ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
- 15.11 - Gniezno
- 16.11 - Kłodawa Gorzowska
- 17.11 - Zielona Góra
- 22.11 - Żnin
- 23.11 - Koszalin
- 24.11 - Gdynia
- 29.11 - Olsztyn
- 15.11 - Szczecin
- 16.11 - Grudziądz
- 17.11 - Łódź
- 20.11 - Wrocław
- 21.11 - Siemianowice Śląskie
- 22.11 - Olsztyn
- 23.11 - Gdańsk
- 24.11 - Białystok
- 27.11 - Rzeszów
- 28.11 - Lublin
- 29.11 - Kraków
- 16.11 - Piekary Śląskie
- 16.11 - Bydgoszcz
- 17.11 - Kraków
- 19.11 - Kraków
- 20.11 - Warszawa
- 21.11 - Warszawa
- 22.11 - Bydgoszcz
- 23.11 - Poznań
- 24.11 - Katowice
- 21.11 - Katowice
- 22.11 - Poznań
- 23.11 - Łódź
- 24.11 - Piekary Śląskie
- 23.11 - Warszawa
- 24.11 - Wrocław
- 26.11 - Kraków
- 27.11 - Poznań
- 24.11 - Warszawa
- 24.11 - Kraków
- 25.11 - Poznań
- 26.11 - Kraków
- 26.11 - Warszawa
 

koncerty

09.03.2017

LABTrio, Katowice, Absurdalna, 03.03.2017

LABTrio, Katowice, Absurdalna, 03.03.2017
Żyjący ze sobą od dziesięciu lat w symbiozie młodzi artyści wystąpili z własnym repertuarem, wykonując ponadto dobrze znane melomanom utwory z kanonu muzyki barokowej.

LABTrio tworzy troje muzyków: Anneleen Boehme (kontrabas), Bram de Looze (fortepian, Fender Rhodes) oraz Lander Gyselinck (perkusja). To belgijskie trio, w swej twórczości odwołujące się do tradycyjnego jazzu ze śladową ilością jazzu elektrycznego, zagrało w miniony piątek w katowickim klubie Absurdalna w „przedbiegu” 6. Katowice JazzArt Festiwalu. Żyjący ze sobą od dziesięciu lat w symbiozie młodzi artyści wystąpili z własnym repertuarem, wykonując ponadto dobrze znane melomanom utwory z kanonu muzyki barokowej.

Swój gig rozpoczęli od otwierającego ich trzeci krążek Nature City numeru Elevation, opartego na nerwowym pulsie kontrabasu i perkusji. Po nim zabrzmiały kolejne autorskie kompozycje tria oraz jedna z Wariacji Goldbergowskich J.S. Bacha, jak również jego fuga.

Na próżno byłoby wypatrywać wśród miłośników festiwalu okrytego niesławą, fikcyjnego doktora-kanibala, dla którego Goldberg Variations stanowiły przecież rozrywkę nie mniejszą od spożywania przezeń białych trufli i wina burgundzkiego. Kto wie, być może dopuszczał on jedynie interpretacje Glenna Goulda owych Wariacji, stąd jego nieobecność na imprezie? Jeżeli o mnie chodzi – jestem mniej wybredny od tego wyrafinowanego smakosza i nie dystansuję się od zalotnej gry „młokosów” europejskiej sceny jazzowej.

Nie oczekiwałem bynajmniej od muzyków LABTrio, że będą stylizować się na słynącego z mistrzowskich interpretacji wspomnianych Wariacji Jacquesa Loussiera. To, że nie przywieźli ze sobą do Katowic pianina Fendera, zubożyło nieco głęboki ton wypowiedzi muzycznej trójki z Beneluksu, ale nie nadwątliło tak bardzo siły perswazji muzycznej, płynącej z gry Anneleen, Brama i Landera. I choć wolę słuchać nagrań studyjnych LABTrio, to jednak jestem pełen uznania dla młodzieńczej werwy, z jaką sekcja rytmiczna wybijała w Absurdalnej (nie)regularny takt, oraz wyraźnej powściągliwości trojga instrumentalistów w konsekwentnym dążeniu do sól i oszczędnej, nienużącej improwizacji.

Całkiem pomyślny występ niedoszłych wirtuozów klasycznej odmiany muzyki synkopowanej zakończyła roztańczona eksplozja rytmów disco na jazzowo, czyli Maniac z repertuaru Michaela Sembello, skomponowanego na użytek filmu tanecznego Flashdance (1983).

 

Zdjęcia:

LABTrio, 3.03.2017, Absurdalna, Katowice LABTrio, 3.03.2017, Absurdalna, Katowice LABTrio, 3.03.2017, Absurdalna, Katowice LABTrio, 3.03.2017, Absurdalna, Katowice LABTrio, 3.03.2017, Absurdalna, Katowice
Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS
Picture theme from BloodStainedd with exclusive licence for ArtRock.pl
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.