ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Pattern-Seeking Animals ─ Prehensile Tales  w serwisie ArtRock.pl

Pattern-Seeking Animals — Prehensile Tales

 
wydawnictwo: InsideOut Music 2020
 
1. Raining Hard In Heaven
2. Here In My Autumn
3. Elegant Vampires
4. Why Don’t We Run
5. Lifeboat
6. Soon But Not Today
 
skład:
Ted Leonard - lead vocals, guitars
John Boegehold - keyboards
Jimmy Keegan - drums, vocals
Dave Meros - bass
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
,0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
,0
Album słaby, nie broni się jako całość.
,0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
,0
Album jakich wiele, poprawny.
,0
Dobra, godna uwagi produkcja.
,0
Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
,0
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
,3
Absolutnie wspaniały i porywający album.
,1
Arcydzieło.
,0

Łącznie 4, ocena: Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
 
 
Ocena: 8 Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
29.05.2020
(Recenzent)

Pattern-Seeking Animals — Prehensile Tales

Niespełna rok potrzebowali panowie z Pattern-Seeking Animals, aby wydać następcę opublikowanego w lipcu 2019 roku i bardzo dobrze ocenionego przez krytyków debiutu. Przypomnijmy, że grupę stworzyli byli lub aktualni członkowie amerykańskiej formacji Spock’s Beard pod kierunkiem Johna Boegeholda, też silnie związanego z grupą, i zaproponowali muzykę nieodbiegającą absolutnie daleko od dokonań wspomnianego bandu.

Nie ukrywam, że gdy tylko usłyszałem o tak rychłym następcy Pattern-Seeking Animals i do tego wyczytałem słowa Johna Boegeholda o tym, że materiał na album zaczął tworzyć jeszcze wtedy, gdy kończono pracę nad pierwszą płytą, lekko się zaniepokoiłem. No bo w głowie zaczęły się snuć myśli o kolejnej kopii (fakt, że ta pierwsza była niezwykle szlachetna i udana) Spock’sów, na dodatek pewnie gorszej, wszak tworzonej rychło po premierowym albumie.

Na szczęście moje czarne wizje się nie sprawdziły i  inne słowa muzyków mówiące o  „czerpaniu z kilku różnych wpływów muzycznych” i o tym, że płyta „będzie kolejnym zbiorem bujnych aranżacji i zaraźliwych melodii” okazały się nad wyraz trafne.

Bo tych czterech amerykańskich muzyków potrafiło w tej tak skostniałej progrockowej formule stworzyć album nie gorszy od debiutu, kolorowy, bogaty aranżacyjnie, iskrzący muzycznymi pomysłami i odchodzący od progresywnej sztampy.

Co im w tym pomogło? Przede wszystkim dalece poszerzone instrumentarium. Na płycie możemy między innymi usłyszeć skrzypce, flet, trąbkę, wiolonczelę i saksofon. I instrumenty te w istocie zmieniają obraz ich muzycznej oferty. Tylko sześć kompozycji, w tym dwie długie formy i cztery nieco krótsze, choć wszystkie wielowątkowe i różnorodne. Oczywiście że jabłko od jabłoni paść daleko nie mogło, no bo jedyny w swoim rodzaju i rozpoznawalny wokal Teda Leonarda, czy soczyste i specyficzne figury basowe Dave’a Merosa muszą przywoływać Spock’s Beard. Z drugiej jednak strony już promujący płytę, absolutnie kapitalny, bujający i melodycznie nośny, Here In My Autumn, ze świetną formą skrzypiec, przywołuje klasyków z Kansas. Tych skrzypiec na całym albumie jest zresztą sporo w innych kompozycjach i naprawdę „robią brzmienie”. To jednak nie koniec atrakcji na tym albumie. Wszak otwierający całość Raining Hard In Heaven nie jest wcale słabszy i łączy rock z popowymi elementami. A taki Why Don’t We Run mający intro w stylu orientalnym (wprost z Kraju Kwitnącej Wiśni) wkrótce zaskakuje ewidentnym czerpaniem z ludowej muzyki meksykańskiej i fajną partią trąbki.

Dwie ostatnie kompozycje aż kipią od przepychu, symfonicznych aranżacji, Hammondowych teł, solowych partii fletu, skrzypiec i trąbki. Mamy też i stylowe, wręcz ilustracyjno - filmowe zwolnienie z szumem morskich fal w epickim Lifeboat, a w kończącym całość Soon But Not Tooday klimaty reggae sąsiadujące z ukłonami w stronę The Beatles. Bardzo dobra płyta.

 
Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS
Picture theme from Riiva with exclusive licence for ArtRock.pl
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.