ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu SBB ─ Live In Opole 1974. Rock przez cały rok w serwisie ArtRock.pl

SBB — Live In Opole 1974. Rock przez cały rok

 
wydawnictwo: e-Silesia 2009
 
1. (zapowiedź) [02:07]
2. Wizje SBB (Skrzek, Apostolis, Piotrowski, Matej) [32:15]
3. (walka o bis) [05:46]
4. Figo-Fago (Skrzek) [11:57]
5. (trudne pożegnanie) [06:05]
6. Zostało we mnie (Skrzek, Matej) [06:26]
 
Całkowity czas: 64:42
skład:
Józef Skrzek – śpiew, gitara basowa, fortepian, syntezator, harmonijka. Apostolis Antymos – gitara. Jerzy Piotrowski – bębny. Andrzej Śmigielski – zapowiedzi. Jan Tadeusz Stanisławski – zapowiedzi.
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
,1
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
,0
Album słaby, nie broni się jako całość.
,0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
,0
Album jakich wiele, poprawny.
,0
Niezła płyta, można posłuchać.
,0
Dobry, zasługujący na uwagę album.
,0
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
,1
Absolutnie wspaniały i porywający album.
,0
Arcydzieło.
,5

Łącznie 7, ocena: Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
 
 
Ocena: 8+ Absolutnie wspaniały i porywający album.
21.04.2012
(Recenzent)

SBB — Live In Opole 1974. Rock przez cały rok

Sobota z SBB – odcinek XXXIV.

Kolejną płytę z kolorowej serii – tym razem pojedynczy CD – wypełniły nagrania z koncertów, jakie SBB zagrało na festiwalu w Opolu 28 i 29 czerwca 1974. Zasadnicza część płyty to rejestracja występu z tego drugiego dnia (koncert „Rock przez cały rok – Jazz”); finałowe „Zostało we mnie” nagrano zaś dzień wcześniej w ramach koncertu „Premiery”.

Pod tytułem „Wizje SBB” kryje się połączenie „Odlotu” i „Erotyku” – w formie zbliżonej do tej znanej z debiutanckiej, koncertowej płyty zespołu. Znów – dynamiczny, jazzrockowy wstęp, potem majestatyczna piosenka przechodząca w dynamiczne, rozpędzone solówki gitary basowej (trochę bardziej stonowane, nie tak dziko przesterowane jak na debiucie) i gitary, potem przejście w fortepianową balladę „Erotyk”, potem solo perkusyjne i zespołowa coda. I na tym miał się koncert SBB na tym festiwalu zakończyć. Zwłaszcza, że sam zespół – po tym, jak panowie rozstali się z Czesławem Niemenem – był traktowany przez organizatorów zdecydowanie nieprzyjemnie (Skrzekowi prawie że zrzucono instrumenty ze sceny…). Ale reakcja publiczności na muzykę zespołu była wyjątkowo gorąca, a zapowiedź występu następnych w kolejce Novi Singers przyjęto wręcz z nienawiścią. Organizatorzy wyprosili bis – „Figo Fago”… Dzień wcześniej zespół wykonał „Zostało we mnie” – tym razem z prawidłowym tekstem („…ładną niech nie będzie” – w Stodole wyleciało „nie”).

Sama muzyka – porywająco zagrana, może niezbyt odbiegająca od tej zarejestrowanej na debiucie – to jeden walor „Live In Opole 1974”. Drugi – to ten, że na taśmie udało się utrwalić także to, co działo się pod nieobecność zespołu na estradzie. Czyli dyskusje prowadzących koncert z publicznością – na ogół wręcz montypythonowskie w klimacie („Czy ja mam w was puścić ognie bengalskie?”; „Jest już godzina trzecia, niektórzy nie zdążą na mszę”), czasem totalnie surrealistyczne („Ludzie! Tam siedzą onaniści!”) – i niezwykle gorąca reakcja publiczności, głośno skandującej nazwę zespołu i przeraźliwie gwiżdżącej na prowadzących. Wszystko to razem sprawia, że „Live In Opole 1974” to cenny i bardzo interesujący dokument koncertowy, choć od strony czysto muzycznej nie wnosi zbyt wiele nowego względem albumu debiutanckiego.

Za tydzień – odcinek XXXV. Przeddzień Halloween 1977.

 
ArtRock.pl na Facebook.com
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.