ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
- 24.11 - Warszawa
- 24.11 - Kraków
- 24.11 - Gdynia
- 29.11 - Olsztyn
- 24.11 - Wrocław
- 26.11 - Kraków
- 27.11 - Poznań
- 24.11 - Katowice
- 24.11 - Piekary Śląskie
- 24.11 - Kraków
- 24.11 - Białystok
- 27.11 - Rzeszów
- 28.11 - Lublin
- 29.11 - Kraków
- 01.12 - Warszawa
- 25.11 - Poznań
- 26.11 - Kraków
- 26.11 - Warszawa
- 30.11 - Warszawa
- 30.11 - Kraków
- 30.11 - Sosnowiec
- 03.12 - Gdańsk
- 04.12 - Wrocław
- 05.12 - Kraków
- 06.12 - Warszawa
- 04.12 - Poznań
- 05.12 - Warszawa
- 06.12 - Kraków
- 07.12 - Szczecin
- 06.12 - Kraków
- 06.12 - Jarosław
- 07.12 - Dukla
- 07.12 - Warszawa
- 08.12 - Warszawa
- 11.12 - Katowice
- 18.12 - Wrocław
- 01.02 - Warszawa
- 04.02 - Kraków
- 09.02 - Warszawa
- 21.02 - Gliwice
 

Aktualności

17.06.2013 21:38 - Mariusz Danielak

Kraftwerk – muzyczni prorocy

Kraftwerk – muzyczni prorocy

18 czerwca nakładem Domu Wydawniczego REBIS ukazuje się pierwsza na polskim rynku biografia grupy Kraftwerk. Jej znaczenie dla muzyki popularnej porównać można tylko z największymi – The Beatles, Elvisem Presleyem czy Bobem Dylanem. Istniejącą już cztery i pół dekady formacja „muzycznych robotników”, uznaje się dziś za ojców niezliczonych gatunków: od synth-popu i nurtu new romantic z lat 80. poprzez cały rozległy obszar muzyki elektronicznej, także współczesnej, tj. trance, techno, ambient; rytmy taneczne: house i dance, po ciężkie brzmienia industrialu.

Kraftwerk to rozsądek i struktura, apolliński ład w muzyce, z rzadka tylko brzmiącej tak, jakby w proces jej tworzenia w ogóle zaangażowany był czynnik organiczny. (…) Rytmy i melodie tak absolutnie doskonałe w swej prostocie, że dostrzec w nich można wręcz idee, platońskie formy, których nie stworzył człowiek, lecz coś mniej omylnego, mniej ludzkiego, wręcz nadludzkiego. Muzyka Kraftwerku w osobliwy sposób zdaje się egzystować wyłącznie w królestwie tego, co sztuczne, mechaniczne, cybernetyczne – w krainie cyborgów.(…) Produkt końcowy, dźwięk, który słyszymy, niezmiernie często zdaje się nie nosić żadnych znamion zaangażowania ludzkiego umysłu. (z przedmowy)

Napisana w 64-bitowym rytmie (8 rozdziałów po 8 podrozdziałów) KRAFTWERK. PUBLIKATION jest najpełniejszą biografią poświęconą „robotom” z Düsseldorfu. Wykonując żmudną pracę kronikarza, David Buckley wnikliwie opowiada całą, pełną blasków i cieni, niezwykłą historię najbardziej tajemniczej i „antymedialnej” kapeli w dziejach muzyki popularnej – od jej początków pod koniec lat 60., jeszcze jako Organisation, po czasy współczesne. Powstające w jej „muzycznym laboratorium” Kling Klang dźwięki, nieodłącznie związane są z innymi dziedzinami sztuki, szczególnie sztukami wizualnymi, czego najlepszy przykład stanowi dopracowana oprawa koncertów. Z tego też względu książka

KRAFTWERK. PUBLIKATION wydana będzie w twardej oprawie z obwolutą i tłoczeniami, w wysmakowanej, przygotowanej specjalnie dla niej przez Malcolma Garretta, formie graficznej, której wizytówką jest arcyciekawa okładka. Publikowana przez Dom Wydawniczy REBIS biografia Kraftwerku to pierwsza w Polsce książka poświęcona tematowi i wykonawcy muzyki elektronicznej. To jednak nie tylko historia legendy, ale szeroka, retrospektywna wyprawa w głąb muzyki przyszłości. Elementarz dla chcących lepiej poznać niełatwą historię prekursorów, zrozumieć powab, sens i nowatorstwo takich kompozycji oraz płyt jak Autobahn, Die Mensch-Maschine czy Computer Welt. Okazało się przecież, że zawarta w ich futurystycznych brzmieniach i tekstach wizja rzeczywistości wypełnionej komputerami czy robotami, gdzie człowiek oraz maszyna są sobie nawzajem niezbędne, to w XXI wieku samospełniające się proroctwo. Kwartet z Düsseldorfu, wyprzedzając swoją epokę, przepowiedział po prostu, jak zmieni się świat. Nie tylko muzyki.

DAVID BUCKLEY (ur. 1965 r.) studiował historię oraz muzykę popularną, a także literaturę. W 1993 roku obronił pracę doktorską. Pracował jako wykładowca uniwersytecki, dziennikarz muzyczny, napisał szereg muzycznych biografii. „The Guardian” nazwał go „najlepszym z kilkunastu biografów Bowiego”. Pozostałe publikacje, również docenione przez czytelników i krytyków, poświęcił Eltonowi Johnowi, R.E.M. Roxy Music oraz The Stranglers. Od 2002 roku Buckley mieszka w Monachium i współpracuje z miesięcznikiem muzycznym „Mojo”.

Źródło: www.rebis.com.pl

 

kolejne informacje:

Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS
Picture theme from Riiva with exclusive licence for ArtRock.pl
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.