ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
- 19.11 - Kraków
- 20.11 - Wrocław
- 21.11 - Siemianowice Śląskie
- 22.11 - Olsztyn
- 23.11 - Gdańsk
- 24.11 - Białystok
- 27.11 - Rzeszów
- 28.11 - Lublin
- 29.11 - Kraków
- 01.12 - Warszawa
- 20.11 - Warszawa
- 21.11 - Warszawa
- 22.11 - Bydgoszcz
- 23.11 - Poznań
- 24.11 - Katowice
- 21.11 - Katowice
- 22.11 - Żnin
- 23.11 - Koszalin
- 24.11 - Gdynia
- 29.11 - Olsztyn
- 22.11 - Poznań
- 23.11 - Łódź
- 24.11 - Piekary Śląskie
- 23.11 - Warszawa
- 24.11 - Wrocław
- 26.11 - Kraków
- 27.11 - Poznań
- 24.11 - Warszawa
- 24.11 - Kraków
- 25.11 - Poznań
- 26.11 - Kraków
- 26.11 - Warszawa
- 30.11 - Warszawa
- 30.11 - Kraków
- 30.11 - Sosnowiec
- 03.12 - Gdańsk
- 04.12 - Wrocław
- 05.12 - Kraków
- 04.12 - Poznań
- 05.12 - Warszawa
 

Aktualności

09.03.2016 17:14 - Konrad Siwiński

Nowości z katalogu wytwórni ECM

Nowości z katalogu wytwórni ECM

Prezentujemy nadchodzące nowości z katalogu ECM.

ECM 2486_mala

Premiera 18.03.2016

Album zatytułowany „A cosmic rhythm with each stroke” to wspólne dzieło pianisty  Viaya Iyera oraz muzyka, którego on sam opisuje jako swojego “bohatera, przyjaciela i nauczyciela”, trębacza Wadadę Leo Smitha. Vijay już wcześniej grał z Wadadą w jego Smith’s Golden Quartet, ale ten album jest pierwszą dokumentacją ich pracy jako duetu, wyprodukowaną przez Manfreda Eichera w nowojorskim Avatar Studios w październiku 2015 roku. Centralnym punktem albumu jest urzekająca suita tytułowa, dedykowana pamięci Nasreen Mohamedi (1937-1990), nowatorskiej indyjskiej artystki, której improwizatorskie obrazy przywołują na myśl abstrakcyjne rytmy. Brzmienia trąbki i fortepianiu przeplatają się tu w sposób niesłychanie wrażliwy, z respektem podchodząc do każdego dźwięku oraz faktury i przestrzeni utworów. Vijay Iyer i Wadada Leo Smith po raz pierwszy zaprezentują A cosmic rhythm with each stroke w nowojorskim  Metropolitan Museum of Art w marcu 2016 roku. Okazją ku temu będzie wystawa sztuki i skryptów Nasreen Mohamedi. “Suita dla Nasreen” znalazła się na albumie obok kompozycji “Passage” autorstwa Iyera oraz zamykającego krążek utworu “Marian Anderson”, zainspirowanego znakomitą amerykańską śpiewaczką kontraltową.

ECM 2464_mala

Premiera 18.03.2016

Po trzech albumach studyjnych (Stoa, 2006, Holon,2008 oraz Lyria, 2010) i podwójnej płycie koncertowej (2012), nagranej ze swoim elektrycznym zespołem Ronin, szwajcarski klawiszowiec i kompozytor Nik Bärtsch prezentuje nowy album, który zarejestrował wraz ze swoją macierzystą grupą Mobile (w której skład wchodzą niektórzy członkowie Ronin). Mobile, założony w 1997 roku (w trzech utworach z nowego albumu muzykom towarzyszy kwartet smyczkowy), jest dla Bärtscha źródłem  ceremonialnego podejścia do tworzenia muzyki. Podejście to przejawia się w takich środkach wyrazu jak redukcja i repetycja, a także w fascynacji kulturą japońską. Jazz, funk, new music, minimal, a także muzyka rytualna splatają się w jedno, tworząc oryginalne, energetyczne brzmienie zespołu. Album „Continuum” został nagrany w studio RSI w Lugano, w Marcu 2015 roku. Producentem jest  Manfred Eicher.

 

ECM 2458_mala

Premiera 18.03.2016

Debiut Ferenca Snétbergera w wytwórni ECM to nagranie koncertowe, zarejestrowane podczas solowego występu uznanego węgierskiego gitarzysty przed urzeczoną publicznością w Akademii Ferenca Liszta W Budapeszcie. Złożona z ośmiu części, bogato improwizowana suita Snétbergera zatytułowana “Budapeszt”, w sposób niezwykle subtelny czerpie z dorobku muzyki brazylijskiej, flamenco, tradycyjnego jazzu i klasyki, a nawet muzyki cygańskiej. Na bis artysta wykonał standard Harolda Arlena “Somewhere Over The Rainbow”. W przygotowaniu są kolejne wydawnictwa z udziałem Ferenca Snétbergera.

 

kolejne informacje:

Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.