ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Szukaj:
Recenzja albumu Machine Mass Trio ─ As Real As Thinking w serwisie ArtRock.pl

Machine Mass Trio — As Real As Thinking

 
wydawnictwo: MoonJune Records 2011
 
1. Cuckoo (Bianco, Grognard) [09:23]
2. Knowledge (Bianco) [06:09]
3. Let Go (Delville) [04:54]
4. Khajurao (Bianco, Delville, Grognard) [05:22]
5. Hero (Bianco) [10:13]
6. Ufo-Ra (Delville, Bianco) [06:44]
7. Falling Up (Bianco, Delville) [18:03]
8. Palitana Mood (Bianco, Delville, Grognard) [03:05]
 
Całkowity czas: 64:09
skład:
Michel Delville – Guitar, Synth Guitar, Bouzouki, Electronics. Tony Bianco – Drums, Percussion, Loops. Jordi Grognard – Tenor Sax, Flute, Bansouri, Bass Clarinet, Electronic Tempura.
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
› 0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
› 0
Album słaby, nie broni się jako całość.
› 0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
› 0
Album jakich wiele, poprawny.
› 0
Niezła płyta, można posłuchać.
› 0
Dobry, zasługujący na uwagę album.
› 0
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
› 1
Absolutnie wspaniały i porywający album.
› 0
Arcydzieło.
› 0

Łącznie 1, ocena: Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
 
 
Ocena: 7 Dobry, zasługujący na uwagę album.
21.03.2012
(Recenzent)

Machine Mass Trio — As Real As Thinking

Zespół Machine Mass Trio założyło dwóch muzyków – gitarzysta i perkusista formacji douBt (w której skład wchodził też Alex Maguire – klwiszowiec związany m.in. z Hatfield And The North – i śpiewający basista Richard Sinclair). Panowie dokooptowali do składu młodego belgijskiego saksofonistę (grającego też na flecie i  klarnecie basowym) i w trójkę nagrali album „As Real As Thinking” – improwizowaną, intrygującą mieszankę jazzu, muzyki etnicznej, elektroniki i rocka.

“Cuckoo” ma w sobie coś z jamów elektrycznego okresu Milesa Davisa, choćby z uwagi na wyeksponowany, transowy rytm; na ten milesjański trop naprowadza też charakterystyczne brzmienie klarnetu basowego, który ma tu pierwsze solo. Po nim następuje solówka gitary. „Let Go” poraża słuchacza maniakalną intensywnością: są tu i szarpiące uszy partie dęciaków, i gęste partie perkusji, i nieco gitarowych, mocno przesterowanych dźwięków. Dla kontrastu, wciśnięta pomiędzy te dwa utwory „Knowledge” jest kompozycją stonowaną, kładącą nacisk na tworzenie nastroju; snujące się na podkładzie perkusji dźwięki instrumentów dętych przypominają nieco niektóre nagrania zespołu Tuatara. W „Khajurao” mamy gitarę naśladującą sitar, orientalne drony syntezatora i fletowe ozdobniki; w „Hero” popisy dęciaków ładnie bazują na funkującym, kroczącym rytmie. „Ufo-Ra” zaczyna się jak dość typowe jazzowe nagranie – saksofon, dynamiczna, synkopowana gra perkusji, trochę wtopionej w tło, nienachalnej elektroniki; dopiero w drugiej części nagrania te elektroniczne elementy wysuwają się na pierwszy plan. „Falling Up” to długi, improwizowany duet gitarowo-perkusyjny, Michel i Tony często przetwarzają tu brzmienia swoich instrumentów za pomocą elektroniki; zresztą trudno wyróżnić w tej 18-minutowej kompozycji wyraźniej zaznaczoną melodię – „Falling Up” wyraźnie skupia się na stronie brzmieniowej, zaskakując słuchacza wieloma nietypowymi, przetworzonymi dźwiękami. Na sam koniec mamy zaś „Palitana Mood” – w którym mamy orientalne flety, i dźwięki buzuki, i nieco nadających klimat klawiszowych dronów…

Specyficzna to płyta, wymagająca odpowiedniego nastroju. Polecana zwłaszcza tym, którzy lubią dźwiękowe eksperymenty z pogranicza szeroko pojmowanego jazzu.

ArtRock.pl na Facebook.com
ArtRock.pl na Twitterze
ArtRock.pl na Myspace.com ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2017 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.