ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Big Big Train ─ Reflectors Of Light w serwisie ArtRock.pl

Big Big Train — Reflectors Of Light

 
wydawnictwo: English Electric Recordings 2019
 
1. Folklore Overture
2. Folklore
3. Brave Captain
4. Last Train
5. London Plane
6. Meadowland
7. A Mead Hall in Winter
8. Experimental Gentlemen (Part Two)
9. Swan Hunter
10.Judas Unrepentant
11.The Transit of Venus Across the Sun
12.East Coast Racer
13.Telling the Bees
14.Victorian Brickwork
15.Drums and Brass
16.Wassail

Bonus tracks:
The Transit of Venus Across the Sun (with reprise)
Summer's Lease (recorded live at Real World studios)
 
skład:
Danny Manners – Keyboards
David Longdon – Vocals, Flute
Rikard Sjöblom – Guitars, Vocals, Keyboards
Nick D’Virgilio – Drums, Vocals
Dave Gregory – Guitars
Rachel Hall – Violin, Vocals
Greg Spawton – Bass, Bass Pedals
Andy Poole – Acoustic Guitars, Keyboards

Brass section:
Dave Desmond – Trombone
Ben Godfrey – Trumpet
Nick Stones – French Horn
John Storey – Euphonium
Jon Truscott – Tuba
 
Brak ocen czytelników. Możesz być pierwszym!
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Brak głosów.
 
 
Ocena: 8 Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
14.01.2021
(Recenzent)

Big Big Train — Reflectors Of Light

Nie ukrywam, że recenzowane przeze mnie tu kilka tygodni temu ostatnie koncertowe wydawnictwo Big Big Train Empire jest moją ulubioną koncertówką ubiegłego roku. Sięgnijmy zatem może do nieco wcześniejszego Blu-raya Wielkiego Pociągu, wydanego w 2019 roku Reflectors Of Light.

Rzecz zawiera zapis nagrań z trzech koncertów jakie grupa dała na przełomie września i października 2017 roku w londyńskiej Cadogan Hall (w tym byłym kościele kilka lat temu nagrał swój koncert między innymi Marillion). To że to kompilacja nagrań z kilku występów widać przede wszystkim po zmieniających się strojach muzyków. Całość sprawia jednak bardzo spójne i jednolite wrażenie. Zespół zresztą zachował oryginalną kolejność wykonywanej wówczas setlisty.

A w niej artyści zaproponowali wybór nagrań z sześciu ostatnich w tym czasie albumów formacji (The Second Brightest Star, Grimspound, Folklore, English Electric (Part Two), English Electric (Part One), The Underfall Yard). Przede wszystkim jednak dominują kompozycje z Grimspound i Folklor, z których zespół wybrał po cztery nagrania.

Sam koncert robi ogromne wrażenie, poczynając od pięknego intro na skrzypcach w wykonaniu Rachel Hall, poprzez cudne wykonania Brave Captain, A Mead Hall in Winter, Swan Hunter, East Coast Racer i Victorian Brickwork, po popis perkusyjny Nicka D'Virgilio poprzedzający finałowe Wassail. Oczywiście to występ, w którym broni się głównie muzyka a nie wizualne fajerwerki. Ascetyczna scena zapełniona trzynastoma (!) muzykami i ich bogatym instrumentarium, skromne światła (chwilami nawet jest zbyt ciemno) a sami artyści w większości skupieni na swoich instrumentach, z pietyzmem wykonujący swoje partie. Chwilami jak patrzę na ten „sceniczny anturaż” natychmiast powracają choćby ostatnie widziane przeze mnie koncerty King Crimson. Tam też kluczowa jest muzyka i poziom jej wykonania, a nie sceniczny blichtr. Dzięki temu muzycy Big Big Train sprawiają wręcz wrażenie rockowych intelektualistów. Chcę jednak być dobrze zrozumiany, nie ma tu żadnego przerostu formy nad treścią, wręcz przeciwnie, ich wersja progresywnego rocka wywołuje ogromne emocje a chwilami prawdziwe wzruszenie. Dodatkowo w odbiorze pomaga doskonałe brzmienie – solidnie wykonany miks pozwala precyzyjnie słyszeć każdy instrument. To ważne, tym bardziej że ich muzyka jest niezwykle bogato zaaranżowana.

I jeszcze jedno. Generalnie nie przepadam za dęciakami w rocku. Jednak u nich wykorzystanie eufonium, trąbki, puzonu, tuby i waltorni dodaje tej muzyce niesamowitej szlachetności i zwiększa jej symfoniczny wyraz. Piękne wydawnictwo. Szczerze polecam.

 
Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.