ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
- 24.11 - Warszawa
- 24.11 - Kraków
- 24.11 - Gdynia
- 29.11 - Olsztyn
- 24.11 - Wrocław
- 26.11 - Kraków
- 27.11 - Poznań
- 24.11 - Katowice
- 24.11 - Piekary Śląskie
- 24.11 - Kraków
- 24.11 - Białystok
- 27.11 - Rzeszów
- 28.11 - Lublin
- 29.11 - Kraków
- 01.12 - Warszawa
- 25.11 - Poznań
- 26.11 - Kraków
- 26.11 - Warszawa
- 30.11 - Warszawa
- 30.11 - Kraków
- 30.11 - Sosnowiec
- 03.12 - Gdańsk
- 04.12 - Wrocław
- 05.12 - Kraków
- 06.12 - Warszawa
- 04.12 - Poznań
- 05.12 - Warszawa
- 06.12 - Kraków
- 07.12 - Szczecin
- 06.12 - Kraków
- 06.12 - Jarosław
- 07.12 - Dukla
- 07.12 - Warszawa
- 08.12 - Warszawa
- 11.12 - Katowice
- 18.12 - Wrocław
- 01.02 - Warszawa
- 04.02 - Kraków
- 09.02 - Warszawa
- 21.02 - Gliwice
 

Aktualności

20.03.2014 18:14 - Mariusz Danielak

Szczegóły Warsaw Prog Days III

Szczegóły Warsaw Prog Days III

25 i 26 kwietnia Progresja Music Zone zaprasza na drugą edycję festiwalu rocka progresywnego, czyli Warsaw Prog Days III. Oddajmy głos organizatorom: Już po raz drugi organizujemy festiwal, który podkreślać ma początki Klubu Progresja. Ponad 10 lat temu na warszawskim Bemowie powstał niewielki klub z wielkimi ambicjami, dziś po przenosinach na Wolę (Fort Wola 22) jest to jedna z największych scen w Polsce dysponująca trzema scenami i klubokawiarnią. Nie byłoby jednak Progresji bez wsparcia gwiazd sceny rocka progresywnego. Na festiwalu zagrają zatem ci, którzy z klubem związani byli od początku, czyli fenomenalny Riverside oraz RPWL, które promuje swoją najnowszą płytę, zatem nie może Was z nami nie być!

Riverside – powszechnie kategoryzowany jako przedstawiciel rocka lub metalu progresywnego kwartet w swej twórczości odwołuje się ponadto do innych pokrewnych gatunków muzycznych. Według gitarzysty zespołu Piotra Grudzińskiego rozwiązania kompozycyjne w muzyce Riverside mogą budzić skojarzenia z dokonaniami takich zespołów jak: Pain of Salvation, Porcupine Tree, czy Tool. Autorem tekstów na wszystkich płytach grupy był basista i wokalista Mariusz Duda. Motywy stanowią niezmienną cechę dla Riverside, występującą na wszystkich albumach studyjnych. Na wydanym w 2003 roku debiucie zespołu Out of Myself, dziennikarz czasopisma Teraz Rock – Michał Kirmuć przywołał odniesienia do twórczości kwartetu Pink Floyd. Wydany w 2005 roku album pt. Second Life Syndrome przyniósł zmiany stylistyczne za sprawą klawiszowca Michała Łapaja, który zastąpił Jacka Melnickiego w 2003 roku. Nowy muzyk w szeregach Riverside zastosował liczne partie organów Hammonda, które według Łukasza Wewióra, redaktora, także związanego z pismem Teraz Rock sugerują wpływy wczesnej twórczości kwintetu Deep Purple. Trzecia produkcja zespołu Rapid Eye Movement nie przyniosła zmian stylistycznych. Kolejny album formacji – Anno Domini High Definition ukazał się w 2009 roku. Recenzent serwisu Onet.pl – Przemysław Jurek wymienił nieobecne na poprzednich produkcjach Riverside wpływy muzyki elektronicznej. Jurek wskazał także na uformowanie się oryginalnego stylu Riverside. Jednakże dziennikarz nie wymienił części składowych swego stwierdzenia. Z kolei według dziennikarza magazynu Teraz Rock – Marcina Gajewskiego, za sprawą piosenki “Driven To Destruction” kwartet ponownie odwołał się do Porcupine Tree. Drugi, jubileuszowy minialbum składu pt. Memories in My Head z 2011 roku zwierał wpływy hard rocka. Nagrania stanowiły w pewnym stopniu zapowiedź kierunku, jaki grupa obrała na kolejnej płycie. Wydany w 2013 roku piąty album Riverside pt. Shrine of New Generation Slaves został utrzymany w stylistyce hardrockowej, czego przyczyną, według Mariusza Dudy było wyczerpanie się formuły stylistycznej obecnej na poprzednich wydawnictwach.

