ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Millenium ─ In Search Of The Perfect Melody  w serwisie ArtRock.pl

Millenium — In Search Of The Perfect Melody

 
wydawnictwo: Lynx Music 2014
dystrybucja: Rock Serwis
 
1. In Search Of The Perfect Melody [19:50]
2. Girl From A Glass Sphere [7:09]
3. The Mirror Of Memories [7:00]
4. Blood On The Rain [4:21]
5. Over & Over [5:40]
6. In The World Of Fantasy? [12:27]
 
Całkowity czas: 56:27
skład:
Łukasz Gall - vocal
Krzysztof Wyrwa – bass, Warr guitar
Tomasz Paśko - drums
Piotr Płonka - guitars
Ryszard Kramarski – keyboards, piano

Guests:
Karolina Leszko – vocal
Metus - vocal
Dariusz Rybka – saxophone
Piotr Bylica - cello
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
 
 
Ocena: 8 Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
25.10.2014
Mariusz Danielak (Recenzent)

Millenium — In Search Of The Perfect Melody

Już 15 lat ma krakowskie Millenium. Dowodzona przez Ryszarda Kramarskiego grupa regularnie dostarcza miłośnikom progresywnych dźwięków kolejne naprawdę bardzo udane krążki. Nie inaczej jest i z tym, na swój sposób jubileuszowym wydawnictwem. In Search Of The Perfect Melody przynosi bowiem godzinę, inspirowanego klasyką, neoprogresywnego rocka z tym wszystkim, do czego ta krakowska załoga zdołała nas już przyzwyczaić.

Tym razem, wśród sześciu kompozycji dostajemy najdłuższą w historii zespołu suitę, prawie 20 – minutową In Search Of The Perfect Melody. Faktycznie wielobarwną, wielowątkową, ze zmianami nastroju i powracającymi melodycznymi motywami. W zapowiedziach albumu Kramarski porównywał ją między innymi do Genesisowego Supper's Ready. Być może coś w tym jest, ja jednak – słuchając rozpoczynającego utwór a capella Łukasza Galla - nie mogę uciec od porównania tego początku do również Genesisowego Dancing with the Moonlit Knight, zainaugurowanego w podobnej konwencji. Sama kompozycja poświęcona jest twórcy poszukającemu idealnej melodii i choć literacka konkluzja ewidentnie przekreśla możliwość stworzenia takiego ideału, to muzycznie Kramarskiemu udało się słuchacza ująć naprawdę pięknym motywem, śpiewanym najpierw przez Karolinę Leszko, a potem, po niemiecku i angielsku przez wspomnianego Galla.

Tak, tak. Millenium po raz kolejny stworzyło kompozycje nie tylko wartościowe i ciekawie zaaranżowane, ale przede wszystkim atrakcyjne melodycznie. Czy to w bardziej przebojowej formie (Over & Over), czy w bardziej nastrojowej (The Mirror Of Memories). Ten ostatni, instrumentalny utwór, brzmiący może momentami jak balladowa „pościelówa”, urzeka solowymi partiami gitary, saksofonu i wreszcie instrumentów klawiszowych a w samej końcówce wyrazistą figurą Krzysztofa Wyrwy na Warr guitar. W takich balladowych klimatach pozostaje też poświęcony tematyce miłości i zdrady Blood On The Rain. Zainspirowany tragiczną śmiercią Andrzeja Zauchy okraszony jest piękną solówką gitarową Piotra Płonki. Z kolei Girl From A Glass Sphere, zadedykowany tu chorej na autyzm dziewczynce, ma sporo gitarowej zadziorności i brudu oraz długi floydowo – psychodeliczny popis Kramarskiego na klawiszach.

Dużo na tym albumie jest saksofonu. Bywał oczywiście on na dotychczasowych płytach grupy, tym razem jednak momentami przejmuje on kluczową rolę, a grający na nim Dariusz Rybka nie sprawia tu wrażenia li tylko gościa, a pełnoprawnego ogniwa formacji. Niemało jest tu też żeńskich partii wokalnych, a w kończącym całość In The World Of Fantasy? – będącym pewnym rozczarowaniem pełnym nienawiści współczesnym światem - pojawia się nawet klimatyczny i mroczny wokal Metusa. Albumem tym Millenium potwierdza muzyczną drogę obraną na swych ostatnich krążkach. Drogę, w której ich muzyka nie poddaje się pewnej statyczności i serwuje sporo rockowej swobody.

 
Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS ArtRock.pl na Facebook.com
© Copyright 1997 - 2025 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.