Asymmetry zapowiada przełomową edycję, a ogłoszone dotąd zespoły potwierdzają kierunek zmian: więcej gwiazdorskich projektów i nowatorskich eksperymentów, niż znanych i sprawdzonych zespołów - uczestników innych europejskich festiwali.
Tym razem fanów Asymmetry poczęstowano aż siedmioma nowymi nazwami: Red Fang, Earthship, Priestess, Obake, Mombu, The Ascent Of Everest, A Whisper In The Noise, z czego największe emocje wśród fanów budzi nowy międzynarodowy super-skład Obake, prawdziwa post-rockowa orkiestra – The Ascent Of The Everest ze Stanów Zjednoczonych oraz grający w lidze mistrzów stoner-rocka Red Fang.
Organizatorzy Asymmetry Festival 4.0 przypominają o trwającym przeglądzie zespołów, chcących wystąpić podczas przyszłorocznej edycji w Browarze Mieszczańskim. Więcej informacji na stronach internetowych festiwalu.
Asymmetry Festival 4.0 odbędzie się w dniach 3-5 maja 2012 roku w Browarze Mieszczańskim.
Obake [IT,HU,US - RareNoiseRecords]
Obake to istny dream team składający się z uznanych i zaprawionych w muzycznych bojach muzyków. Eraldo Bernocchi, Trevor Dunn, Lorenzo Esposito Fornasari, Balazs Pandi to skład, który na nowo definiuje pojęcie współczesnego metalu z dużą ilością elektroniki, a nazwy, z którymi kojarzone są ich nazwiska mówią same za siebie. Merzbow, Otto von Schirach, Zu, Fantomas czy John Zorn to tylko niektóre zespoły, które powstały dzięki ich udziałowi.
Mombu [IT - Subsound Records]
Skład Mombu to saksofonista Luca T. Mai, znany z jazz metalowego Zu oraz bębniarz - Antonio Zitarelli, grający w jazzcore’owym Neo. Ich muzyka to mieszanka afrykańskich rytmów, pomieszanych z jazzem, hard-core’em oraz metalem. Istni alchemicy muzycznego preparatu, reprezentujący uznany label Subsound Records.
The Ascent of Everest [US - Shels Music]
Krytycy doceniają w muzyce tego 8-osobowego kolektywu rzadko spotykany wśród ich rówieśników klasyczny duch post-rocka. Obeznanych w post-rockowej stylistyce słuchaczy, The Ascent Of The Everest zabiera w niezapomnianą podróż, zaś tych, którzy dopiero przed sobą mają spotkanie z ambitnym rockiem zespół pokornie uczy odróżniania ziarna od plew. W ich muzyce znajdziemy noise’owe elementy, niespotykane elektroniczne faktury dźwięku. TAOE tworzy muzykę, która zaskakuje surrealizmem dźwięków, progresywnymi kompozycjami i najczystszym pięknem. Zespół został założony w 2005 roku w amerykańskim Nashville wydając do dzisiaj trzy albumy. Koncertowali między innymi z A Silver Mt. Zion, This Will Destroy You, Giant, Bloody Panda, Whigs, Sons of Noel, a wśród swoich największych inspiracji wymieniają… Krzysztofa Pendereckiego, Nicka Cave, czy Christiana Fenessza.
A Whisper In The Noise [US - Exile on Mainstream]
Amerykanie to zespół rockowy, który… nie używa gitar. Ich brzmienie produkowane jest przy użyciu wiolonczeli, skrzypiec, waltorni, basu, perkusji, syntezatorów oraz wokalu, dzięki czemu tworzą melancholijne, smutno-urocze kompozycje i niezapomniane spektakle.
Red Fang [US – Relapse Records]
Amerykański Red Fang to rezultat wspólnego wysiłku Bryana Giles'a, Aarona Beam'a, Davida Sullivan'a i Johna Sherman'a. Tej czwórce niestandardowo uzdolnionych indywidualistów udało wytworzyć się coś absolutnie unikatowego w stylistyce stoner-rockowej, dzięki czemu Red Fang rozpoznawany jest już po pierwszym uderzeniu w perkusyjny talerz, a to cechuje jedynie największe zespoły.
Earthship [DE, Pelagic Records]
Berlińczycy swoją muzyką zapewniają świeży powiew progresywnego metalu i doom’u. Pozycja dla fanów Neurosis i Mastodon.
Priestess [CA, Indica Record]
Priestess czyli "Kapłanka" powstała w 2003 roku, kiedy Mike Heppner grający w zespole The Dropouts został opuszczony przez resztę zespołu i uparł się, że nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. Tak w skrócie powstał zespół Priestess. Ich debiutancki album "Hello Master" wydany w 2005 roku tak solidnie wstrząsnął sceną rockową za Oceanem, że już rok później Priestess udał się w trasę z Dinosaur Jr. Gwarancję zatwierdził więc sam J Mascis.