RPWL niemiecka grupa muzyczna pochodząca z Fryzyngi w Bawarii. Ich muzykę można zakwalifikować jako rock progresywny z elementami artrocka. W muzyce grupy widać duży wpływ twórczości Pink Floyd, zaczynała ona w roku 1997 od grania coverów właśnie tego zespołu. Szybko jednak wypracowała swój własny styl i do dnia dzisiejszego (2006) opublikowała pięć albumów. Sama nazwa “RPWL” pochodzi od pierwszych liter nazwisk muzyków z początkowego składu zespołu. W styczniu 2005 wydany został album World Through My Eyes. Można go kupić na tradycyjnej płycie Audio CD, jak również jako SACD. Gościnnym wokalistą, użyczającym swojego głosu do piosenki Roses jest Ray Wilson. W lutym 2008 roku ujrzała światło dzienne kolejna płyta zespołu zatytułowana “The RPWL Experience”. Wersja digipakowa jest poszerzona o 2 dodatkowe utwory: “Alone And Scared” i “Reach The Sun”. Na albumie znalazł sie też jeden cover – antywojenny song Boba Dylana – “Masters of War”.W lutym 2009 w Teatrze im. S. Wyspiańskiego w Katowicach zespół wystąpił jako główna gwiazda drugiego dnia ProgRock Festival. Materiał z tego koncertu znalazł się na najnowszym koncertowym wydawnictwie zespołu – “The RPWL Live Experience”. Poza muzyką na DVD można obejrzeć wywiady z Yogim Langiem i Kalle Wallnerem, wideoklip do “Breathe In, Breathe Out” oraz reportaż z trasy koncertowej z 2006 roku. W wersji limitowanej wydawnictwo dostępne jest w zestawie z dwiema płytami audio z zapisem koncertu. W kwietniu zespół gościł na kolejnej trasie koncertowej po Polsce a we wrześniu wystąpił na specjalnych koncertach w hołdzie zmarłemu 15 września 2008 klawiszowcowi Pink Floyd jakim był Richard Wright. Zespół zagrał utwory z repertuaru Pink Floyd z albumów “The Dark Side of The Moon”, “Animals” , “Wish You Were Here” oraz na bis kilka własnych.

XpressivE powstał w 1995 roku w Katowicach pod nazwą ImpressivE. Jego założycielami byli Piotr Nowak (wokal, instrumenty klawiszowe), Jakub Makowiecki (gitary), Karol Nowak (perkusja), oraz Wojciech Nowak (bas). Początkowo twórczość to głównie instrumentalna muzyka Art-Rockowa. W latach 1998-2001 zespół nagrał 3 płyty z cyklu live, które zawierają już przede wszystkim utwory wokalno-instrumentalne. W roku 2002 grupa zmienia nazwę na XpressivE. W tym czasie zespół nadaje swojej muzyce bardziej futurystyczne i nowoczesne brzmienie, co zaowocowało w 2005 roku wydaniem pierwszej studyjnej płyty: „Encounter”. W 2006 roku grupa nagrywa singla „Żart”. Na płycie w roli wokalisty wystąpił Damian Szczyguła, natomiast basistę Wojciecha Nowak zastąpił Robert Skorupka. W roku 2008 formacja zawiesza działalność do roku 2012, kiedy to następuje jej reaktywacja w składzie Piotr Nowak (instr klawiszowe), Karol Nowak (perkusja), Adam Wosz (gitary), Andrzej Kwiatkowski (wokal), oraz Władysław Kołodziejczyk (bas). Grupa rozpoczyna pracę nad nowym materiałem, efektem czego w październiku 2013 roku pojawia się zapowiedź nowego albumu w postaci MiniEP „PreLudium”. Na płycie znalazły się utwory: „Ostatnia z Kart”, „No Forgiveness”, oraz „Animal”.

Joanna Vorbrodt - W  lutym ubiegłego roku do sklepów muzycznych w całej Polsce trafił debiutancki album Joanny Vorbrodt pt. NIE MA PRZYPADKÓW. Na albumie znalazły się dobrze znane słuchaczom Programu 3 Polskiego Radia utwory takie jak m.in.: Idą górniki drogą, Obudź się. Warszawa, Pomyśl o mnie czasem, 5.48 Magiczna godzina powrotów, czy Znaki. Płyta NIE MA PRZYPADKÓW to poetyckie teksty z delikatną dozą ironii, w otoczeniu elektroniki i minimalistycznych gitar, zaprezentowane w oryginalnych aranżacjach. Jej fonograficzny debiut przypadł na rok 2011, kiedy na przygotowanej przez Piotra Kaczkowskiego płycie prezentującej młodych artystów MINIMAX PL 6, artystka zaprezentowała utwór pt. Obudź się. Warszawa. W pierwszym dniu festiwalu Warsaw Prog Days III w Klubie Progresja Music Zone, wraz z artystką wystąpią towarzyszący jej muzycy: Romuald Vorbrodt, Łukasz Woncisz, Maciej Stocki, Piotr Błaszczyk.

Gdzie?: Progresja Music Zone, Fort Wola 22, Warszawa
Kiedy?: 25 i 26 kwietnia (I dzień - RPWL, XpressivE, Joanna Vorbrodt, II dzień - Riverside, Retrospective, Xposure.

Bilety: na każdy dzień 50 zł w przedsprzedaży i 60 zł w dniu koncertu / karnety dwudniowe 80 zł (dostępne w: Progresja Cafe i na stronach: www.progresja.com, Eventim, eBilet)

 

 

kolejne informacje:

Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS
Mgławica Koński Łeb - Barnard 33 by Naczelny
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.