ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Threshold ─ Wounded Land w serwisie ArtRock.pl

Threshold — Wounded Land

 
wydawnictwo: Giant Electric Pea 1993
 
1. Consume To Live [8:11]
2. Days Of Dearth [5:26]
3. Sanity's End [10:21]
4. Paradox [7:15]
5. Surface To Air [10:14]
6. Mother Earth [5:52]
7. Siege Of Baghdad [7:44]
8. Keep It With Mine [2:27]
 
Całkowity czas: 57:30
skład:
Karl Groom - guitars, bass pedals; Richard West - keyboards; Jon Jeary - bass, acoustic guitar, backing vocals; Nick Midson - guitars; Damian Wilson - vocals; Tony Grinham - drums
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
,0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
,0
Album słaby, nie broni się jako całość.
,0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
,0
Album jakich wiele, poprawny.
,0
Dobra, godna uwagi produkcja.
,0
Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
,0
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
,0
Absolutnie wspaniały i porywający album.
,2
Arcydzieło.
,2

Łącznie 4, ocena: Arcydzieło.
 
 
Ocena: 8 Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
03.06.2000
(Recenzent)

Threshold — Wounded Land

Było to w styczniu 1996 r. Zimowy, zaśnieżony Kraków i moja zwykła droga w celu wertowania nudnych woluminów w Jagiellonce - droga jakoś zawsze "dziwnym trafem" wiodąca przez Szpitalną 7... Tym razem wybór tradycyjnie cieniutkiej, studenckiej kieszeni padł na opatrzony intrygującą okładką debiut grupy Threshold.... Czemu ? Wyobraźcie sobie z jednej strony przeżywane zauroczenie Dream Theater i Magellanem, a z drugiej brytprogiem. Sprzedawca puszcza Wam w sklepie pierwszy kawałek: klimatyczny, narastający, klawiszowy początek, po którym wchodzi ostry, świetny, metalowy riff, jeszcze chwila, a klawisze zaczynają wygrywać orientalizujący motyw, a kiedy pojawia się wokal następuje zupełny odlot - to przecież wspaniały, wysoki, porównywalny z tym od LaBrie głos Damiana Wilsona, który zdążył mnie już zauroczyć na wyśmienitym debiucie formacji Landmarq.

Tak prezentuje się w akcji Threshold, którego muzykę najprościej można określić jako metalową odmianę brytprogu. Z jednej strony mamy tu heavy metalowe gitary, z drugiej charakterystyczne dla noeprogressive brzmienie syntezatorów, częste zmiany nastroju i niezbyt skomplikowane, za to piękne i wysmakowane aranżacje. Oprócz Wilsona zespół z okresu Wounded Land tworzyli: współpracownik Clive'a Nolana - Karl Groom ze swoją krzyczącą gitarą, znany z doskonałegu projektu Casino - Jon Jeary - bas, gitara akustyczna, Tony Grinham - dr, Nick Midson - g i Richard West - k. Trzeba przyznać, że album nie zawiera momentów słabych - można natomist wyróżnić wspomniane orientalizmy w Consume To Live, a także - zwłaszcza te akustyczne - w Siege Of Baghdad, pęd do przodu w Paradox, wybitnie melodyjne i klimatyczne części w długim Surface To Air oraz prześliczne, choć tak króciutkie zakończenie w postaci Keep It With Mine.

Teraz progmetal, poza nielicznymi wyjątkami, niczym szczególnym już nie zaskakuje - prawdę mówiąc mamy go aż w nadmiarze. Jest wiele zespołów technicznie lepszych i bardziej pomysłowych niż ówczesny, a zwłaszcza i obecny Threshold, ale pamiętajmy, że Wounded Land wydany w 1993 r. to już klasyka. Wtedy to było świeże, a dzisiaj wciąż piękne. Tamtej drogi do Jagiellonki nie zapomnę nigdy bo dała mi nową jakość w progresywnej muzyce - dała mi Threshold. Pamiętajcie, że chodzenie do biblioteki czasami się opłaca :-)))

 
Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.