ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Harvest ─ Northern Wind w serwisie ArtRock.pl

Harvest — Northern Wind

 
wydawnictwo: Red Phone Records 2014
 
1. Into The Void [1:09]
2. It All Becomes Clearer [9:26]
3. This Day [6:16]
4. Northern Wind [4:02]
5. Sending Signals [5:05]
6. Something's Changing [6:08]
7. Under the April Sky [5:36]
8. Shadows Behind the Lilacs [3:23]
9. Rush [6:04]
10. Tonight [6:31]
11. Colours [8:31]
 
skład:
Monique van der Kolk – vocals
Jordi Amela – keyboards
Alex Ojea – drums
Jordi Prats – guitars
Toni Munné - bass
 
Brak ocen czytelników. Możesz być pierwszym!
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Brak głosów.
 
 
Ocena: 6 Dobra, godna uwagi produkcja.
14.01.2015
(Recenzent)

Harvest — Northern Wind

Trzeci album studyjny pochodzących z Barcelony Hiszpanów z Harvest. Po Underground Community (2009) i Chasing Time (2012) dosłownie miesiąc temu, jeszcze w starym roku, światło dzienne ujrzał Northern Wind.

Ujrzał i wielkich zmian nie przyniósł. Tym, którzy nie słyszeli jeszcze o Harvest przypomnę, że formacja siedzi w klimatach melodyjnego neoprogesywnego rocka okraszonego żeńskim, delikatnym wokalem Monique van der Kolk. To między innymi jej śpiew zbliża dokonania Hiszpanów do wcześniejszego wcielenia brytyjskiej Karnataki. Sporo w ich muzyce bardziej nowoczesnej elektroniki, ale też obowiązkowych dla stylu zmian tempa i melodycznych wątków, choć wcale jakimiś rozbudowanymi formami nie grzeszą. Najdłuższy w zestawie It All Becomes Clearer zamyka się w niespełna 10 minutach.

Wydaje się, że album Northern Wind nie ma jednak tej świeżości, co debiut. Jest raczej przeciętnym i przede wszystkim nierównym krążkiem. Sporą reprezentację stanowią na nim mało wyraziste (także pod względem melodycznym) kompozycje - prog-popowe piosenki, często nieróżniące się zbytnio od siebie. Takie są Northern Wind, Something's Changing, Under the April Sky, czy This Day. Ten ostatni kawałek niewiele ratuje rozpoczynająca go gitara w Marillionowym stylu z okresu Seasons End.

Zdecydowanie ciekawiej robi się w drugiej części krążka, gdzie pomieszczono cztery najlepsze utwory. Jest zatem krótki i nastrojowy Shadows Behind The Lilacs z ciekawą, Floydowsko - Camelową solową gitarą, Rush z wreszcie cięższym, masywnym wiosłem nadającym pewnego rockowego transu, rozpoczęty wsamplowanymi dźwiękami nocy i zawierający cięte riffy Tonight i najlepszy na płycie, rozbudowany Colours z progresywnym finałem w iście Marillionowym stylu. Nie można wszak zapomnieć o wymienionym już It All Becomes Clearer zyskującym jednak dopiero dzięki drugiej balladowej części.

 
Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS ArtRock.pl na Facebook.com
Picture theme from Riiva with exclusive licence for ArtRock.pl
© Copyright 1997 - 2025 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.