Mnóstwo debiutów, nowe brzmienia, rockowe zacięcie i kompletna niezależność. Polski rynek muzyczny doczekał się kolejnej offowej wytwórni. Produktownia Muzyczna, bo o niej mowa, właśnie rozpoczyna swoją działalność.
Nowa wytwórnia to efekt połączenia koncepcji undergroundowego netlabelu z zapotrzebowaniem wciąż rozwijającej się polskiej sceny niezależnej. Obok tradycyjnie wydawanych płyt CD, które pojawią się w sprzedaży, część sygnowanych przez Produktownię nagrań będzie dostępna za darmo w internecie. Takie rozwiązanie ma zaspokoić potrzeby zarówno tych słuchaczy, którzy preferują kompakty, jak i tych omijających na co dzień sklepy muzyczne.
Dzięki nowym mediom rynek muzyczny dynamicznie zmienia swoje oblicze, a alternatywa ma się coraz lepiej. Jednocześnie jest mnóstwo rodzimych zespołów, które czekają na swoją szansę w dużych wytwórniach. My natomiast chcemy pójść nieco pod prąd i pokazać, że mała, kameralna firma fonograficzna jest w tym wypadku o niebo lepszym rozwiązaniem – mówi Adam Kaliszczak, jeden z twórców Produktowni.
Jak twierdzą założyciele wytwórni, priorytetem Produktowni Muzycznej jest promocja i dystrybucja nowej muzyki. Stąd też ogromny nacisk na debiutantów. Już w drugiej połowie września ukaże się pierwsze wydawnictwo firmowane charakterystycznym logotypem Produktowni. Będzie to debiutancki minialbum grupy Cropla, która w tym roku zdążyła już zagrać m. in. w Jarocinie i na Slot Art Festival. Do końca 2010 roku wytwórnia planuje także wydać Epkę rockowo-psychodelicznego Starvin’ Marvin.
Oficjalna strona Produktowni Muzycznej dostępna jest pod adresem: www.produktownia.com