3 października światowa wystawa „Björk Digital” otworzy 11. edycję Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk - najbardziej innowacyjne w Polsce wydarzenie świata mody i sztuki. Wystawa zrealizowana w technice VR to niezwykle osobisty projekt Björk, wybitnej artystki, pionierki w dziedzinie sztuki, muzyki i technologii, który powstał we współpracy ze znakomitymi twórcami. Wystawę „Björk Digital” można będzie można oglądać od 3 do 31 października w Starym Browarze w Poznaniu. Bilety są dostępne na www.bilety24.pl.
Wystawa „Björk Digital”, która jest wehikułem niosącym ideę tegorocznej edycji AFF, to wizja Björk i współpracującego z nią artysty, Jamesa Merry’ego powstała z zespołem światowej sławy reżyserów, programistów i grafików. Stanowi ją seria innowacyjnych prac w wirtualnej rzeczywistości będących zapisem emocjonalnej podróży artystki przez jej twórczość, pokazywanych w kilku odsłonach. W projekcie można zobaczyć filmy w reżyserii m.in. Michela Gondry’ego, Spike’a Jonze’a i Alexandra McQueena. „Björk Digital” zaprasza odwiedzających do doświadczenia tych niezwykłych dzieł za pomocą najnowszych osiągnięć w technologii wirtualnej rzeczywistości. Na wystawie można będzie zobaczyć m.in. Stonemilker VR - nakręcony w Islandii przez wielokrotnie nagradzanego reżysera Andrew Huanga film, przedstawiający Björk wykonującą pierwszy utwór z jej rekordowego albumu „Vulnicura”; Mouth Mantra w reżyserii Jesse’ego Kandy, który przenosi widza w niezwykłe miejsce: wewnątrz ust Björk wykonującej utwór z albumu Vulnicura; Black Lake VR w reżyserii Thomasa Huanga, stworzony na zamówienie nowojorskiego MoMa – w przestrzeni z nowatorskim dźwiękiem w technologii surround.
Motywem przewodnim, który będzie towarzyszył eksperckim seminariom, kreatywnym warsztatom i spotkaniom z ikonami świata mody, sztuki i technologii w ramach AFF jest hasło „AI – Cyber Creative”. Tradycyjnie, częścią Art & Fashion Forum będą warsztaty New School, otwarte wykłady Open University oraz New Market – targi młodych twórców. Inspiratorką Art&Fashion Forum jest Grażyna Kulczyk, twórczyni Starego Browaru, pasjonatka biznesowych innowacji oraz sztuki, właścicielka jednej z największych europejskich kolekcji, zaangażowana obecnie w budowę wyjątkowego Muzeum sztuki współczesnej w szwajcarskim Susch. Wystawę „Björk Digital” będzie można oglądać do 31 października. Organizatorem wydarzenia jest Stary Browar.
Bilety można kupić na www.bilety24.pl/inne/bjrk-digital-w-starym-browarze-35212
Ze względu na technologiczny charakter wystawy organizatorzy proszą o punktualne przybycie - bilety obowiązują na konkretną godzinę, a wystawę zwiedza na raz tylko 12 osób. Czas zwiedzania wystawy to ok. 40 min.
Bilety w cenie 10 zł – do godz 15:40
Bilety w cenie 15 zł – od godz. 16:00
Ramowy program 11. edycji Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk
Dodatkowe informacje:
Anna Krzyżanowska, tel: 501 308 880, e-mail: anna.krzyzanowska@big-picture.pl
Anna Mazurek, tel.: 505 023 311, e-mail: anna.mazurek@big-picture.pl