ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Marillion ─ Marbles Live w serwisie ArtRock.pl

Marillion — Marbles Live

 
wydawnictwo: Racket Records 2004
 
01. The Invisible Man
02. Marbles I
03. You're Gone
04. Angelina
05. Marbles II
06. Don't Hurt Yourself
07. Fantastic Place
08. Marbles III
09. The Damage
10. Marbles IV
11. Neverland
12. Estonia
 
skład:
Steve Hogarth, Mark Kelly, Ian Mosley, Steve Rothery, Pete Trewavas
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
,5
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
,0
Album słaby, nie broni się jako całość.
,0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
,0
Album jakich wiele, poprawny.
,1
Dobra, godna uwagi produkcja.
,1
Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
,0
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
,6
Absolutnie wspaniały i porywający album.
,7
Arcydzieło.
,10

Łącznie 30, ocena: Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
 
 
Brak oceny
Ocena: * Bez oceny
22.06.2006
(Recenzent)

Marillion — Marbles Live


Jako uzupełnienie do wydawnictwa DVD Marbles On The Road, zespół Marillion wyprodukował płytę koncertową Marbles Live. Zamysł jest jak najbardziej słuszny, gdyż nie każdy dysponuje odtwarzaczem DVD, a często nawet ci, co dysponują lubią „tylko” posłuchać dźwięków. Tak więc ozdobiona tylko pięcioma zdjęciami płyta ukazała się na rynku. Zawiera ona materiał nagrany na dwóch koncertach w londyńskiej Astorii w dniach dziesiątego i jedenastego lipca 2004 roku. A więc koncert odbył się prawie dwa lata temu, szmat czasu. Płyta jest prawie kompletnym odwzorowaniem albumu Marbles (wydanego w wersji podstawowej). Prawie, gdyż można znaleźć na niej kilka (w zasadzie dwie) niespodzianki.

Nie chcę tu opisywać poszczególnych utworów, od tego jest recenzja samego albumu. Chciałbym napisać kilka słów o całości. Wspomniałem o niespodziankach. Pełno jest ich oczywiście w samych utworach, bo przecież wersje koncertowe mają to do siebie, że te same dźwięki brzmią inaczej, że często nie ma tych samych dźwięków. Tak jak na przykład solówka w The Invisible Man, zupełnie, zupełnie inna od tej jaką znamy z płyty. Doskonałe solówki usłyszymy też w Angelina czy Don’t Hurt Yourself. Tkliwe Fantastic Place spowodowało, że rozmarzyłem się nad wyraz…

Take me to the fantastic place
Keep the rest of my life away
Take me to the island
I’ll watch the rain over you shoulder
The streetlights in the water
The moment outside of real life


Po Marbles III ma miejsce jedna z niespodzianek. Zamiast Drilling Holes pojawia się The Damage, który zdecydowanie burzy spokój. Pod koniec mamy okazję usłyszenia przepięknej koncertowej wersji Neverland, w którym to też znajdziemy mnóstwo smaczków, innych dźwięków, innych zagrań a to wszystko połączone z doskonałym śpiewem Hogartha.

Krzyki publiczności, brawa, gwizdy, na pierwszym planie kto? Steve Hogarth:
- On bass guitar: Pete Trewavas
- On drums: Ian Mosley
- Keyboards, samples and effects: What his name? Mark Kelly
- On all guitar: Steve Rothery

I to w zasadzie byłoby wszystko, gdyby nie druga niespodzianka. Estonia to spore zaskoczenie na tej płycie, ale jak możemy się przekonać na podwójnym albumie Popular Music jest to jeden z najbardziej ulubionych przez fanów utworów zespołu. Więc zespół nie dał się długo prosić i zaśpiewał i zagrał, na bis.

Podsumowując, ponad siedemdziesiąt minut wspaniałej koncertowej muzyki na najwyższym poziomie.
 
Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.