ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
- 23.06 - Gdańsk
- 29.06 - Toruń
- 30.06 - Toruń
- 11.07 - Bolków
- 12.07 - Bolków
- 13.07 - Bolków
- 14.07 - Bolków
- 12.07 - Żerków
- 13.07 - Katowice
- 14.07 - Katowice
- 17.07 - Warszawa
- 21.07 - Warszawa
- 26.07 - Łódź
- 27.07 - Łódź
- 28.07 - Łódź
- 27.07 - Ostrów Wielkopolski
- 28.07 - Ostrów Wielkopolski
- 11.08 - Kraków
- 23.08 - Inowrocław
- 24.08 - Inowrocław
- 12.09 - Zabrze
- 13.09 - Poznań
- 14.09 - Warszawa
- 15.09 - Lublin
- 14.09 - Kraków
- 15.09 - Warszawa
 

Aktualności

24.05.2023 18:22 - Mariusz Danielak

Reedycja drugiego albumu Quidam na winylu i srebrnym dysku

Reedycja drugiego albumu Quidam na winylu i srebrnym dysku

Drugi album legendy polskiego neoprogresywnego rocka, grupy Quidam, powraca w zremasterowanej formie, uzupełniony o nową wersję suity „Pod powieką”. Sny aniołów wydane oryginalnie w 1998 roku zawierają bajkowe utwory pełne niezwykłych emocji, ekspresyjnego śpiewu, lirycznych gitar, fletu i kolorowych partii syntezatorów. Wydawnictwo ukazuje się dzięki GAD Records w trzech wersjach – na płycie CD oraz na czarnym i kolorowym podwójnym winylu.

Formacja prowadzona przez gitarzystę Macieja Mellera (obecnie Riverside) i klawiszowca Zbyszka Florka wyróżniała się na polskiej scenie progresywnej lat 90. ekspresyjnym głosem Emilii Derkowskiej. Ich drugi album, wydane w 1998 roku Sny aniołów, przyniósł zbiór ciekawych kompozycji zawieszonych między popową lekkością („Beznogi mały ptak”, „Morelowy sen” a progresywnymi pomysłami („Wesoła”, suita „Pod powieką”). W programie pojawił się także zaskakujący cover – „Jest taki samotny dom” z repertuaru Budki Suflera. Sny aniołów powracają 25 lat po premierze płyty w zremasterowanej, odświeżonej formie. Album uzupełnia nowa wersja „Pod powieką”, zrealizowana w 2022 roku, którą prezentujemy poniżej. Rozkładana okładka z tekstem Marcina Gajewskiego i zdjęciami plus wkładka z tekstami utworów.

Maciej Meller na swoim profilu FB tak komentuje to wydanie: ten album nie miał łatwego życia. Tuż po kultowym debiucie, bez żadnych utworów z przeszłości - po prostu „wypstykaliśmy” się na „Jedynce”, zupełna „czysta kartka”… Lekka presja czasu i pośpiech (tak kompozytorski, jak i realizacyjny) odcisnęły swoje piętno na tym materiale. Cokolwiek mówi się dziś o tej płycie był to na pewno odważny krok do przodu i częściowo w nieznane. Ale chyba o to chodzi,  prawda? Remastering, który znów zrobił Robert Szydło, troszkę zdmuchnął kurz z tej produkcji, ale jeszcze więcej satysfakcji dało mi nowe nagranie „Pod powieką” - obok „Sanktuarium” i „Płonę” chyba najbardziej ambitnej rzeczy Quidam. Do starych śladów perkusji Rafała i basu Radka dograliśmy od nowa głos Emilii, klawisze Zbyszka, flety Jacka i moje gitary. Podobnie jak przy poprzednim bonusie zdecydowaliśmy, żeby nie zmieniać aranżacji i swoich starych partii. Chyba nawet nie chodziło o to, żeby zrobić to lepiej, tylko o to, żeby to zrobić. Jak wyszło? Bardzo proszę, zapraszam - tak kiedyś grał Quidam. Fajnie było przypomnieć sobie o tym z tą ekipą.

Różne wersje płyty można zamawiać pod poniższymi linkami:

https://kultowenagrania.pl/product/quidam-sny-aniolow-cd
https://kultowenagrania.pl/product/quidam-sny-aniolow-2lp
https://kultowenagrania.pl/.../quidam-sny-aniolow-2lp-kolor

Lista utworów:

1. Przebudzenie
2. Moje anioły
3. Morelowy sen
4. Wesoła
5. Beznogi mały ptak
6. Łza
7. Pod powieką
8. Przebudzenie (świt nadziei)
9. Jest taki samotny dom

BONUS TRACK
10. Pod powieką AD 2022

Skład:

Emila Derkowska – voc, fl, cello
Zbyszek Florek – keyb
Maciek Meller – g
Radek Scholl – bg
Rafał Jermakow – dr, perc
Jacek Zasada – fl

Guests:
Karolina Chwistek – viol
Małgorzata Lachowicz – viol
Magdalena Wróbel – vla
Dominika Miecznikowska – clo
Witold Ekielski – ob
Michał Wojciechowski – bn

 

kolejne informacje:

ArtRock.pl na Facebook.com
ArtRock.pl RSS
Picture theme from Riiva with exclusive licence for ArtRock.pl
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.