Arlon nagrywa swój drugi studyjny album we współpracy z Michałem Mierzejewskim i symfoniczną orkiestrą Sinfonietta Consonus. Nagrania rozpoczęły się 29 listopada 2014 roku, potrwają do lutego 2015 roku i będą realizowane w kilku miastach. Na płycie znajdzie się ponad 50 minut muzyki głównie autorstwa i w aranżacji lidera grupy, saksofonisty, klawiszowca i kompozytora Jacka Szotta, ale nie zabraknie dźwięków skomponowanych przez gitarzystę klasycznego i kompozytora, wokalistę zespołu, Wojciecha Mandzyna oraz przez gitarzystę zespołu Wiesława Rutkę. Autorką i tłumaczką tekstów jest anglistka i doktorantka literaturoznawstwa Uniwersytetu Rzeszowskiego, Anetta Mandzyn. W nagraniach drugiego albumu Arlonu weźmie udział około 40 muzyków, w tym orkiestra Sinfonietta Consonus, chór i oczywiście pięciu muzyków zespołu Arlon. Orkiestra Michała Mierzejewskiego pojawi się w dwóch zorkiestrowanych przez niego utworach Arlonu.
Pomysł współpracy z Michałem Mierzejewskim zrodził się w 2013 roku, chwilę po wydaniu pierwszej płyty Arlon „On the Edge”. Paweł Zwirn – perkusista Arlon, endorser firmy Palisso i Jacek Szott zainicjowali pierwsze spotkanie muzyków w Krakowie przy okazji koncertu Neal Morse Band i wtedy odbyły się wstępne rozmowy na temat przyszłych wspólnych nagrań. Pomysł dojrzewał w trakcie prac nad nowym materiałem i niebawem został sfinalizowany. Oprócz przygotowywania nowej płyty, Arlon szykuje trasę koncertową.
Tak o współpracy z zespołem pisze sam Michał Mierzejewski: „Współpraca z zespołem Arlon to będzie pierwszy "kontakt" orkiestry Sinfonietta Consonus z polską grupą. Jako aranżera, orkiestratora i założyciela orkiestry bardzo mnie ten fakt cieszy, gdyż współpracowaliśmy z wieloma zespołami rocka/metalu progresywnego, lecz byli to artyści zagraniczni. Tym bardziej jestem szczęśliwy z powodu zaproszenia Arlonu. Kompozycje, które otrzymałem do zorkiestrowania zapowiadają bardzo dobry i niepowtarzalny album. Jestem przekonany, że orkiestra smyczkowa i chór nadadzą albumowi ciekawych barw, wprowadzając więcej dramaturgii i liryczności oraz wzmocnią przekaz na płaszczyźnie tekstowej. Tym samym dopełnią instrumentację utworów, wcześniej wzbogaconą partiami gitary akustycznej z elementami wykonawstwa techniką klasyczną.”
Źródło: Sinfonietta Consonus