ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
- 27.04 - Koszalin
- 28.04 - Gdynia
- 10.05 - Piekary Śląskie
- 11.05 - Kraków
- 12.05 - Lublin
- 27.04 - Wrocław
- 28.04 - Poznań
- 04.05 - Lublin
- 10.05 - Łódź
- 11.05 - Warszawa
- 17.05 - Gorzów
- 18.05 - Szczecin
- 19.05 - Bydgoszcz
- 27.04 - Złocieniec
- 07.05 - Chorzów
- 08.05 - Siemianowice Śląskie
- 09.05 - Siemianowice Śląskie
- 17.05 - Wrocław
- 19.05 - Katowice
- 20.05 - Ostrava
- 21.05 - Warszawa
- 22.05 - Kraków
- 25.05 - Łódź
- 25.05 - Zabrze
- 26.05 - Zabrze
- 08.06 - Żórawina
- 29.06 - Toruń
- 30.06 - Toruń
- 11.07 - Bolków
- 12.07 - Bolków
- 13.07 - Bolków
- 14.07 - Bolków
- 12.07 - Żerków
- 13.07 - Katowice
- 14.07 - Katowice
- 17.07 - Warszawa
- 21.07 - Warszawa
- 26.07 - Łódź
 

koncerty

15.02.2008

D.V.D., Wrocław, Ośrodek Działań Artystycznych Firlej, 10.02.2008, godz. 20:00

D.V.D., Wrocław, Ośrodek Działań Artystycznych Firlej, 10.02.2008, godz. 20:00 W zapowiedziach: „Japońska formacja tworząca psychodeliczne pejzaże za pomocą perkusji i zaawansowanych wizualizacji” Nie można było opuścić tego widowiska.

Zastanawia mnie jak on to robi. On, czyli Robert Chmielewski szefujący Ośrodkowi Działań Artystycznych FIRLEJ we Wrocławiu. Albo jest powiązany z Yakuzą, albo pochodzi z Japonii, albo w ostateczności nauczył się języka używanego w Kraju Kwitnącej Wiśni. W zasadzie to bez znaczenia, dość, że znanymi tylko sobie sposobami ściąga do naszego kraju, a ściślej mówiąc do mojego rodzinnego miasta najlepszych wykonawców reprezentujących tamten zakątek świata. Mono, Acid Mother Temple, to ubiegły rok. Bieżący powitało japońskie trio D.V.D.

 

Zestaw niezbyt imponujący. Dwie dość skromne perkusje, dwa jabłuszka (McIntosh – iMac), trochę kabli, na końcu sali mała kamera cyfrowa, rejestrująca występ. Trwający trochę ponad godzinę koncert był pokazem doskonałego, psychodelicznego chaosu emitowanego za pomocą wspomnianych perkusji przez Jimanica - Yu Ojimę oraz Itokena, wizualizacji na dość dużym ekranie i przedziwnych dźwięków wydobywanych przez Ymg - Takashiego Yamaguchi. Całość przyozdobiona bardzo ciekawymi, wielkoformatowymi, wielokolorowymi wizualizacjami. Występ był przerywany wypowiedziami jednego z muzyków – na początku przeczytaną z kartki krótką opowieścią o zespole. Oczywiście nie obyło się bez komplikacji, gdyż w chwili, gdy miało paść zdanie „Dziękujemy za przyjście” Itoken dał za wygraną i przeszedł na angielski. Choć i tu nie obyło się bez przygód, bo przy następnych zapowiedziach, trochę się ten język gubił. Najważniejsze jednak zostało przekazane i zrozumiane przez słuchaczy: „Jesteśmy zespołem z Japonii. Gramy tournee po Europie, poza Polską będziemy grać jeszcze w Szwajcarii. Ponieważ mamy daleko do domu, zachęcamy do zakupu naszych płyt DVD i CD żebyśmy mieli, za co wrócić do Japonii.”

 

Wiele z utworów było interesująco i perfekcyjne zgranych z wizualizacjami. Uderzeniom pałeczek odpowiadały ruchy kostek, kółek, kropek, patyczków, plam, sześcianów, trójkątów, fal, zegarów, ścian itd. na ekranie. Widać było, że muzycy bobrze się bawią, choć jednocześnie są bardzo skupieni. Można śmiało stwierdzić, że odpowiedzialny za wizualizacje odwalał połowę roboty, bo poza obrazem preparował syntetyczne, laptopowi dźwięki.

 

Sala była zapełniona w dwóch trzecich (bywalcy zrozumieją: przy ustawionych krzesełkach). Nowością w klubie jest rusztowanie przed sceną, pod którym jest podwieszony projektor, – co może oznaczać więcej multimedialnych wieczorów w tym miejscu.

 

Post Scriptum: wiadomość dla Roberta Chmielewskiego – udało mi się nie zgubić numerka do szatni, dzięki czemu jestem 54,37 PLN do przodu (jełki dobrze pamiętam, to chyba taka kara jest przewidziana za zgubienie numerka).

Więcej zdjęc z koncertu znajdziecie TU:

 

***

 

KILKA DODATKOWYCH SŁOW O MUZYKACH:

 

Jimanica - Yu Ojima: perkusja / laptop
Urodził się w Tokio w 1975. Na perkusji zaczął grać w wieku 15 lat. Studiował na Musashino Arts University, na kierunku Visual Arts. Po zakończeniu nauki, przeniósł się do Nowego Jorku, aby rozpocząć karierę wolnego perkusisty. W 2000 roku powrócił do Tokio, gdzie założył zespół „Moai”, a także brał udział w wielu innych projektach, jako session player przy licznych nagraniach studyjnych oraz koncertach. W 2005 roku odsłonił swój solowy, elektroniczno – noisowy projekt „Jimanica”, wydając swój pierwszy solowy album „Entomophonic” (MAO Label).
oficjalna strona artsyty

Itoken:perkusja, editing
Perkusista, kompozytor, multiinstrumentalista. Lider zespołów Harpy, Zuppa Di Pesce oraz członek Win A Sheep Free, GNU, Saitto Elettrcio, Alphabetz, DCPRG (reserver) DJPQ, Yumeyama, Exploded Toy. W 2000 roku skomponował muzykę do gry Playstation "Dig a dig pukka!". oficjalna strona artysty

Ymg - Takashi Yamaguchi: visual programming
Urodzony w 1976 roku w Kyoto. Od 1998 roku pracował w firmie Namco (producent gier komputerowych) oraz w przemyśle filmowym. W 2002 roku został członkiem Tachibana Hajime Design po czym został niezależnym artystą. Zajmował się wieloma projektami, wliczając projektowanie graficzne, produkcje wizualne czy sztukę interaktywną.
oficjalna strona artysty

linki
Oficjalna strona zespołu
Profil zespołu na MySpace

 

Zdjęcia:

D.V.D. D.V.D. D.V.D. D.V.D D.V.D. D.V.D. D.V.D. D.V.D. Skullflower - IIIrd Gatekeeper (Re-Issue) D.V.D. D.V.D. D.V.D. D.V.D.
ArtRock.pl na Facebook.com
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.