ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
- 05.04 - Katowice
- 06.04 - Łódź
- 06.04 - Gdynia
- 11.04 - KRAKÓW
- 12.04 - ŁÓDŹ
- 26.04 - GDAŃSK
- 12.04 - Kraków
- 13.04 - Ostrowiec Świętokrzyski
- 19.04 - Gdańsk
- 20.04 - Chorzów
- 26.04 - Ostrów Wielkopolski
- 27.04 - Wrocław
- 28.04 - Poznań
- 04.05 - Lublin
- 12.04 - Olsztyn
- 13.04 - Bydgoszcz
- 12.04 - Kraków
- 20.04 - Bielsko Biała
- 21.04 - Radom
- 22.04 - Kielce
- 13.04 - Warszawa
- 14.04 - Białystok
- 25.04 - Poznań
- 26.04 - Szczecin
- 27.04 - Koszalin
- 28.04 - Gdynia
- 10.05 - Piekary Śląskie
- 14.04 - Warszawa
- 16.04 - Gdańsk
- 17.04 - Kraków
- 14.04 - Radzionków
- 20.04 - Gomunice
- 25.04 - Bielsko-Biała
- 18.04 - Rzeszów
- 20.04 - Lipno
- 24.04 - Warszawa
- 25.04 - Kraków
- 07.05 - Chorzów
- 08.05 - Siemianowice Śląskie
- 09.05 - Siemianowice Śląskie
 

wywiady

21.03.2016

„Wychowałem się w Teksasie. Oglądałem westerny, zwłaszcza włoskie” – wywiad z Tito Larrivą.

„Wychowałem się w Teksasie. Oglądałem westerny, zwłaszcza włoskie” – wywiad z Tito Larrivą.
Oto ocalony przed wymazaniem z pamięci podręcznej komputera i wyrwany szponom upływającego rychło czasu wywiad z Tito Larrivą. Niedługa, rzeczowa rozmowa z liderem blues-rockowego zespołu Tito & Tarantula miała miejsce tuż po koncercie w katowickim Kino-Teatrze Rialto 3. października 2011 roku. Tito – meksykańsko-amerykański wokalista, muzyk, tekściarz i aktor (Desperado, Od zmierzchu do świtu) – opowiadał w jej trakcie o tarantyzmie, kinie, swoich inspiracjach i aspiracjach muzycznych oraz niezaprzeczalnej urodzie polskich dziewcząt.

ArtRock.pl: Może zechciałbyś, Tito, wyjaśnić pochodzenie słowa „Tarantyzm”? Czy ma ono coś wspólnego z tańcem do beatu dyktowanego ukąszeniami tarantuli?

Tito Larriva: Masz rację. Dokładnie tak właśnie brzmi definicja tarantyzmu. Tak to jest, gdy zostajesz ukąszony przez tarantulę. Jej jad cię zabije, ale sprawi także, że zatańczysz. Będziesz tańczył przez kilka dni, nie mając żadnej kontroli nad własnym ciałem, dopóki oczywiście nie zemrzesz. Słownik pewnie powie nam więcej…

AR: Brzmi ekscytująco. Nie uważasz, że muzyka Tito & Tarantula doskonale nadaje się do wykorzystania w westernowej konwencji kina grozy? Mówię o filmach w rodzaju Near Dark (Blisko ciemności) Kathryn Bigelow (1987) czy Vampires (Łowcy wampirów) Johna Carpentera (1998).

TL: Wychowałem się w Teksasie. Oglądałem westerny, zwłaszcza włoskie. Dorastałem, zasłuchując się w ciężkich brzmieniach w muzyce, które miały decydujący wpływ zarówno na mnie, jak i cały zespół. Wielu sądzi, że jesteśmy meksykańską grupą muzyczną. Owszem, meksykańskich wpływów w naszej muzyce nie brakuje, ale uważam, że więcej w niej jest inspiracji włoskim rockiem czy punkiem.

AR: Czy planujesz kiedyś jeszcze napisać muzykę do jakiegoś filmu grozy w rodzaju Od zmierzchu do świtu?

TL: Wiem, że Robert [Rodriguez] mówił o zrobieniu obrazu Machette Kills (Maczeta zabija), oraz ukończeniu do końca tego roku [2011] ciągle trwających prac nad reżyserią czwartej części Spy Kids (Mali agenci). Robert już taki jest, że nie piśnie słówkiem, póki nie dopnie wszystkiego na ostatni guzik. Nie wiem więc, czy odegram jakąś rolę w jego dziełach, choć podejrzewam, że tak… Niemniej wszystko zależy od decyzji samego reżysera. Odkąd przeniosłem się do Austin (stolica stanu Teksas – przyp. red.), skąd daleko mam do Hollywood, nie wiem, co jest grane – nie jestem w temacie. Od pięciu lat mieszkam w Austin i od czasu do czasu odbieram telefony z prośbami o napisanie muzyki do cyklu telewizyjnych programów rozrywkowych i in. Jedna z naszych piosenek [„After Dark” – przyp. red.] pojawiła się w serialu Prison Break (Skazany na śmierć). Niemniej bardzo chciałbym wziąć udział w powstawaniu prawdziwego filmu grozy.

AR: Jak brzmiałaby muzyka do takiego filmu? Czy nawiązywałaby do estetyki „After Dark”?

TL: Myślę, że zależy to od filmu. Gdy pracuję z reżyserem, który wie, czego chce, wtedy ułatwia mi to pracę. W przeciwnym razie jest doprawdy niełatwo. Występujesz z wieloma pomysłami po to tylko, by dowiedzieć się, że nie spełniają one oczekiwań reżysera. Lepiej więc, gdy on sam wie, czego chce. Tego typu filmowcem jest właśnie Robert [Rodriguez]. Robert jest również muzykiem, który sporo sam pisze. Zresztą muzykował od samego początku swojej kariery filmowca, tak że teraz ma na tym gruncie znacznie większą pewność siebie.

AR: Na koniec chciałem zadać niepoważne pytanie, mianowicie czy polskie dziewczęta są Twoim zdaniem w połowie tak seksowne, jak Salma Hayek podczas występu w Titty Twister?

TL: O tak. Lubię polskie dziewczyny. Dużo jest wśród nich takich, które są seksi…

Od czasu niniejszego wywiadu upłynęło pięć lat i doczekaliśmy się powrotu Tito & Tarantula z albumem Lost Tarantism (2015) zawierającym zupełnie nowe nagrania grupy.

Rozmawiał: Tomasz Ostafiński

 
ArtRock.pl na Facebook.com
ArtRock.pl RSS
Picture theme from BloodStainedd with exclusive licence for ArtRock.pl
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.