex — In the name of Bach

 
wydawnictwo: Lion Music 2000
 
1. Toccata and Fugue D-minor - 9:59
2. Prelude in G Major - 0:56
3. Allemande from French Suite - 3:29
4. Toccata E minor - 7:56
5. Presto G minor - 2:31
6. Fugue E major - 4:34
7. Contrapunctus #9 Alla Decima - 2:13
8. Siciliano C minor - 3:53
9. Courante A minor - 2:15
10. Invention F major - 0:45
11. Allemande D minor - 2:15
12. Courante E minor - 2:51
13. Chromatic Fantasia - 7:16
14. Fugue - 4:19
15. Presto G minor - 2:51
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
,0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
,0
Album słaby, nie broni się jako całość.
,0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
,0
Album jakich wiele, poprawny.
,0
Dobra, godna uwagi produkcja.
,0
Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
,0
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
,0
Absolutnie wspaniały i porywający album.
,0
Arcydzieło.
,2

Łącznie 2, ocena: Arcydzieło.
 
 
Brak oceny
Ocena: * Bez oceny
10.03.2000
(Recenzent)

Masi, Alex — In the name of Bach

Minął nam właśnie rok Chopinowski, podobno zaczął się rok Bacha - może to nie przypadek -ale wytwórnia Lion Music uraczyła nas pięknym Tribute to Bach ;) Tą wspaniałością jest instrumentalny w całości i tylko gitarowy album poświęcony Wielkiemu Twórcy "In The Name Of Bach" w wykonaniu Alexa Massi. Alex pochodzi z Włoch gdzie dorastał pośród muzyki Bacha ,Yes, King Crimson, Genesis co zapewne wspomogło przy rekonsktrukcji dzieł Mistrza. Na styl gry tego utalentowanego muzyka wpłynął szereg sukcesów jak koncerty z grupami Slayer, Europe, Gary Moore, Joe Satriani czy choćby wydana i nominowana do Grammy płyta "Attack of the Neon Shark" do której nagrania zaprosił Allana Holdswortha i po której instrumentalista rozpoczął studia w kierunku muzyki etnicznej, jazzu oraz baroku. Efektem tej nauki stał się niewątpliwie prezentowany album, zrealizowany w domowym studiu Alexa. Album otwiera najbardziej znane dzieło Mistrza Toccata i Fuga D-mol z przeplatanym brzmieniem gitary akustycznej i soczystej solówkowej elektrycznej. Utwory nie są wiernymi kopiami - powtórnie zaaranżowane jedynie trzymają się linii melodyjnej. Nie sądzę, aby z łatwością przyszło przearanżowanie dzieł Bacha, dlatego muszę uznać, ze facet się porządnie napracował. Utwory zagrane są z zacięciem, aranżacje bardzo pomysłowe - biorąc pod uwagę różnorodność muzyki jaką tworzył Bach oraz możliwości jakie dają organy piszczałkowe - szczególnie podział na manuały i brzmienia nie dziwi mnie zestaw instrumentarium wykorzystywanego przez Alexa. Pomimo nowoczesnego brzmienia instrumentów odczuć można ten klasyczny klimacik co zapewne nie umknie uwadze wielbicieli baroku. Mi osobiście płytka się podoba, jednak jako że to są "covery" uchylę się od wystawienia oceny. Sądzę, iż ocenianie tego albumu byłoby z lekka niesprawiedliwe , dlatego ta produkcja dostaje naszą gwiazdkę uznania ;))
 
Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.