ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
- 24.11 - Warszawa
- 24.11 - Kraków
- 24.11 - Gdynia
- 29.11 - Olsztyn
- 24.11 - Wrocław
- 26.11 - Kraków
- 27.11 - Poznań
- 24.11 - Katowice
- 24.11 - Piekary Śląskie
- 24.11 - Kraków
- 24.11 - Białystok
- 27.11 - Rzeszów
- 28.11 - Lublin
- 29.11 - Kraków
- 01.12 - Warszawa
- 25.11 - Poznań
- 26.11 - Kraków
- 26.11 - Warszawa
- 30.11 - Warszawa
- 30.11 - Kraków
- 30.11 - Sosnowiec
- 03.12 - Gdańsk
- 04.12 - Wrocław
- 05.12 - Kraków
- 06.12 - Warszawa
- 04.12 - Poznań
- 05.12 - Warszawa
- 06.12 - Kraków
- 07.12 - Szczecin
- 06.12 - Kraków
- 06.12 - Jarosław
- 07.12 - Dukla
- 07.12 - Warszawa
- 08.12 - Warszawa
- 11.12 - Katowice
- 18.12 - Wrocław
- 01.02 - Warszawa
- 04.02 - Kraków
- 09.02 - Warszawa
- 21.02 - Gliwice
 

Aktualności

15.12.2011 17:57 - Mariusz Danielak

Coldplay we wrześniu na Stadionie Narodowym w Warszawie

Coldplay we wrześniu na Stadionie Narodowym w Warszawie

19 września 2012 roku grupa Coldplay  zagra na na Stadionie Narodowym w Warszawie. Koncert organizowany wspólnie przez Alter Art i Live Nation odbędzie się w ramach trasy promującej najnowszą płytę zespołu zatytułowaną „Mylo Xyloto”. Jeden z pierwszych koncertów, na którym Coldplay wykonali utwory z wtedy jeszcze niewydanego albumu, odbył się na festiwalu Heineken Open’er 2011. Był to jednocześnie premierowy występ Coldplay w Polsce, oglądany przez ponad 60 tysięcy fanów. Przyszły rok będzie dla grupy Chrisa Martina czasem intensywnego koncertowania, w ramach którego zespół wystąpi na kilkunastu arenach w Stanach Zjednoczonych i Europie, w tym na 7 stadionach w samej Wielkiej Brytanii. Na koncertowej mapie Coldplay znalazła się także Warszawa! 

Album „Mylo Xyloto” ukazał się 24 października br. i w ciągu zaledwie miesiąca trafił do pierwszej dziesiątki najchętniej kupowanych płyt 2011 w Wielkiej Brytanii z wynikiem prawie pół miliona sprzedanych egzemplarzy. Jeśli doliczy się do tego ponad milion egzemplarzy ze Stanów Zjednoczonych i pozostałe setki tysięcy ze sprzedaży ogólnoświatowej w niecałe dwa miesiące od premiery, piąte studyjne wydawnictwo Coldplay rozeszło się w ponad dwu milionach sztuk. Jednocześnie, na Wyspach wersja cyfrowa płyty pobiła rekord sprzedaży: ponad 80 tysięcy egzemplarzy w ciągu tygodnia. Dodając do tego pierwsze miejsca list sprzedaży od Australii przez Danię i Portugalię po Meksyk, otrzymamy kolejny bestsellerowy produkt firmowany przez Coldplay. Nie powinno to jednak dziwić, bo ten zespół był wyjątkowy już od pierwszych chwil. Umiejętności muzyczne członków, teksty oraz melodie natychmiast podbiły serca publiczności. „Mylo Xyloto” – pierwszy koncepcyjny albume Coldplay, który - jak podkreślają sami muzycy - jest „historią miłosną z happy-endem”. Wśród inspiracji wymieniany jest amerykański serial „The Wire”, antynazistowski ruch Białej Róży oraz old schoolowe graffiti, co widać w szacie graficznej płyty, scenografii koncertów i wyglądzie zespołu we wszystkich materiałach i wydarzeniach promujących „Mylo Xyloto”.

Każdy element dopracowany w najmniejszym szczególe i zaufane grono współpracowników to wartość sama w sobie. Na szczęście Coldplay potrafią cały czas zaskakiwać, choćby zaproszeniem do gościnnego udziału w utworze „Princess of China” Rihanny czy kameralnym występem dla 500 osób. Czym zaskoczą polską publiczność już za 9 miesięcy?

Źródło: LiveNation

 

kolejne informacje:

Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.