ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Riis, Bjørn ─ Coming Home  w serwisie ArtRock.pl

Riis, Bjørn — Coming Home

 
wydawnictwo: Karisma Records 2018
dystrybucja: Rock Serwis
 
1. Daybreak [4:00]
2. Coming Home [6:44]
3. Drowning [6:14]
4. Tonight's the Night [3:16]
5. Lullabies in a Car Crash (alternate version) [6:29]
 
Całkowity czas: 27:27
skład:
Bjørn Riis - guitars, vocals, bass, keyboards, piano

With:
Henrik Fossum - drums
Asle Tostrup - loops and effects
Simen Valldal Johannessen - vocals, keyboards
Vegard Sleipnes - backing vocals & percussion
Ole Michael Bjørndal - lead guitar
Sichelle McMeo Aksum - vocals
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
,0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
,0
Album słaby, nie broni się jako całość.
,0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
,0
Album jakich wiele, poprawny.
,0
Niezła płyta, można posłuchać.
,1
Dobry, zasługujący na uwagę album.
,0
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
,0
Absolutnie wspaniały i porywający album.
,1
Arcydzieło.
,0

Łącznie 2, ocena: Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
 
 
Brak oceny
Ocena: * Bez oceny
22.02.2018
(Recenzent)

Riis, Bjørn — Coming Home

Dziś przedpremierowo. Bjørn Riis, doskonale znany naszym czytelnikom kompozytor i gitarzysta norweskiej formacji Airbag, nie zwalnia tempa i niespełna rok od wydania swojego drugiego solowego albumu Forever Comes to an End chwali się kolejnym wydawnictwem. Tym razem niespełna półgodzinną EP-ką Coming Home, zawierającą pięć kompozycji.

Dwie z nich to niedługie, instrumentalne i bardzo ilustracyjne tematy (Daybreak, Tonight's the Night) mające oczywiście sporo Floydowego klimatu, ale też i takiej bardzo przestrzennej psychodelii. To kompozycje nawiązujące w pewnym sensie do takich nieco ambientowych rzeczy jak Absence i The Calm ze wspomnianej, drugiej płyty artysty.

Najważniejsze są jednak dwa inne utwory. Tytułowy Coming Home, choć rozpoczęty dźwiękami akustycznej gitary i towarzyszącym jej wnet wokalem, w drugiej części zyskuje żarliwe, pełne dramatyzmu, gitarowe solo Riisa, będące prawdziwą ozdobą tego mini albumu. Wyjątkowy nastrój kompozycji podkreśla warstwa liryczna, dotykająca problemu lęku i niepewności przed zapomnieniem wśród najbliższych, już po naszej śmierci. Druga piosenka, Drowning, intryguje z kolei ładnym duetem wokalnym Riisa z norweską wokalistą Sichelle Mcmeo Aksum, która wspomagała już zresztą muzyka na Forever Comes to an End. Ich intymne harmonie dobrze wzmacniają miłosny ale i zarazem bolesny przekaz kompozycji. Całość uzupełnia „alternatywna”, akustyczna i mocno odmieniona wersja Lullabies in a Car Crash,  tytułowego utworu z debiutu sprzed czterech lat.

To najbardziej ascetyczne i wyciszone wydawnictwo Riisa. Jakby w kontrze do tak mocnych i zaskakujących utworów z poprzedniej płyty jak Forever Comes to an End i Getaway. Nie jest to rzecz wielka, jednak wielbiciele talentu artysty powinni ją docenić.

 
ArtRock.pl na Facebook.com
ArtRock.pl RSS
Picture theme from BloodStainedd with exclusive licence for ArtRock.pl
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.