ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Marillion ─ With Friends From The Orchestra w serwisie ArtRock.pl

Marillion — With Friends From The Orchestra

 
wydawnictwo: Racket Records 2019
 
1. Estonia
2. A Collection
3. Fantastic Place
4. Beyond You
5. This Strange Engine
6. The Hollow Man
7. The Sky Above The Rain
8. Seasons End
9. Ocean Cloud
 
skład:
Steve Hogarth - vocals
Steve Rothery - guitars
Mark Kelly - keyboards
Pete Trewavas - bass
Ian Mosley - drums, percussion

In Praise of Folly String Quartet:
Margaret Hermant - violin
Maia Frankowski - violin
Nicole Miller - viola
Annemie Osborne - cello

Sam Morris - french horn
Emma Halnan - flute
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
,0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
,2
Album słaby, nie broni się jako całość.
,1
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
,0
Album jakich wiele, poprawny.
,1
Dobra, godna uwagi produkcja.
,0
Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
,0
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
,2
Absolutnie wspaniały i porywający album.
,3
Arcydzieło.
,1

Łącznie 10, ocena: Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
 
 
Brak oceny
Ocena: * Bez oceny
14.12.2019
(Recenzent)

Marillion — With Friends From The Orchestra

Ostatnio, gdy tylko piszę o kolejnych wydawnictwach Marillionu spoza regularnego (nazwijmy to… studyjnego) katalogu, trudno mi się pozbyć nieco zaczepnego pytania: ale po co? No bo nie da się ukryć, że już często najwierniejsi ich fani nie ogarniają wszelkich koncertówek i kompilacji, które rodzą się u nich jak grzyby po deszczu.

Zupełnie podobne odczucia towarzyszą mi przy With Friends From The Orchestra. I to z kilku powodów. Po pierwsze, sam pomysł nie jest oryginalny. Wiadomo, z symfonikami artyści rockowi flirtują od lat. No ale i w przypadku Marillion to nie nowość. Wszak już na ostatniej płycie studyjnej F.E.A.R. zespół wsparł Covent Garden String Quartet, a na wydanym w 2018 roku koncertowym albumie All One Tonight - Live At The Royal Albert Hall przez cały drugi set muzykom towarzyszy kwartet smyczkowy In Praise Of Folly oraz Sam Morris na waltorni i Emma Halnan na flecie. To zatem kontynuacja pewnego trendu, w który wkręcili się panowie z Marillion.

Mamy tu zatem dziewięć kompozycji zagranych z tytułowymi przyjaciółmi z orkiestry, czyli wspomnianym kwartetem In Praise Of Folly (Margaret Hermant, Maia Frankowski, Nicole Miller, Annemie Osborne) i wymienioną wyżej dwójką muzyków.

Plusem jest oczywiście to, że grupa nie dubluje żadnej z kompozycji przygotowanej w tej formie na All One Tonight, jednak sam wybór wydaje się nazbyt zachowawczy. Bo to w większości utwory stonowane, spokojne, wyciszone (Estonia, A Collection, Fantastic Place, Beyond You, The Hollow Man, The Sky Above The Rain), jakby gotowe do dodania takich smyczkowych aranży. Niestety, owe aranże niewiele wnoszą w strukturę kompozycji, nie nadają im żadnej nowej jakości, często dublują klawiszowe formy. Oczywiście że je słychać i jest ich sporo, niemniej ogólny ich obraz nie jest odległy od oryginałów.

Żeby była jasność, wszystko brzmi szlachetnie w tym smyczkowym entourage’u, słucha się tego ładnie, tym bardziej że w zestawie są ponadto tak mocne punkty jak Seasons End, This Strange Engine, czy Ocean Cloud. Lecz ich można posłuchać też i z paru różnych i różniastych albumów w podobnych (choć bez smyków) wersjach. Jednym słowem… ileż razy można? Tylko dla najwierniejszych fanów.

 
Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.