Na koniec maja zapowiedziana została czwarta w dorobku Glass Island produkcja zatytułowana "Shallow Graves For Shallow People". Nagrany w trakcie kilku sesji w 2024, a wydany w maju 2025, 46-minutowy album, jest już czwartym trzecim w dorobku zespołu, po ciepło przyjętych „Glass Island” (2021), „The Damage Report” (2022) i „Lost Media” (2024). „Shallow Graves For Shallow People” mocno różni się od relatywnie tradycjnie brzmiącej poprzedniej płyty „Lost Media”. Dziesięć zawartych na albumie utworów stanowi swoisty koktajl muzycznych stylów, od elektroniki, poprzez granie akustyczne i rock alternatywny, aż po prog. Typowe rockowe instrumentarium swobodnie łączy się z całą paletą elektronicznych brzmień, zaznaczjących swoją obecność w różnym stopniu na przestrzeni całego albumu. Pomimo eklektycznej natury materiału, wszystkie utwory są ze sobą połączone muzycznie w jedną wielką formę ze swoją własną strukturą. Choć nie zawsze łatwo zauważalne, wszystkie cechy charakterystyczne rocka progresywnego są obecne na albumie. Ze swoim cokolwiek agresywnym i przerysowanym tytułem, „Shallow Graves For Shallow People” mocno różni się od „Lost Media” także w warstwie tekstowej. O ile sentymentalny ton poprzedniej pły- ty jest w jakimś stopniu obecny w piosence „Strangers”, album także eksploruje takie tematy jak gniew („Stupid”), cynizm („Right First Time”) czy mroczną autorefleksję („We Can’t All Be Winners”). Glass Island to projekt Wojtka Pielużka, kompozytora, wokalisty i multiinstrumentalisty, twórcy legendarnego wrocławskiego zespołu Lavender.